آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 17 مرداد ماه 1400 = 08-08 2021

نازنین زاغری؛ درخواست برای مداخله فوری سازمان ملل

ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری شهروند ایرانی - بریتانیایی، با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل متحد خواستار «مداخله فوری» این نهاد بین‌المللی برای آزادی زاغری و بازگشت او به بریتانیا شد.

به گزارش العربیه به نقل از «ایوینینگ استاندارد»، رتکلیف گفت که چنانچه بریتانیا و دیگر کشورها «گروگان‌گیری» شهروندان از سوی حکومت ایران را محکوم نکنند، احتمال دادگاهی شدن دوباره همسرش «اجتناب‌ناپذیر» خواهد بود.

وی گفت: «ما در ماه‌های گذشته به نسبت سکوت کرده بودیم و منتظر و امیدوار بودیم که شاید مذاکرات با حکومت ایران به نتیجه برسد. اما اعلام هفته پیش مبنی بر توقف مذاکرات در مورد گروگان‌ها و حملات به کشتی‌ها‌ که مرگ دو تن را در پی داشت، نشانه‌ای است از این که با تغییر دولت در ایران، همه چیز دوباره بدتر شده است.

حکومت ایران دو تابعیتی بودن شهروندان خود را به رسمیت نمی‌شناسد و به گفته دولت‌های غربی و نهادهای حقوق بشری از بازداشت و «گروگان‌گیری» افراد دو تابعیتی به مثابه ابزار فشار برای پیش بردن مقاصد خود مانند چانه‌زنی در رابطه با تحریم‌ها و دیگر مناسبات سیاسی بهره می‌برد.


افشای جزئیات شکنجه‌ روحی علیه گروگان ایرانی-انگلیسی
چهارشنبه، 27 اسفند ماه 1399 = 17-03 2021

یک سازمان حقوق بشری بریتانیایی بر اساس گزارشی از چند متخصص می‌گوید که نازنین زاغری،‌ شهروند دوتابعیتی زندانی در ایران، «قربانی شکنجه» است و در پی حبس طولانی‌مدت نیاز به درمان روانی فوری دارد.

سازمان خیریه‌ای به نام «التیام» [Redress] از چند پزشک متخصص خواسته است که از راه دور خانم زاغری را ارزیابی کنند. این گزارش ماه گذشته میلادی کامل شده و روز پنج‌شنبه، ۲۱ اسفندماه، برای دولت بریتانیا ارسال شده است.

نازنین زاغری رتکلیف، شهروند بریتانیایی ایرانی، در این ارزیابی که در پایان سال گذشته میلادی، ۲۰۲۰، از طریق اینترنت انجام شده به پزشکان گفته است که در زندان دچار ریزش مو و همین طور وسواس تمیزی شده است.

خانم زاغری که در ابتدای بازداشت خود ماه‌ها را در زندان انفرادی گذرانده است همچنین به این پزشکان گفته است که در مقطعی مجبور بوده به صدای حرف زدن زندانبان خود در حال حرف زدن با دخترش [زندانبان] گوش کند، در حالی که خود او از فرزند خردسالش جدا و دور بوده است.

بر اساس گزارش پزشکان او دچار اختلال استرس پس از تروما [ضایعه روحی]، افسردگی و همین طور وسواس است که در نتیجه «تجربیات بسیار پراسترس و ضایعه‌بار در زندان در ایران» و «عدم اطمینان از سرنوشت خود» ایجاد شده است.

در این گزارش آمده است که او در ابتدای بازداشت و محکومیت «بین هشت تا ۹ ساعت در روز با چشم‌بند» تحت بازجویی بوده و بارها توسط بازجو تهدید شده است.

به گزارش رادیو فردا، نازنین زاغری همچنین به پزشکان گفته است که سلول انفرادی او بسیار کوچک بوده و او اصلا قادر به تشخیص شب و روز نیز نبوده است.

شبکه جهانی بی‌بی‌سی در گزارش خود نوشته است که نه خانم زاغری و نه همسر او ریچارد رتکلیف توانایی روحی و روانی خواندن کامل ارزیابی پزشکان را ندارند.


.



آرش - صبحی September 9, 2020 03:57 PM

جمهوری ولایت فقیه بلحاظ وضعیت مالی درچنان تنگنائی قرارگرفته است که میخواهدازهرروش ممکن برای چندروزبیشترماندن ازهرابزاری برای کلاهبرداری واخاذی استفاده نماید بهمین دلیلست که برای نازنین زاغری پرونده جدیدگشوده که دولت فجیمه راتحت فشاربگذاردتابخواسته های نظام قصاب ولایت فقیه تمکین نماید دراینجاذکریک واقعیت خالی ازلطف نیست زمانیکه حکومت اسلامی باترورها وانفجارهای فرامرزی، بویژه درکشورهای اروپائی، آنان را وادارنمودتا درمقابل جنایات رژیم جنایتکار اسلامی سکوت کنندوباج بدهند، نتیجه درازمدت چنان روشها وچنان سکوتهاوچنان باج دادن هائی حالادارددرقالب گروگانگیری واتهام زنیهای واهی بخوبی متجلی میشود ونشان میدهدکه درایران یک باندمافیائی آدمخوارسواربراریکه قدرت سیاسی هستند وهرگونه سازش درمقابل آن نظام ملایان میتواندتبعاتی بمراتب بدتردرپی داشته باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی November 1, 2020 02:31 PM

بن بست دیگری برای رژیم باجگیر- تروریست جمهوراسلامی دولت انگلیس این هشدار را باید به فراخون نازنین زاغری به دادگاه انقلاب و شعب ای که فرد خونخواری چون ابوالقاسم صلواتی بر کرسی ریاست اش نشسته است سنجاق میکرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی March 12, 2021 02:33 PM

درکدام مقطع تاریخی، بجزدردوران قرون وسطی که میتوان انراقرون توحش مذهب وکلیسابرشمرد ورهبران کلیساهرجنایتی بنام روح القدس رابرخود واجب میدانست وگیوتبن های کلیسا هرروزگردن میزدندوبدنبال تثبیت قدرت اهریمنی خودبودند، کجاسراغ است درهزاره سوم یک حکومت مذهبی بنام نظام ولایت فقیه چنین بی شرمانه بدنبال احیا وبازتولید فضای قرون وسطی باشد وجهان نظاره گرباشد؟؟ چه فرقی است بین آنچه امروز جمهوری اسلامی بازندانیان خودی ودوتابعیتی وغیرووذالک میکند؟؟دنیای بظاهر متمدن بویژه کشورهای اروپائی ودر راس آنهاکشورفرانسه که خودرامهدتولدحقوق بشروفضیلتهای انسانی برمیشمردچرادرمقابل این حجم ازتظلمات بشری وانبوه شقاوتی که حکومت ولایت فقیه داردبرایرانی وانگلیسی وآمریکائی وغیروروامیداردنشسته اند ونظاره گرهستند؟؟اینهاازکدام حقوق بشرسخن میگویند؟ نازنین زاغری را دارند میکشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویرک March 17, 2021 03:43 PM

شمر یک امام حسین را کُشت 500 ساله آخوندای شیعه بعد از 1400 سال خودشون را دارند جر وا جر میکنند دکان مداحی درست کردن روضه میخوانند سینه و زنجیر میزنند 42 ساله 42000 آدم بیگناه و مظلوم کشتن و زندانی کردنی هیچ کس دلش برای اینها نمیسوزه دو ماه کشور در عزا باشه برای یک فرد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو March 17, 2021 10:58 PM

آنچه نتیجه خواب خرگوشی رفتن غرب بوده که بله شوروی دیگروجود ندارد پس خطری ازجانب روس ها تهدیدمان نمی کند ونفهمیدند که درزمان خواب خرگوشی شان روس ها قسمت هائی ازتولید جنگ افزارو موشک ها و حتی بمب اتم سازی شان با با قول حمایت ازحکومت آخوندی به ایران منتقل کرده اند آنچه از حکومت آخوندی درمنطقه بروزمی کند درحقیقت ازآستین ها آخوندها ولی دست وپنجول های های روس هاست صنایع موشکی اخوندی دربست متعلق به روس هاونقل مکان کرده ازروسیه به ایران است و به همین دلیل هم برخلاف تصورها نه خامنه ای و نه دیگرارگان های حکومتی اش حق مذاکره با انچه متعلق به روس ها است وبدون موافقت روسیه نداشته وندارند دستورات برای خامنه ای وشرکاء ازکاخ کرملین و مجلس دوما روسیه صادرمیشود جناب جانسون با پادوی هیچکاره مغازه درگیرنشو برو با صاحب مغازه درگیرشو

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ray June 6, 2021 04:09 AM

در ابتدای این صفحه ازکلمه گاها استفاده شده این کلمه در زبان فارسی وجود ندارد لطفا بد اموزی نفرمایید

گزارش یا اعتراض به این نظر


کامران فرزان (کاریکامراناتور) August 8, 2021 03:15 PM

از خبیث انتظار نداشته باشید که خباثت نکند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: