آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 آبان ماه 1398 = 09-11 2019

ایران؛ پناهنده شدن “دختر باد” به کشور اروپايی

پناهنده شدن ورزشکاران ایرانی به کشورهای خارج، در واکنش به محدودیت های داخلی، همچنان ادامه دارد

در ادامه روند افزایش مهاجرت و پناهجویی ورزشکاران ایرانی، فرزانه فصیحی، رکورددار دوی سرعت ایران، معروف به “دختر باد”، برای پیوستن به یک باشگاه صربستانی کشور را ترک کرد .

این دومین ورزشکار ایرانی است که پناهده صربستان شده است

پیش تر اعلام شد که مهدی خدابخشی ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران تابعیت صربستان را پذیرفته و برای این کشور به میدان خواهد رفت.

به نوشته خبرگزاری تسنیم خدابخشی پس از ازدواج با یکی از اعضای تیم ملی زنان صربستان، تصمیم گرفت تا با تغییر تابعیت عضو تیم ملی تکواندو صربستان شود.

این تکواندوکار به تازگی در تورنمنت بین‌المللی صربستان در وزن منهای ۸۷ کیلوگرم به عنوان نماینده این کشور به میدان رفت و اولین مدال برنز خود را برای صربستان کسب کرد.

او پیش از این با تابعیت ایرانی مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۵ روسیه، مدال طلای مسابقات قهرمانی ۲۰۱۴ آسیا و مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ کره‌جنوبی شد.



حقیقتگو November 9, 2019 06:40 PM

واقعا" جای بسی تفکراست که بسیاری ازذوبدگان فارغ التحصیل دانگشاهی درایران بیکارهستند ولی انکار که هنوز نمی دانند صربستان کجاست که با انچه آموخته اند راهی صربستان شوند و پناهندگی دریافت کنند ولی انکارصربستانی ها فقط ورزشکاران ایران را می پسندند که برحسب تکنیک و فنون غلمی آنچنانی شان لازم به دریافت پناهندگی میدانند ازبنده به دانشجویان ایرانی نصیحت که ورزش را ازیاد نبرند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: