آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 آذر ماه 1398 = 05-12 2019

احضاریه اجرای حکم برای مادر یک جان باخته

در ادامه فشار به خانواده‌های جان‌باختگان در اعتراضات مردمی در ایران، دادگستری کل استان تهران برای شهناز اکملی، مادر یکی از کسانی که در جریان اعتراضات سال ۱۳۸۸ در ایران کشته شد، احضاریه فرستاده است.

خانم اکملی، مادر مصطفی کریم بیگی، روز پنج‌شنبه تصویر احضاریه را در صفحه توئیترش منتشر کرد و نوشت: «احضاريه به دستم رسيد و مهلت قانوني آن پنج روز است. در بازجويي گفته بودند فراموش كن پسری داشتی و گفتم نمي‌توانم فراموش كنم و اين سزای مادری است كه نمي‌تواند فراموش كند پسری داشته است. امروز پسران و دخترانی دارم به وسعت تمام ايران.»

شهناز اکملی در آبان ماه ۱۳۹۶ به یک سال زندان و محرومیت از فضای مجازی و دو سال ممنوع‌الخروجی از ایران محکوم شد. خانم اکملی به دیدار خانواده پویا بختیاری، از کشته شدگان اعتراضات دی‌ ماه ۹۸، رفته است.

مصطفی کریم‌بیگی، فرزند اکملی روز ششم دی ماه سال ۸۸ در روز عاشورا در اعتراضات مربوط به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کشته شد.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای از مقام‌های رژیم ایران خواست تا حکم زندان شهناز اکملی لغو کنند.

این سازمان مدافع حقوق بشر می‌گوید خانم اکملی به خاطر تلاشش در حمایت از خانواده کشته شدگان اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و همچنین تلاش و جست‌وجو برای عدالت در خصوص کشته شدن پسرش، مصطفی کریم بیگی، در همان حوادث به اتهام "تبلیع علیه نظام" به یک سال زندان محکوم شده است.»

به گفته عفو بین‌الملل اگر حکم او اجرا شود، "او یک زندانی عقیدتی خواهد بود که به خاطر فعالیت‌های مسالمت‌آمیزش در دفاع از حقوق بشر به زندان محکوم شده است".

شهناز اکملی در آبان ماه ۱۳۹۶ به یک سال زندان و محرومیت از فضای مجازی و دو سال ممنوع الخروجی از ایران محکوم شد. این حکم هفته گذشته در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: