آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 مهر ماه 1398 = 22-10 2019

چرا نوشته روی پیراهن بازیکن خبرساز شد؟

نوشته روی پیراهن بازیکن ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس پس از گلزنی در دیدار برابر پیکان بازتاب زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت.

فوتبالیست آتش به اختیار هم از راه رسید

سازمان بسیج ورزشکاران با انتشار بیانیه‌ای از حرکت مهدی ترابی، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار با تیم پیکان حمایت کرد. ترابی در این بازی که روز یکشنبه ۲۸ مهر برگزار شد‌، پس از زدن گل در نیمه اول، به هنگام ابراز شادی پیراهن خود را بالا زده و زیرپیراهنی‌اش را به نمایش گذاشت که روی آن به دو زبان انگلیسی و فارسی نوشته شده بود: «تنها راه نجات کشور=اطاعت از رهبری»

به گزارش مهر، بازیکنان فوتبال و بسیاری از رشته های ورزشی از حضور در رویدادها و تورنمنت های داخلی و خارجی به عنوان فرصتی برای نمایش شادی خود پس از کسب موفقیت استفاده می کنند و در بسیاری موارد پرچم یک کشور به عنوان نماد این شادی روی دست ورزشکاران به اهتزاز در می آید.

در این میان اما فوتبالیست ها شرایط متفاوتی دارند و بر روی پیراهن هایی که زیر پیراهن خود می پوشند شعارها و یا تصاویری را حک می کنند تا پس از گلزنی به نمایش بگذارند و یک پیام را به مخاطبان انتقال دهند.

براساس قوانین بین المللی فوتبال هیچ بازیکنی حق ندارد که بر روی پیراهنش شعارهای نژادپرستانه، سیاسی و مذهبی حک کند و در صورت این اقدام با جریمه نقدی مواجه خواهد شد اما فوتبال باشگاهی ایران شرایط متفاوتی دارد و بسیاری از بازیکنان با نمایش شعارهای مذهبی و چاپ تصاویر مختلف پیام‌های فرهنگی را به تماشاگران می رسانند.

شعاری که برای روی پیراهن مهدی ترابی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس پس از گلزنی برابر پیکان نوشته شده و به نمایش درآمد، بازتاب زیادی در رسانه ها و فضای مجازی داشته است. (عکس زیر)

بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به این حرکت این بازیکن واکنش داده و او را با وریا غفوری، بازیکن تیم استقلال مقایسه کردند. کاربری در توییتر با انتشار عکس ترابی در کنار عکسی از وریا غفوری که پیراهنی با عبارت دختر آبی را به تن دارد‌ (عکس زیر)، نوشت: «میان ماه من تا ماه گردان، تفاوت از زمین تا آسمان است.»

برخی نیز در گذشته با نوار رنگی در انتقال پیامی به مخاطبان و تماشاگران داشتند. از جمله، مچ‌بند سبز 5 بازیکن تیم ملی فوتبال ایران - مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی، مسعود شجاعی، جواد نکونام، محمد نصرتی- در جریانِ مسابقاتِ مقدماتیِ جامِ جهانیِ ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی همزمان با اعتراضات سال 88 (جنبش سبز) (عکس زیر)

ایران پرس نیوز


ایران پرس نیوز


ایران پرس نیوز




آریا October 22, 2019 12:00 PM

مهدی ترابی خواسته پاچه خاری کنه شاید از این لحاف ملا چیزی هم به او برسه بخاران بابام جان فقط زخم نکن که بعدش برای درمانش باید لیس بزنی

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیدوار October 22, 2019 12:31 PM

با درود
بدون تردید این آدم نیست نگاهش بکنید
میمون بهتر از این است و این عنتر ها را نباید جدی گرفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


ali October 22, 2019 02:14 PM

تو همه نظامهای دیکتاتور پاچه خوار وجود دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو October 22, 2019 07:25 PM

بازهم جای شکرش باقیست که فردی با چنین شکل وشمایلی که ردبودی ازفهم و شعوردرآن دیده نمیشود و برای کسب درآمد به اطاعت ازرهبری رو آورده است زیراکه بدرستی میداند که هزارها که همین شعارهارا غیرعلنی برتن داشتنند که میلیاردها ثروت نصیب شان شده است یک نمونه ازصدها وهزارها نمونه دگر جناب فریدون برادرآخوندروحانی است که قسمتی ازثزوتش بالغ بر۳۱میلیاردتومان است وهمچنین لاریجانی ها و بابک زنجانی ها و غیره بسیاری دیگردرخارج ازکشورهم همچنین زیرپوش هائی به تن دارند و ادعا به سیاسی بودن و برپائی مجالس سیاسی می کنند ودرحقیقت مشغول جاسوسی وپرونده سازی برعلیه ایرانی ها هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


قاسم October 22, 2019 11:31 PM

آنوقت تعجب میکنیم که چرا این حکومت ضد بشری هنوزم پا بر جاست علتش واضح است تا این قبیل بی سوادان بدون درک واقعیت اجتماعی امروز ایران از این حرکات احمقانه میکنند چه انتظاری داریم این بازیکن شاید خوب فوتبال بازی کند اما مغزش از پهن تشکیل شده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: