آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 آبان ماه 1398 = 29-10 2019

برخورد با دانشجویان اینبار در فضای مجازی

برخورد با دانشجویان این‌بار در فضای مجازی؛ وزارت بهداشت فعالیت دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی را رصد می کند

در حالی که طی ما‌ه‌های اخیر برخورد با اعتراضات دانشجویی شدت یافته است، این بار وزارت بهداشت اعلام کرد که با دانشجویانی که به گفته آن‌ها در فضای مجازی اقدام به «نشر اکاذیب» کنند، برخورد می شود.

سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ایران روز سه‌شنبه ۷ آبان‌ماه به ایرنا گفت که «اگر دانشجویان در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب کنند، با فرد متخلف طبق قانون برخورد می‌شود.»

او برای نمونه گفته است که کانال‌هایی که توسط فعالان دانشجویی، انجمن های علمی، کانون ها، تشکل ها و نشریات مجوز فعالیت در فضای مجازی دارند، توسط مرجع مسئول، رسیدگی می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مدعی شده که رصد فعالیت مجازی دانشجویان به معنای «کنکاش در حریم خصوصی آن‌ها» نیست و تاکید کرده که «شورای انضباطی می‌تواند در صورت مشاهده مطالبی در فضای مجازی که با هدف زیر سوال بردن منافع و مصالح دانشگاه بازنشر شده، ورود کرده و شاکی شود.»

اظهارات اخیر این مقام وزارت بهداشت در شرایطی است که برخورد با فعالان دانشجویی در ایران شدت یافته است و اخیرا برای دانشجویانی از جمله «مرضیه امیری»، «لیلا حسین‌زاده»، «کسری نوری» و «روح‌الله مردانی» در مجموع ۷۰ سال احکام زندان صادر شده است.

تیر ماه سال گذشته دیدبان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مقام‌های ایران سرکوب دانشجویان معترض را با صدور احکام زندان و ایجاد محدودیت برای فعالیت‌های مسالمت آمیز، شدت بخشیده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز بارها برخوردهای خشونت آمیز و سرکوب گسترده معترضان و مخالفان رژیم به بهانه‌های مختلف، و نیز نقض مکرر و مداوم حقوق شهروندان ایران توسط رژیم حاکم بر آن کشور را محکوم کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: