آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 21 مهر ماه 1398 = 13-10 2019

سفر خودروی آقازاده ها به کشورهای همسایه

سفر خودروهای میلیاردی به کشورهای همسایه برای تعمیر

دامنه تحریم‌ها به لوازم یدکی خودرو‌ها هم کشیده شده است. این اتفاق ‏در حالی روی داده که از‌سال گذشته فعالان بازار لوازم یدکی هشدار آن را داده بودند و حالا درحالی‌که ‏موجودی انبار‌های لوازم یدکی رو به پایان است، حرف از تعمیر برخی خودرو‌ها در خارج از کشور به میان ‏آمده است.

به گزارش شهروند آنلاین، اغلب خودرو‌های وارداتی در ماه‌های اخیر با کمبود لوازم یدکی روبه‌رو شده‌اند. از طرف دیگر ‏بحث لوازم یدکی تقلبی هم داغ است و همین موضوع باعث سردرگمی کسانی شده که خودرو‌های خارجی ‏دارند و برای تعمیر آن به دردسر می‌افتند. چون از یک طرف به دلیل تحریم دیگر خبری از ‏واردات لوازم یدکی خارجی نیست و از سوی دیگر بازار پر شده از لوازم تقلبی و قاچاق.

تعمیرکاران می‌گویند یا ‏قطعات موجود نیست یا تقلبی آن‌ها به بازار آمده و هیچ راه‌حلی برای تشخیص قطعات و لوازم یدکی تقلبی در ‏بازار وجود ندارد و حتی شناسایی قطعه بی‌کیفیت و تقلبی از توان تعمیرکاران نیز خارج شده است. علاوه بر ‏این برخی از تعمیرکاران به صاحبان خودرو‌ها پیشنهاد می‌دهند اتومبیل‌هایشان را برای تعمیر به کشور‌هایی ‏مثل گرجستان و ترکیه بفرستند که این کار هم هزینه گزافی دارد. ‏

علاوه بر دارندگان خودرو‌های خارجی، صاحبان خودرو‌های خاص و لاکچری هم برای تأمین قطعات یدکی با ‏دردسر مواجه هستند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران ‏خودرو دراین‌باره به شهروندآنلاین می‌گوید: «نبود قطعات خودرو‌های لوکس در ایران باعث شده صاحبان آن‌ها به ‏دردسر بیفتند. آن‌ها مجبورند یا از قطعاتی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده، استفاده کنند که البته به ‏اصل بودن آن‌ها تردید داریم یا این‌که خودشان به کشور‌های همسایه مثل گرجستان و ترکیه سفر و با مراجعه به نمایندگی‌ها، خودرو‌های خود را تعمیر کنند. متاسفانه شرکت‌هایی که این خودرو‌ها را وارد ‏کرده‌اند، امروز جوابگو نیستند و این خلاف قوانین واردات و پشتیبانی خدمات پس‌از فروش است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: