آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 آذر ماه 1398 = 16-12 2019

وکیل: ارجاع پرونده ۵ فعال مدنی به دادگاه انقلاب

خبرگزاری هرانا – محمدحسین آقاسی، وکیل دادگستری از ارجاع پرونده ۵ فعال مدنی به دادگاه انقلاب خبر داد. به گفته آقای آقاسی برای محمد نوری‌ زاد، عبدالرسول مرتضوی، محمدحسین سپهری، فاطمه سپهری و هاشم خواستار که از امضاکنندگان دو بیانیه درخواست استعفای علی خامنه‌ای هستند، قرار جلب به دادرسی و برای هشت متهم دیگر که مقابل دادگاه تجدیدنظر در مشهد بازداشت شده بودند، قرار منع پیگرد صادر شده است. در تاریخ ۲۰ مردادماه امسال ۱۵ تن از فعالین صنفی و مدنی در مقابل محل برگزاری دادگاه تجدید نظر کمال جعفری یزدی، استاد دانشگاه، محبوس در زندان مشهد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدحسین آقاسی، وکیل دادگستری از ارجاع پرونده ۵ فعال مدنی به دادگاه انقلاب خبر داد.

محمدحسین آقاسی، وکیل شماری از فعالان سیاسی و مدنی که از بیستم مرداد در مشهد بازداشت شدند، در صفحه شخصی خود در توییتر از صدور “قرار جلب به دادرسی” برای پنج تن از موکلینش، محمد نوری‌زاد، عبدالرسول مرتضوی، محمدحسین سپهری، فاطمه سپهری و هاشم خواستار که از امضاکنندگان دو بیانیه درخواست استعفای علی خامنه‌ای هستند، خبر داد.

این وکیل دادگستری همچنین از صدور دستور منع پیگرد برای ۸ موکل دیگر خود خبر داد و گفت: “برای هشت نفر هم در همان پرونده که مقابل دادگاه تجدید نظر مشهد دستگیر شده بودند، منع پیگرد صادر شد”.

بدین ترتیب هم اکنون بازپرس با الزام دادگاه موظف به صدور کیفرخواست و ارجاع پرونده محمد نوری‌زاد، عبدالرسول مرتضوی، محمدحسین سپهری، فاطمه سپهری و هاشم خواستار به دادگاه انقلاب مشهد است.
لازم به ذکر است که در تاریخ ۲۰ مردادماه ۱۵ تن از فعالین صنفی و مدنی در مقابل محل برگزاری دادگاه تجدید نظر کمال جعفری یزدی، استاد دانشگاه، محبوس در زندان مشهد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

کمال جعفری یزدی، استاد دانشگاه ساکن مشهد اواخر فروردین ماه سال جاری توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب این شهر به ۱۳ سال حبس محکوم شده و این حکم در تاریخ ۲۸ مردادماه به تائید دادگاه تجدید نظر رسید. آقای جعفری یزدی در تاریخ ۸ شهریورماه بازداشت و جهت تحمل حبس راهی زندان مشهد شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: