آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 18 تیر ماه 1399 = 08-07 2020

كارشكنی روسیه و چین در امر کمک‌‌ رسانی به سوریه

روسیه و چین، قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل برای باز نگه داشتن دو نقطه مرزی ترکیه به سوریه برای انتقال کمک‌ها به این کشور بحران‌زده طی مدت یک سال را، وتو کردند.

مارک لوکاک، مسئول ارشد برنامه‌های انسان‌دوستانه ملل متحد، گفت: این دو نقطه مرزی برای میلیون‌ها غیرنظامی سوری که سازمان ملل مستقیما به آن‌ها دسترسی ندارند، «حیاتی» است.

رادنی هانتر، نماینده آمریکا، به چین و روسیه به‌خاطر وتوی قطعنامه اولیه تاخت و گفت:ریاکاری فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین، برای برتری دادن سیاست بر زندگی مردم سوریه، در روند آن‌چه شورای امنیت انجام داده موجب شرم‌آوری‌ست.

در میان نهادهای بین‌المللی، وتوی قطعنامه با انتقاد کمیته بین‌المللی نجات نیز روبه‌رو شده‌است؛ این سازمان غیرانتفاعی و فرادولتی گفت:حمایت از قطع کمک‌های زندگی‌بخش در میانه این همه‌گیری جهانی [کووید-۱۹] شرط عقل نیست، ولی دقیقا این اتفاق امروز رخ داد. این کمیته نیز چین و روسیه را متهم کرد كه سیاست را برتری داده و زندگی مردم سوریه را با خطرات بیشتری روبه‌رو کرده‌اند.

مسکو و پکن این طور دلیل می‌آورند که این کمک‌رسانی‌ها حق حاکمیت دولت مرکزی سوریه را نادیده می‌گیرد و در عین حال دمشق راسا می‌تواند کمک‌ها را پخش کند. این دلایل اما از سوی کشورهای غربی و نیز دبیر کل سازمان ملل رد شده است.

آن‌ها می‌گویند کمک‌رسانی‌های مرزی، تنها روش قابل اعتماد و اتکا برای انتقال کمک‌ها است و اگر قرار باشد از طریق دولت دمشق و تحت کنترل آن انجام شود، با موانع بسیاری روبه‌رو خواهد شد.



حقیقتگو July 8, 2020 06:16 PM

بدون هیچ شک شبهی روسیه وچین سه کشور که ازلحاظ استؤاژیکی درمنطقه خاورمیانه اهمیت فوق العاده دارد درصدد تصاحب و یا تصاحب کردن انها هستند یکی ایران ودیگری یمن و سومی سوریه است - درسوریه بنابه گفته سخنگوی کاخ کرملین بیش ازدو میلیون روسی حضوردارند و به کشتارمردم ایران چه با بمباران کردن آنها وچه با فقروگرسنگی دادن آنها مشغول بوده وهستند - دریمن به عمد جنگ با عربستان را برپا کرده اند که هزاران مردم یمنی کشته وآواره شده اند که سرانجام هم با روان شدن قشون کشی چینی ها وروس ها به یمن وکشتن مابقی مردمان یمن را هم به کشتن خواهند داد که این کشور را بین خودشان قسمت کنند- درایران هم بنابه قرارداد بیست وچندساله با چین و همزمان با روسیه چنین خواهد شد طالیبان والقاعده هم با حمایت روسیه وچین درصدد روان شدن چینی ها وروس ها به افغانستان هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: