آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 22 مهر ماه 1398 = 14-10 2019

فشار دستگاه امنیتی بر اعضای اتحادیه کارگران

فشار دستگاه امنیتی و قضایی بر اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران؛ ناهید خداجو به احکام زندان و شلاق محکوم شد

ناهید خداجو، عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، طی حکمی از سوی قاضی ایمان افشاری، رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به شش سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق، رونویسی از دو جلد کتاب مشخص و همچنین دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروهها و دسته جات سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

شاپور احسانی‌راد، عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، نیز طی روزهای گذشته از سوی همین شعبه به شش سال زندان و دو سال تبعید و منع عضویت در احزاب، گروه ها و دسته‌های سیاسی-اجتماعی محکوم شد بود.

همچنین جعفر عظیم زاده، دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران هم‌اکنون بند هشت زندان اوین به سر می‌برد و شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی آصف حسینی، طی روزهای گذشته پروین محمدی، نائب رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تایید شده است.

براساس گزارش منتشر شده در اتحادیه آزاد کارگران ایران، ناهید خداجو عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به پنج سال حبس تعزیری، به اتهام اخلال در نظم عمومی به یک‌سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و همچنین رونویسی از دو جلد کتاب مشخص و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروهها و دسته جات سیاسی و اجتماعی محکوم شد. محکوم شده است.

در صورت نهایی شدن این حکم و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مدت ۵ سال از این حکم قابل اجرا خواهد بود.

روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه، جلسه دادگاه ناهید خداجو در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران و با حضور منیژه محمدی وکیل مدافع وی برگزار شده بود.

خانم خداجو روز یازدهم اردیبهشت مصادف با روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی بازداشت و پس از ۳۴ روز در تاریخ ۱۳ خردادماه سال جاری با تامین وثیقه یکصدوپنجاه میلیون تومانی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

پرونده این فعال کارگری در شعبه چهارم دادسرای اوین مورد رسیدگی قرار گرفت و جلسه آخرین دفاع ناهید خداجو در تاریخ ۱۹ مردادماه در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای اوین برگزار شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: