آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 9 آذر ماه 1398 = 30-11 2019

باید در تهران باشید تا متوجه وخامت اوضاع شوید

​​​​​​​تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نفس تهران را باز نکرد
تهرانِ سرب، تهرانِ سرگیجه، تهرانِ سیاه

باید در تهران باشید تا متوجه وخامت اوضاع شوید، باران سرب افق دید را به شدت کاهش داده، احساس سرگیجه، حالت‌تهوع کاملا مشهود است. انگار تهران درگیر فاجعه چرنوبیل شده! اوضاع خیلی بدتر از بد است.

روزهای آذر با آلودگی های هوا شروع شد روزهایی که نفس کشیدن در آن برای بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان سم است و حتی نمی‌توانی پنجره اتاق را باز کنی؛ هوایی که اجازه خروج از منزل را نمی دهد و حتی نمادهای شهری از برج میلاد گرفته تا میدان آزادی در میان هاله‌ای از مه خاکستری رنگ آلوده محو شده اند.

شاخص آلودگی هوا و غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون مهدهای کودک، پیش دبستانی و ابتدایی در پنجم آذر و امروز شنبه ۹ آذر مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس استان تهران در تمامی مقاطع بجز شهرهای دماوند، پردیس، رودهن و فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر و همچنین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهر تهران را به تعطیلی کشاند تا از این طریق بخشی از رفت و آمد خودروها و سرویس های مدارس به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

قانون هوای پاک اجرا نشده است

اداره کل محیط ‌زیست و توسعه‌پایدار شهرداری تهران با افزایش وضعیت آلودگی هوا قانون هوای پاک را یادآور شده و در این زمینه مدیرکل آن در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: اگر قانون هوای پاک و آیین‌نامه‌های آن از جانب ١٨دستگاه متولی و دخیل موضوع در زمان مقرر اجرایی می‌شد، امروز تهران و سایر کلانشهرهای کشور روزهای ناسالم کمتری داشتند.



بهادر November 30, 2019 04:07 PM

اینهم آلودگی و اینهمه گرانی تاینهمه بی عدالتی اینهمه بیکاری اینهمه تبعیض اینهمه نکبت زاده دزد اینهمه ترافیک و سرگردانی بازم رئیس دزدان میگوید بزائید و جمعیت را زیاد کنید اینجاس که نفهمی و دروغ این کشور را بفلاکت کشانده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: