آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 آبان ماه 1398 = 06-11 2019

وخامت حال قطب دراویش گنابادی و اعتصاب

نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی در پی وخامت حالش به بیمارستان مهر منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۱۴ آبان‌ماه ۹۸، نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی که گفته می‌شود طی چند روز گذشته از خوردن غذا امتناع کرده‌است، به دلیل وخامت حالش به بیمارستان مهر منتقل شد.

به گفته برخی منابع: «خبرها حاکی از ضعف شدید جسمانی آقای تابنده دارد که در پی خودداری از غذا خوردن به او دست داده‌است.»

روز چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸، شماری از درویشان گنابادی در بیمارستان مهر جمع شده و پیگیر وضعیت سلامتی او هستند.

پیش‌تر و در پی اعلام خبر امتناع از غذا خوردن نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی پس از ترخیص از بیمارستان، شمار زیادی از دراویش گنابادی در زندان دست به اعتصاب غذا زدند.

درویشان گنابادی از روز یک‌شنبه ۱۲ آبان‌ماه ۹۸ اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌اند و بنا به گفته منابع مطلع این اعتصاب غذا کماکان ادامه دارد.

پیش‌تر علیرضا روشن، نویسنده، شاعر و از درویشان گنابادی گفته‌‌بود: «آقای تابنده نگران وضعیت زندانی‌ها هستند و اخبار بد زندان به صورت مداوم به ایشان رسیده‌است و امید داشتند که اوضاع موجود تغییر کند، زندانی‌های درویش آزاد شوند و اکنون راهی برای آقای تابنده نمانده جز اینکه از جسم و جان خود مایه بگذارند.»

آقای تابنده از بعد از وقایع گلستان هفتم در اواخر سال ۹۶ تا کنون در حصر قرار دارد و هواداران او امکان ملاقات با وی را ندارند و محدویت‌های زیادی از آن زمان بر آن‌ها از طرف نهادهای امنیتی اعمال شده‌است.

بنا به گفته درویشان گنابادی “اجازه ملاقات دراویش با آقای تابنده داده نمی‌شود و اگر هم کسی موفق شود با او دیداری کند در فضای امنیتی شدیدی بوده‌است.”



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: