آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 مرداد ماه 1399 = 22-07 2020

موضع خامنه ای و پاسدارانش وقتی ضربه می‌خورند

یک جامعه‌شناس ایرانی-آمریکایی با انتشار مقاله ای درباره سیاست حکومت ایران در برابر شکست های پی در پی خود از اسرائیل در سوریه” نوشته است: جمهوری اسلامی وقتی ضربه می‌خورد، سکوت می‌کند

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، مجید محمدی نوشت: تنها زبانی که روحانیت شیعه و پاسداران‌شان می‌فهمند، زبان زور است. وقتی پنجه‌ی پرقدرت را بر فراز خود احساس کنند، جام زهر می‌نوشند و نرمش قهرمانانه دارند، اما وقتی زوری بالای سرشان نباشد، از هیچ سرکوب و جنایتی برای بقای نظام دریغ نمی‌کنند؛ بلکه مدام همگان را تهدید می‌کنند.

او گفته است: ماه‌هاست که اسرائیل به پایگاه‌ها و انبارهای مهمات و پهپادهای سپاه قدس و شبه‌نظامیان افغان و پاکستانی‌اش در لشکر فاطمیون و زینبیون، در سوریه حمله‌ می‌کند و تا کنون ده‌ها و شاید صدها عضو سپاه و شیعیان استخدام-شده‌اش طی این حملات کشته شده‌اند، اما همه‌ی بوق‌های تبلیغاتی جمهوری اسلامی در این موارد، زبان به کام گرفته‌اند؛ نه از تعداد تلفات و مجروحان و نه از خسارات نظامی سخن می‌گویند.

این جامعه شناس در ادامه نوشت: تنها دولتی که به خوبی اساس جمهوری اسلامی و راهبردهای آن را درک کرده، اسرائیل است. دولت‌های غربی هنوز شناخت جامعی از کنش‌ها و واکنش‌های جمهوری اسلامی و نقاط قوت و ضعف آن ندارند؛ چون اگر داشتند، بعد از ۴۰ سال، هنوز در حال باج-دهی به نظام نبودند (تازه‌ترین آن‌ها، تخصیص ۱۵میلیارد دلار اعتبار برای بازداشتن جمهوری اسلامی از بازگشت کامل به برنامه‌ی اتمی‌اش) و احساس تهدیدی نسبت به رفتارهای ایران در کشورهای خود یا منطقه نداشتند

دولت‌های غربی، هنوز متوجه نشده‌اند که جمهوری اسلامی، برای بقای تمدن غربی، خطر امنیتی است؛ اما اسرائیل به خوبی دریافته که جمهوری اسلامی بقایش را تهدید می‌کند و در برابر آن، عکس‌العمل نشان می‌دهد. تهدید‌های نابودی، فقط متوجه اسرائیل نبوده؛ بلکه اصولا، متوجه تمدن غرب بوده و هست.

محمدی در ادامه مقاله آورده است: رژیم ایران ، مدام با هواپیماهای مسافربری، قطعات موشک و مهمات و نیرو به سوریه می‌فرستد و اسرائیل آن‌ها را نابود می‌کند. همین داستان اخیرا در عراق هم تکرار می‌شود.

محمدی نوشته است : در ماه اوت ۲۰۱۹ هواپیماهای اسرائیلی، طی چهار حمله، مقرهای حشد الشعبی را در عراق بمباران کردند؛ جایی که نیروهای سپاه هم حضور داشته و احتمالا تعدادی از آن‌ها نیز کشته شده‌اند. در این مورد نیز سپاه و مقامات جمهوری اسلامی سکوت پیشه کرده‌اند؛ گرچه فرماندهان حشد الشعبی، بدون اطلاع رسانی در مورد خسارات، آمریکا را نشانه رفته‌اند.اما بنیامین نتانیاهو رسما اعلام کرد که ارتش اسرائیل نیروهای حکومت ایران را در منطقه، مورد هدف قرار خواهد داد.

اینطور که مشخص است بنا به دستور شورای امنیت ملی رژیم ایران، همه‌ی سایت‌ها و روزنامه‌های داخلی از انتشار این‌گونه اخبار منع شده‌اند.

اما مشکلی که دارند آن است که، علاوه بر انتشار اخبار توسط منابع مستقل (مثل سازمان‌های حقوق بشری سوریه یا منابع خبری عراقی)، برخی کشته‌ها در ایران تشییع می‌شوند و برنامه یا خبر تشییع آن‌ها مدام در روزنامه‌ها و سایت‌ها می‌آید. و آن‌ها این کشته‌ها را شهدای حرم می‌نامند، اما نمی‌گویند در کجا و از سوی چه نیرویی کشته شده‌اند.

این جامعه شناس ایرانی گفته است: اگر حتی خبری از شکست‌ها رد ایران منتشر شود، دستگاه‌های تبلیغاتی جمهوری اسلامی سه روش برخورد دارند:

۱. در مورد آن سکوت می‌کنند؛ تا کسی سیاست مداخله-جویی منطقه‌ای و نابودی اسرائیل را زیر پرسش قرار ندهد.

۲. اگر خفت شکست زیاد باشد، آن را تکذیب می‌کنند؛ مثل سقوط دو پهپاد ایران در خلیج فارس توسط نیروهای آمریکایی.

۳. اگر سازمان اطلاعاتی آن زیر سوال برود (مثل انفجار در کارگاه موشک‌سازی) موضوع را تغییر می‌دهند؛ مثل تبدیل بمب‌گذاری یا حمله‌ی هوایی به آتش‌سوزی یا انفجار لوله‌ی گاز.

محمدی نوشت: جمهوری اسلامی خود را یک حکومت، یک نظام الهی می داند و می گوید که این نظام شکست ندارد؛ بلکه منشا همه‌ی خیرات و برکات در عالم است.

این دیدگاه می‌گوید سپاه اسلام کشته نمی‌دهد؛ شهید می‌دهد و شهدا پیروزند. اگر این چنین است، معلوم نیست چرا اخبار کسانی را که پیروز شده‌اند، و توسط ارتش اسرائیل به بهشت رفته‌اند، منتشر نمی‌کنند.

مقامات جمهوری اسلامی برخود می‌دانند که هیچ‌گاه نباید مسئولیت شکست یا ناکارآمدی خود را بر عهده بگیرند و از این جهت، هرگونه خبر ”بد”، سیاه‌نمایی است و باید آن را به زیر قالی فرستاد.



آرام July 22, 2020 01:14 PM

مهمتر از دولت های غربی ملت ایران است که باید به این درک برسد که رژیم مذهبی حاکم فقط با زور و بپاخیزی گسترده عمومی از اریکه قدرت پائین کشیده خواهد شد البته هستند بخشی از مردم که به این درک رسیده اند و هر روزه با جانبازی و تحمل شکنجه و اسارت در این راه میکوشند ولی توده های فقر زده و گرفتار کاری جز غر زدن و دشنام گفتن نمی کنند در حالی که اقلیتی بیشرف و هار مشغول چاپیدن وتحمیق و سرکوب آنانند وقت آن رسیده که برخیزید ای داغ لعنت خورده ملت فقر و بندگی و خاطر جوشانده به مصاف مرگ و زندگی روید تا از ریشه براندازید دنیای جور و غم وانگه نوین جهانی سازید سرشار از شادی و تهی از الم

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش صادقی July 22, 2020 04:25 PM

وقتی مردمان یک کشور در کشورخودشان نه آزادند و نه در رفاه یعنی مملکت توسط یک گروه اجنبی غصب شده باید زود آزادش کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی July 22, 2020 04:32 PM

کاربرنازنین جناب آرام اکثریت بزرگی ازملت ایران سالیان درازیست که به این نتیجه رسیده اند چگونگی آنرابایددرانتخابات دوردوم حسن روحانی ومجلس یازدهم(مجلس کنونی)کندوکاوکنید مشکل اساسی، وهنوزحل نشده ملت ایران، بویژه دردرون مرزهااینست که یک اپوزیسیون منسجم وهمدل وهمراه وهمصدا بچشم نمیخوردکه برسریک موضوع کلیدی یعنی سرنگونی جمهوری اسلامی ورهائی کشوروملت ازچنگال این اختاپوس شکل نگرفته اگرهم اپوزیسیونی متصورباشد، یک اپوزیسیون چهل تکه است که هرفردیاگروهی داردسازخودش رامیزند شما ببینیددرعرصه مدعیان اپوزیسیون برون مرزهی که ازامکانات گسترده ای برخوردارندچندنفرمثل رضاپهلوی بچشم میخورد؟ببینیدچندنفرسراغ داریدکه حرف وعملشان باهم همخوانی داشته باشد؟ بسیاریشان ازدمکراسی وحقوق بشروجنبش آزادیخواهی سخن میگویند، امادرعمل راه دیگروتفکرات دیگری دارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: