آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 مهر ماه 1398 = 21-10 2019

دادوستد با اتحادیۀ اروپا ٧۵ درصد کاهش یافت

داد و ستد میان ایران و اتحادیۀ اروپا ٧۵ درصد کاهش یافته است

مبادلات بازرگانی میان ایران و کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا بر اساس آمار هشت ماه نخست سال جاری مسیحی (ژانویه تا آخر اوت) به نسبت زمان مشابۀ سال گذشته، بیش از ٧۵ درصد کاهش یافته و در مجموع به ٣ میلیارد و ٤٧٠ میلیون یورو سقوط کرده است.

کاهش شدید داد و ستد میان ایران و اتحادیۀ اروپا بویژه از سقوط صادرات ایران ناشی می‌شود، هر چند که واردات این کشور نیز در مدت مورد نظر دچار تنزل شده است.

صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا در هشت ماهۀ نخست سال جاری تنها به ٤٧٦ میلیون و ٩٩٠ هزار یورو رسیده که برای سال جاری نسبت به سال پیش، کاهشی برابر با ٩٤٬١١ درصد نشان می‌دهد.

به گزارش رادیو فرانسه، ایران در همین مدت به میزان ٦ برابر صادرات خود به اتحادیۀ اروپا، به ارزش ٢ میلیارد و ٩٩٠ میلیون یورو از این منطقه کالا وارد کرده کرده که این مقدار نیز برای یک سال به نسبت سال گذشته ۵١٬٦٧ درصد کاهش نشان می‌دهد.



شهنام October 21, 2019 10:32 PM

جمهوری اسلامی خیلی وقت است که از مرحله " ستد " گذشته و در لجنزار " داد " گیر کرده است آنهم فقط با کسانی که از آنها محافظت میکنند مثل روسیه و چین و اروپا فقط نفت مفت میدهند و پول مفت میدهند تا چند صباحی دیگر بر سر قدرت باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: