آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 مهر ماه 1398 = 08-10 2019

قوه قضائیه: افشای دارایی مسئولان جرم است

سخنگو و دبیر کمیته دائمی شورای اطلاع ‏رسانی «مافا» (مرکز آمار و فناوری اطلاعات) قوه قضائیه در گفت‏وگو با «شرق» از جزئیات این سامانه خبر می‏ دهد و اعلام می‏ کند هرچند دارایی مسئولان در این سامانه محرمانه است، اما به زودی اسامی مدیران ارشد کشوری و لشکری که در این سامانه دارایی‏های خود را ثبت کرده ‏اند، اطلاع‏ رسانی خواهد شد.

با وجود آنکه «سامانه ثبت دارایی مسئولان» به منظور کنترل و شفافیت دارایی‌ها راه‌اندازی شده، اما افشای عمومی دارایی مسئولان برای جلب اعتماد عمومی، منوط به اصلاح قانون «رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران» است؛ زیرا در حال حاضر، افشای دارایی‌های مسئولان طبق قانون جرم تلقی می‌شود. او که البته به نمایندگی از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه سخن می‌گفت: نه به‌عنوان سخنگوی این نهاد حاکمیتی، جزئیات این سامانه را این‌گونه اعلام می‌کند.

شرق: برای آنکه به جامعه امید تزریق کنیم که مدیران ارشد نظام برای اعلام دارایی‏‌های خود پیشگام شده ‏اند، لطفا به چند نفر از مدیران ارشد و نام ‏آشنا اشاره داشته باشید که برای ثبت دارایی ‏های خود در این سامانه پیشگام شده ‏اند. فارغ از آنکه به دارایی‏‌های آن‌ها اشاره کنید که اعلام کردید محرمانه است.

پاسخ: مدیران محترم زیادی در حوزه لشکری و کشوری برای ثبت دارایی ‏ها در سامانه اقدام کرده ‏اند؛ اما حقیقتا اکنون نمی ‏توانیم اسامی آن‌ها را اعلام کنیم؛ زیرا منتظر هستیم داده‏‌ها انتقال یابد. اکنون در حال تغییر در اجرای این قانون هستیم. پیش‌تر مسئولان محترم باید به دفتر ویژه ‏ای که در ساختمان ستاد مرکزی فناوری در نظر گرفته شده است، دارایی ‏های خود را اظهار می‏ کردند.



آرش - صبحی October 9, 2019 10:25 AM

یک تاترکمدی سیاسی که حتی برای مسئولان نظام اسلامی هم خنده دار و مضحکه مینماید تا چه رصد به دیدگاه ونظرات مردم بعد از چهل سال دزدی وغارت وچپاول بیادشان افتاده است که با بصحنه آوردن بک خیمه شب بازی افکار عمومی را به سخره بگیرند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام October 10, 2019 12:07 AM

در تمام دنیا مخفی کردن دارایی‌ها جرم است ولی در ایران اسلام زده افشای دارایی‌های مسئولان ( بخوانید دزدان اسلامی ) جرم محسوب میشود! این بود شفافیت تان؟‌ ای دزدان آدمکش پست فطرت باید همه تان را بدون هیچ رحم و ملاحظه با روش‌های کاملا اسلامی از جمله قطع دست و پرتاب از بلندی‌ به درک واصل کرد تا در دم آخر مزه اسلامتان را بچشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: