آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 6 آبان ماه 1398 = 28-10 2019

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دو برابر بی‌سوادان

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایران "دو برابر بی‌سوادان" است

یک مقام وزارت کار از نرخ دو برابری بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایران به نسبت بی‌سوادان خبر داد. به گفته این مقام مسئول، "دست‌کم ۷۰ درصد" مشاغل موجود در بازار کار ایران نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارند.

علیرضا حاتم‌زاده، معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران، با بیان اینکه "۴۰ درصد" از مراجعه‌کنندگان به این سازمان وابسته به وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی را "فارغ‌التحصیلان بیکار" تشکیل می‌دهند، گفت: «حداقل ۷۰ درصد مشاغل موجود در بازار کار نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارند.»

این مقام وابسته به وزارت کار ایران افزود: «اگر یک روز در مسیر محل کار نگاهی به مشاغل اطراف بیندازید به راحتی متوجه می‌شوید که بخش زیادی از مشاغل نیازمند تحصیلات دانشگاهی نیست. اما فرهنگ غلطی که در کشور وجود دارد، مدارک را بر مهارت ترجیح می‌دهند. یعنی به جای اینکه یک فرد را ۴ سال در مقطع کارشناسی و ۲ سال در دکترا معطل کنیم، می‌توانیم با آموزش مهارتی سریعا وارد بازار کار کنیم.»

به گزارش تسنیم، در حال حاضر "مسافرکشی با خودرو شخصی، موتور و رانندگی در آژانس‌های تاکسی تلفنی، مشاغل آزاد و دلالی، راه‌اندازی بقالی و سوپرمارکت، وردست پدر و ادامه شغل پدری و مواردی از این دست گزینه‌های موجود برای فارغ‌التحصیلان بیکار" دانشگاه‌های ایران است.<



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: