آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 آبان ماه 1398 = 06-11 2019

وضعیت اقلیمی کره‌ زمین اضطراری است

هشدار جدی یازده هزار دانشمند: وضعیت اقلیمی کره‌ زمین اضطراری است

بیش از ۱۱ هزار دانشمند از ۱۵۳ کشور جهان با تأیید مطالعه‌ای در حوزه اقلیمی هشدار دادند که زمین با یک وضعیت اضطراری آب و هوایی روبرو است و تبعات و خطرات ناشی از آن جدی است.

مطالعه جدید که درباره چگونگی تأثیر فعالیت‌های بشر در زمین طی چهار دهه گذشته است، تأکید می‌کند که انتشار گازهای مضر گلخانه‌ای به‌سرعت در حال افزایش است و دولت‌ها توجه کافی را به این بحران نشان نداده‌اند.

آن‌ها در عین حال می‌گویند که دانشمندان وظیفه اخلاقی دارند که هرگونه تهدید فاجعه‌باری را شفاف به مردم هشدار دهند. یافته‌های این تحقیق روز سه‌شنبه در مجله بیوساینس منتشر شد.

این تحقیق که با سرپرستی ویلیام ریپل و کریستوفر وولف در دانشگاه ایالتی اورگن انجام شده است، شش حوزه اصلی را که در آن دولت‌ها، مشاغل و افراد عادی می‌توانند تغییرات اساسی ایجاد کنند شناسایی کرده است. یکی از این حوزه‌ها جمعیت زمین است که طبق توصیه صورت گرفته در این تحقیق باید تثبیت شود



Dariush November 6, 2019 01:38 PM

نظریات افرادی که حتا هوای فردا را هم نمیتوانند پیش بینی‌ کنند؛ ما را برای ۱۰ اینچ برف آماده میکنند حتا باران هم نمیاید؛ قرار بود که نیویورک در سال ۱۹۵۰ زیر آب رود (مقاله در سال ۱۹۲۰) چی‌ شد؟ با طبیعت و حیوانات مهربان باشید و نگران چرندیات گلبالیستها نباشید!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: