آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 آبان ماه 1398 = 09-11 2019

آخرین خبرها از مدل ایرانی محبوس در فیلیپین

نشریه گاردین گزارش داد که دولت فیلیپین به بهاره زارع بهاری، دانشجوی دندانپزشکی و مدل ایرانی که از حدود چهار هفته پیش در فرودگاه مانيل، محبوس بوده است، پناهندگی اعطا کرد.

به نوشته گاردین، جمهوری اسلامی از چند ماه پیش درخواست بازداشت خانم زارع بهاری را با «هشدار قرمز» به پلیس بین‌الملل (اینترپل) داده بود که باعث شد او ۲۵ مهر ماه هنگام بازگشت به فیلیپین در فرودگاه مانیل بازداشت شود.

او می‌گوید که از بازگشت به ایران به خاطر فعالیت‌های سیاسی خود هراس دارد زیرا در صورت دیپورت به ایران، با خطر حبس طولانی‌مدت یا حتی اعدام روبه‌روست.

وزارت دادگستری روز چهارشنبه با درخواست خانم بهاری برای پناهندگی موافقت کرد، اما مدارک مربوط به آن روز جمعه منتشر شد. بر این اساس او می‌تواند ویزا یا گواهی ورود به خاک فیلیپین را از اداره مهاجرت این کشور دریافت کند.

وزارت دادگستری همچنین عنوان کرده که طبق این حکم خانم بهاری می‌تواند از مدارک سفر و اجازه کار در فیلیپین برخوردار شود.

بهاره زارع بهاری می‌گوید از شش سال پیش در فیلیپین دانشجوی دندانپزشکی بوده و مشکلات جمهوری اسلامی با او از سال گذشته آغاز شد که وی به عنوان «دختر ایران» در مسابقه «دختر شایسته جهان» در چین شرکت کرد.

زارع بهاری امسال نیز در مراسم «انتخاب دختر شایسته جهان» در مانیل نیز با در دست داشتن تصویری از شاهزاده رضا پهلوی شرکت کرد.



داریوش November 9, 2019 01:54 PM

خلاصه هر کس یک سیخ به بدن کثیف جمهوری اسلامی میزنه تا جانش در بیاد

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاوه آهنگر November 10, 2019 06:43 AM

با آرزوی موفقیت تمام دختران و زنان ایرانی در تمامی عرصه ها و رهایی از جهل و خرافه و تبعیض جنسیتی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: