آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 آبان ماه 1398 = 23-10 2019

پژوهشگر موسیقی اهل خرم آباد روانه زندان شد

امین ماسوری، پژوهشگر موسیقی اهل خرم‌ آباد، جهت تحمل حبس راهی زندان شد

خبرگزاری هرانا – امین ماسوری، نویسنده و پژوهشگر اهل خرم‌ آباد روز جاری برای تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان شد. آقای ماسوری پیشتر توسط دادگاه انقلاب خرم آباد از بابت عناوین اتهامی مختلف به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱ آبان‌ماه ۹۸، امین ماسوری، نویسنده و پژوهشگر موسیقی اهل خرم آباد برای تحمل دوران محکومیت خود روانه زندان شد.

وی پیشتر توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب خرم آباد از بابت اتهاماتی از جمله “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
آقای ماسوری در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۹۷ توسط مامورین اداره اطلاعات استان لرستان بازداشت و پس از ده روز بازجویی، از بازداشتگاه این نهاد به زندان مرکزی خرم‌آباد منتقل شد. وی در تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه به قید ضمانت به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

گفتنی است، امین ماسوری نویسنده کتابهایی همچون “فرهنگ واژه موسیقی لرستان”، “آموزش دهل” و “خنیاگران زاگرسی” است. آقای ماسوری مدیر داخلی فصل‌نامه “نقد کتاب هنر”، مدیر مسئول هفته‌نامه منطقه‌ای “نیش قلم” و مدیر مسئول پایگاه خبری “چوپی” نیز بوده است.

سعید ماسوری طی یک نامه به بیان وضعیت خود پرداخته است.

متن این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته در ادامه می آید:
“سلام هموطنان!

خواهران و برادران!

من امین ماسوری از اعضای اهل قلم ایران و کانون پژوهشگران خانه موسیقی ایران، در ۱ خرداد سال جاری از سوی دادگاه انقلاب اسلامی خرم آباد با اتهامات: فعالیت تبلیغی علیه نظام (براندازی)، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر جمهوری اسلامی به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شدم. در شرایطی که روز بروز بر تعداد زندانیان آزادیخواه افزوده می‌شود. بنده همواره خود را کوچکترین عضو از بدنه آزادیخواهان ایران می‌دانم در صحت و سلامت کامل جسمی و روحی در مورخه «یکم آبان نود و هشت» خود را به زندان معرفی خواهم نمود. با اینکه در کنکور سال جاری در چند دانشگاه مختلف جهت تحصیل در مقطع دکتری مجاز به انتخاب رشته شده بودم بخاطر این حکم از ادامه تحصیل منصرف شدم تا محکومیت خود را بگذرانم.

قطره دریاست اگر با دریاست // قطره قطره است اگر بی دریاست

امین ماسوری/ ۲۷ مهرماه ۹۸”.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: