آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 مهر ماه 1398 = 02-10 2019

درگذشت فوتبالیستی که با خلخالی درافتاد+عکس

پیشکسوت و رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس صبح امروز درگذشت.

به گزارش ایسنا، جعفر کاشانی، پیشکسوت و رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

جعفر کاشانی فوتبال را از باشگاه فوتبال شاهین تهران شروع و پس از انحلال آن در سال ۱۳۴۶ به تیم پرسپولیس رفت و تا پایان دوران ورزشی خود در این تیم باقی‌ماند و چهارمین کاپیتان تاریخ این تیم شد.

او از سال ۱۳۴۷ تا سال ۱۳۵۳ عضو تیم ملی فوتبال ایران بود و ۳۸ بازی با لباس تیم ملی انجام داد.

مرحوم کاشانی یک شاهینی اصیل بود که پس از انحلال این باشگاه به پرسپولیس رفته و پس از چند سال حضور در قلب دفاعی سرخپوشان و تیم ملی در دهه پنجاه از فوتبال خداحافظی کرد تا در عرصه دیگری در وزارت امور خارجه به کار مشغول شود.

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد: جعفر کاشانی پیش از انقلاب کارمند سیاسی وزارت امور خارجه و کاردار و سرکنسول ایران در کشورهای انگلستان، آلمان، سوریه و امارات بوده‌است.در سال ۱۳۶۱ پس از سفر صادق خلخالی (حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب) از لیبی به امارات و در خواست وی برای برگزاری مراسم سخنرانی در امارات به منظور نامیدن خلیج اسلامی به جای خلیج فارس با برخورد شدید جعفر کاشانی مواجه و از امارات توسط خلخالی اخراج گردید که برخورد شدید و تهدید به اعدام توسط حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب را در پی داشت اما ایشان پای حرف خودش ایستاد و از وزارت امور خارجه اخراج گردید.


فوتبال ایران یک ستون را از دست داد

حمیدرضا گرشاسبی با ناراحتی از درگذشت جعفر کاشانی گفت: فوتبال ایران یک انسان وارسته، اخلاق مدار و کسی که وجودش آرامش بود را از دست داده است.

به گزارش ورزش سه، حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل سابق پرسپولیس در بیمارستان رسالت تهران حضور یافت و در خصوص درگذشت زنده یاد جعفر کاشانی به خبرنگار ما گفت: جا دارد به جامعه ورزش در ابتدا تسلیت عرض کنم و سپس جامعه فوتبال و به ویژه پرسپولیس و شاهین که یک انسان وارسته، اخلاق مدار و کسی که وجودش آرامش بود و رفتار و کردار و گفتارش درس بود برای همه را از دست دادیم.

وی افزود: زنده یاد کاشانی جزو معدود انسان هایی است که ساخت و ساز در ورزش انجام داد و با چنگ و دندان شاهین را ساخت.وی همچنین افزود: او یک یادگاری برای تربیت نوجوانان، جوانان و مردم ساخت و یک مکانی برای پیشکسوتان ساخت؛ یک مکانی بود که هر کسی که کم می آورد میرفت پیش جعفر کاشانی.

ما یک ستون را از دست دادیم، به خانواده اش، جامعه فوتبال، پرسپولیسی ها و شاهینی ها تسلیت می گویم. ما یک انسان آرامش دهنده را از دست دادیم.

لازم به ذکر است زنده یاد جعفر کاشانی سال گذشته در هیئت مدیره پرسپولیس همکار گرشاسبی محسوب می شد. وی صبح امروز بر اثر بیماری قلبی درگذشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: