آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 آبان ماه 1398 = 30-10 2019

آتش‌سوزی کالیفرنیا؛ دود و آتش بر فراز لس‌آنجلس

آتش‌سوزی در شمال کالیفرنیا پس از چند روز همچنان ادامه دارد و در غرب شهر لس‌آنجلس نیز آتش‌سوزی تازه‌ای رخ داده است. ده‌ها هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و برق حدود سه میلیون نفر قطع شده یا ممکن است قطع شود.

پنج‌شنبه گذشته آتش‌سوزی در جنگل‌های اطراف سانتا کلاریتا، حدود ۵۰ کیلومتری شمال لس‌آنجلس، آغاز شد و در مدت کمی بخش‌های بزرگی از شمال کالیفرنیا و منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو را درگیر کرد.

بیش از چهار هزار آتش‌نشان و نیروی امدادی برای مهار آتش و کمک به آسیب‌دیدگان تلاش می‌کنند اما وزش باد و طوفان شدید و خشکی هوا، نه تنها مهار آتش را دشوار کرده که باعث سرایت شدید آن به مناطق دیگر شده است.

مطابق گزارش‌ها روز گذشته (دوشنبه ششم آبان/ ۲۸ اکتبر) در منطقه‌ای در غرب لس‌آنجلس آتش‌سوزی جدیدی رخ داد و دود غلیظ آسمان این کلانشهر را نیز فراگرفته است.

به جز ده‌ها هزار نفری که مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده‌اند در بسیاری از شهرهای جنوب و شمال کالیفرنیا به خاطر ادامه قطع برق، وضعیت به حال عادی بازنگشته و اغلب مدرسه‌ها و مغازه‌ها تعطیل هستند.

بر اثر آتش‌سوزی رفت و آمد در بزرگراه شماره ۴۰۵ که از پر ترددترین اتوبان‌های ایالات متحده محسوب می‌شود نیز تا حدود زیادی مختل شده و بخش‌هایی از این جاده مسدود شده است.

با وقوع آتش‌سوزی جدید در تپه‌های غرب لس‌آنجلس هزاران نفر از ساکنان این منطقه پرجمعیت سکونتگاه‌های خود را ترک کرده‌اند و دست‌کم هشت ساختمان ویران شده است.

این آتش‌سوزی بامداد دوشنبه در نزدیکی موزه گتی اطراف اتوبان ۴۰۵ رخ داد و محله مشهور برنت‌وود را نیز تهدید می‌کند که بیشتر ساکنان آن ثروتمندان و افراد نامدار هستند. حدود سه هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در این محله دستور تخلیه گرفته‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: