آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 آبان ماه 1398 = 11-11 2019

پلمپ دفاتر ازدواج به علت برگزاری عقد آریایی

پلمپ ۱۰ دفتر ازدواج به علت برگزاری مراسم عقد آریایی در همدان

خبرگزاری هرانا – روز جاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان از پلمپ ۱۰ دفتر ازدواج به علت برگزاری “عقد آریایی” در این شهرستان خبر داد. پیشتر رئیس سازمان اسناد ایران گفته بود “بازرسان نامحسوسی به دفاتر رسمی ازدواج و طلاق سرکشی می‌کنند تا در صورت انجام چنین مراسمی با آنها برخورد کنند”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یک شنبه ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۸، حسن خانجانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان از پلمپ ۱۰ دفتر ازدواج که اقدام به برگزاری مراسم عقد آریایی کرده‌اند، خبر داد.

وی اظهار داشت: “در این باره ۱۰ دفتر ازدواج پلمپ شدند که پس از اخذ تعهدنامه، ۹ دفتر دوباره بازگشایی شد، اما برای یکی از دفاتر به علت تعدد تخلف، پرونده قضایی تشکیل شده و همچنان پلمپ است”.

وی ضمن اینکه مدعی شده «عقد آریایی خلاف شرع است» گفته است: “با دفاتر ازدواج و طلاق که در آن‌ها اینگونه مراسم برگزار شود، برخورد می‌شود”.

عقد آریایی در کنار عقد محضری چند سالی است که در برخی دفاتر ازدواج مرسوم شده که در آن عروس و داماد شعری که مربوط به فریدون مشیری است را برای هم می‌خوانند.

لازم به ذکر است پیشتر روز چهارشنبه ۸ آبان ماه علی مظفری، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق ایران، از پلمپ ۳۴ موسسه و تعلیق ۵ موسسه در سراسر کشور که اقدام به برگزاری “عقد آریایی” می‌کردند، خبر داده بود.

همچنین طی روزهای اخیر ذبیح اله خداییان، رئیس سازمان اسناد ایران در این خصوص گفته بود: “بازرسان نامحسوسی به دفاتر رسمی ازدواج و طلاق سرکشی می‌کنند تا در صورت انجام چنین مراسمی با آنها برخورد کنند. برخی از دفاتری که در آنها عقد آریایی انجام می شد، شناسایی و با آنها برخورد شده است”.

در سال های اخیر برگزاری مراسم عقد آریایی در ایران رواج یافته است.



فضول میرزا October 25, 2019 11:24 PM

برو بابا دلت خوشه! پسره راضی، دختره راضی، گور پدر قاضی!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: