آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 22 خرداد ماه 1400 = 12-06 2021

ایران؛ فکر نمی‌ کردیم خرید قسطی به سنگ قبر هم برسد

در این دو سال ترددشان به بهشت زهرا و دیگر آرامستان‌های تهران زیاد شده؛ می‌روند تا بر مزار عزیزان مردم که جان شیرین‌شان را کرونا ستانده، سنگ نصب کنند. بزرگراه آزادگان به سمت جاده قدیم قم جایی حوالی باب‌الرضا، درست دیوار به دیوار آرمستان بزرگ تهران، مغازه‌های فروش سنگ قبر آغاز می‌شوند.

صاحب عزاها سنگ قبر قسطی می‌خواهند

«به گزارش همشهری، یکی از سنگ قبر فروشان می گوید: پارسال شنیده بودیم که مردم نان قسطی می‌خرند اما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردیم که خرید قسطی به سنگ قبر هم برسد. خانواده متوفی یک دور که می‌زنند و قیمت‌ها را می‌بینند، ما را می‌برند گوشه مغازه و می‌پرسند که قسطی یا چکی نمی‌فروشید؟ آدم می‌ماند چه بگوید! تا امسال با چنین پدیده‌ای روبه‌رو نبودیم.»

حاج‌مرتضی یکی از سنگ‌فروشان معروف این راسته است، نقطه پایان همه حرف‌هایش آهی است از ته دل. «مجبوریم به آنها سنگ‌های دست دوم پیشنهاد بدهیم. سنگ‌هایی که یک‌بار از روی قبر تعویض شده و می‌شود نوشته‌های روی آن را با دستگاه محو و دوباره استفاده کرد. قیمت این سنگ‌ها ارزان‌تر و بین ۸۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان است و به وسع کسانی که نمی‌توانند پول سنگ نو و باکیفیت را بدهند، می‌خورد.»

آقا ابوالفضل، همسایه سنگ‌فروش حاج‌مرتضی هم از عزادارانی می‌گوید که قید خرید سنگ قبر را می‌زنند. «قبلا بیشتر سنگ‌های چینی وارد می‌شد و قیمت‌هایش ارزان‌تر بود اما ۲سال است که جلوی وارداتش را گرفته‌اند. سنگ‌های ایرانی هم که گران هستند و دست‌کم چندمیلیون تومان آب می‌خورند، همین می‌شود که برخی وقتی می‌بینند قیمت‌ها اینطوری است، بی‌خیال می‌شوند و به همان سنگ کوچکی که بهشت زهرا می‌گذارد، قناعت می‌کنند تا شاید روزی ارزان شود. مواردی هم داریم که سنگ را سفارش می‌دهند و بیعانه می‌گذارند اما موقع تحویل می‌گویند که نمی‌توانیم بقیه‌اش را بدهیم و اگر می‌شود قسطی حساب کنید.»



شهنام March 2, 2021 08:26 PM

ملتی که به نکبت ویروس آخوندی آلوده باشد آنهم اسلام دسته دوم و مفت خور پرور شیعه آخر و عاقبتی بهتر از این نخواهد داشت ولو اینکه زیر پایش نفت باشد و خاکش پرگهر

گزارش یا اعتراض به این نظر


بابک پرسا March 2, 2021 11:44 PM

- از نسل آخوند و ملا بدور باش که اگر دوستت باشند، مال تو را می خورند و اگر دشمنت باشند، خونت را می ریزند ( میرزا خان کرمانی )

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو June 12, 2021 09:01 PM

معادن سنگ های زیبای ساختمانی درتصاحب سپاه پاسداران واقازده هاست ودرحقیقت مافیائی است چندسال پیش که برای عرض سلام و عرض ادب و یادبود مرحومینم به گورستان بهشت زهرا رفته بودم متوجه شدم بسیاری ازسنگ قبرها شکسته شده وحتی نوشته های روی سنگ قبرها بطور عمدی مخدوش وسوهان زده شده اند ویا قبرهائی هستند که اثرات بودن سنگ قبربرروی آنها وجود دارد ولی سنگ قبری وجود ندارد دلیلش راازحاضرین پرسیدم که گفتند اقشاری با دستوروحمایت مالی مخربین به شکستن سنگ قبرها مشغول اند که خانوارهای مرحومین را واداربه خرید سنگ قبرجدید کنندوهمچنین گفتند اگرمخربین متوجه شوند که قبرمرحومی ملاقاتی نداردسنگ قبرش رامی دزدند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام June 13, 2021 07:19 AM

مافیای سنگهای تزیینی که البته باز هم سپاه و به عبارت بهتر بنیاد تعاون سپاه آن را کنترل میکند باعث این همه افتضاح در بازار سنگ است شرکت تروریستی شهاب سنگ وابسته به سپاه پاسداران در راس این مافیا است و امیدوارم جوانان ایرانی روزی این شرکت را بر سر دزدان سپاهی خراب کنند البته شرکتهای تروریستی وابسته از جمله معادن شن و ماسه هم بهتر است که فراموش نشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: