آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 6 مهر ماه 1398 = 28-09 2019

انتخابات افغانستان تحت تدابیر شدید امنیتی

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه ۶ میزان/مهر (۲۸ سپتامبر) تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شد. شهروندان این کشور در حالی پای صندوق‌های رای می‌روند که خطر حمله شبه نظامیان طالبان روند رای گیری را تهدید می‌کند.

به گزارش یورونیوز، ده‌ها هزار نیروی نظامی و امنیتی در سرتا سر افغانستان مستقر شده‌اند تا جلوی اقدامات احتمالی طالبان که نامزدها و شرکت‌کنندگان در انتخابات را به مرگ تهدید کرده‌اند، بگیرند.

عبدالله عبدالله رقیب اصلی اشرف غنی در هنگام ریختن رای خود در صندوق خطاب به طالبان گفت: تهدید مردم بی‌گناه قدرت شما را نشان نمی‌دهد.

بر اساس تقویم انتخابات ریاست جمهوری که توسط کمیسیون مستقل انتخابات تنظیم شده نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری بیست و یک روز پس از برگزاری آن یعنی روز ۲۷ میزان/مهر (۱۹ اکتبر) اعلام خواهد شد.

طبق آخرین آمار کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان که در زمان انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۸ منتشر شده حدود ۱۳ میلیون و۳۳۰ هزار نفر واجد شرایط رای‌دهی هستند؛ اما مشخص نیست چه تعدادی از افراد واجد شرایط در انتخابات شرکت خواهند کرد.

در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری، حدود هفت میلیون نفر پای صندوق‌های رای حاضر شده و به نامزد مورد نظرشان رای دادند.

این دوره انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان برای مردم این کشور بسیار حائز اهمیت است. مردمی که چهار دهه جنگ و ویرانی را تجربه کرده‌اند امیدوارند که روند سازندگی کشورشان پس از مشخص شدن نتیجه این انتخابات آغاز گردد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: