آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 مهر ماه 1398 = 26-09 2019

محرومیت ادامه دار "آرش صادقی" از درمان

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۴ مهر ماه ۱۳۹۸: آرش صادقی فعال مدنی زندانی در رجایی شهر کرج، با وجود وضعیت وخیم جسمی برای سومین بار در شش ماه گذشته از اعزام به مراکز درمانی محروم شد.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، آرش صادقی، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج با وجود وخامت حال جسمانی همچنان از حق درمان محروم است. این در حالیست که دستور اعزام آرش صادقی چندین بار از سوی دادستانی صادر شده ولی مسئولان زندان رجایی شهر هر بار به بهانه‌ای از اعزام وی سر باز میزنند.

گلرخ ایرایی همسر آرش صادقی در صفحه توییتر خود نوشت: «با خبر شدم برای سومین بار در شش ماه اخیر اعزام آرش را کنسل کردند.
‏و هیچ توضیحی ندادند.
‏تاریخ اعزام شنبه سی شهریور بود و با دستور امین وزیری که جایگاه دادیار ناظر و نماینده دادستان را اِشغال کرده از درمان محروم شد.
‏آخرین اعزام آرش اسفند گذشته و در حد یک ویزیت ساده بود.»

لازم به یادآوری‌ست، آرش صادقی که چندی پیش در زندان به سرطان «کندرو سارکوم» مبتلا شده شده بود پس از بی توجهی مسئولین و پیگیری‌های مداوم و فشار خانواده در بیمارستانی خارج از زندان تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی پس از دو روز با وجود تکمیل نشدن مراحل درمان و دستور پزشک، مامورین امنیتی درمان وی را متوقف و او را به زندان بازگرداندند که از همین جهت دست آرش صادقی در زندان دچار عفونت و ورم شدید شد و هم اکنون حال جسمانی او به شدت وخیم گزارش می‌شود ولی با این وجود مسئولین زندان رجایی شهر از اعزام وی به بیمارستان و تکمیل مراحل درمان خودداری می‌کنند.

گفتنی است، آرش صادقی اولین بار در روز ۱۸ تیر سال ۱۳۸۸ در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران، همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری از سوی مأموران وزارت اطلاعات، بازداشت و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد. او بار دیگر در اردیبهشت سال ۱۳۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۶ ماه حبس در اسفند ماه و با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. زمانی که آرش صادقی موقتاً از زندان آزاد شده بود، مأموران برای بازداشتش به خانه‌ او یورش بردند که این امر موجب سکته و در نهایت فوت مادر وی شد.

این فعال سیاسی آخرین بار در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ در دادسرای شهید مقدس زندان اوین بازداشت و برای اجرای حکم ۱۹ سال حبس روانه زندان اوین شد. صادقی در آبان ماه ۱۳۹۵ به مدت ۷۰ روز دست به اعتصاب غذا زد و مهر ماه ۱۳۹۶ نیز از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: