آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 مهر ماه 1398 = 01-10 2019

یک زن دیگر زندانی سیاسی در جهنم "قرچک"

خبرگزاری هرانا – زهرا زارع سراجی، از متهمین یک پرونده سیاسی، روز شنبه در پی حضور در شعبه اجرای احکام شهرستان بهارستان بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان قرچک ورامین منتقل شده است. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم در مرحله تجدید نظر به ۲ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۶ مهرماه ۹۸، زهرا زارع سراجی، در پی حضور در شعبه اجرای احکام شهرستان بهارستان بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

زهرا سراجی در مهرماه سال ۹۷ به همراه ۳ متهم دیگر این پرونده از جمله همسرش مرتضی نظری سدهی توسط دادگاه انقلاب بهارستان محاکمه شده بودند. طی حکم صادره توسط این دادگاه مرتضی نظری سدهی به اتهام “تشکیل گروه غیرقانونی”، “نشر اکاذیب در فضای مجازی” و “تبلیغ علیه نظام” مجموعا به ۱۳ سال حبس تعزیری، ۲ سال تبعید و جزای نقدی و زهرا زارع سراجی از بابت همین اتهامات به ۸ سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شده بودند. دو تن دیگر از هم پرونده‌ای های ایشان به نام “حمید کبیرمهر” و “علی بازآزرده” نیز به همین اتهامات به ۱۳ سال حبس تعزیری و تبعید محکوم شده بودند.

در بهمن ماه سال گذشته دادگاه تجدید نظر پس از برگزاری جلسه دادرسی به اتهامات ۴ متهم این پرونده، کاهش حکم افراد را به وکیل پرونده ابلاغ کرد و بر اساس این حکم هر یک از متهمان پرونده به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شدند.

یک منبع مطلع پیشتر در خصوص مصداق اتهام این متهمان به هرانا گفته بود: “مصادیق اتهامات مطروحه علیه این افراد «عضویت در گروه‌های تلگرامی، تشکیل احزاب در فضای مجازی و تشویق و تهییج معترضان در دی‌ماه ۹۶» عنوان شده است”.

دیگر متهمین این پرونده علی بازآرزده و مرتضی نظری سدهی هم اکنون در زندان اوین به سر می برند و حمید کبیرمهر نیز که در خردادماه سال جاری بازداشت شده بود در زندان تهران بزرگ در حال تحمل حبس است.
لازم به ذکر است زهرا زارع سراجی به همراه همسرش مرتضی نظری سدهی در تاریخ ۱۹بهمن ۹۶ بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. خانم زارع سراجی علی‌رغم پایان یافتن بازجویی‌ها و تحقیقات مقدماتی در ۷ اسفند، تا پایان فروردین ۹۷ در سلول انفرادی نگهداری و پس از آن به بند عمومی زنان اوین منتقل شده بود. وی نهایتا با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان زمان دادرسی از بند زنان زندان اوین آزاد شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: