آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 مرداد ماه 1400 = 23-07 2021

ضرب و شتم و تهدید دو فعال دربند زن در زندان بوشهر

سپیده قلیان، فعال مدنی و محبوبه رضایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان بوشهر روز سه‌شنبه ۲۹ تیرماه توسط زندانیان متهم به جرائم خشن در مقابل مسئولان زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. گفته می‌شود که این امر با تحریک زندانیان توسط رئیس بند زنان این زندان، صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰، سپیده قلیان، فعال مدنی و محبوبه رضایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان بوشهر توسط زندانیان متهم به جرائم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

گفته می‌شود که این امر در مقابل چشمان مسئولان زندان و با تحریک رئیس بند زنان این زندان، فاطمه علی وردی صورت گرفته است. به علاوه سپیده قلیان نیز از حدود دو ماه قبل از حق برقراری تماس تلفنی محروم است. یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «خانم قلیان و خانم رضایی هم ضرب و شتم شده و هم تهدید به مرگ شده‌اند. به همین دلیل سپیده قلیان شب سه شنبه را در دمای ۴۷ درجه در هواخوری بند به صبح رسانده است. در پی این تهدیدها محبوبه رضایی درخواست انتقال به زندان شیراز را می‌کند که بلافاصله رد می‌شود.»

سپیده قلیان در تاریخ ۲۷ آبان ‌ماه ۹۷ به همراه دستکم ۱۹ تن از جمله تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه، چند فعال کارگری و تعدادی از شاغلین و مدیران شرکت که جهت پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در پلیس امنیت حاضر شده بودند در محل پلیس امنیت شوش بازداشت شد و در تاریخ ۲۷ آذرماه همان سال با قرار وثیقه آزاد شده بود. در جریان پخش اعترافات اجباری سپیده قلیان، اسماعیل بخشی و چند تن دیگر توسط صدا و سیما، این دو شهروند، پیش از پخش این مستند اعلام کرده بودند که نیروهای وزارت اطلاعات و دیگر نیروهای امنیتی آنها را شکنجه کرده‌اند. آنها ساعاتی بعد از این اظهارات مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

سپیده قلیان در تاریخ ۴ آبان‌ماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد و در تاریخ ۲۳ آذر ۹۸ توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۵ سال حبس قطعی محکوم شد.

خانم قلیان نهایتا در تاریخ ۱ تیرماه ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل و در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال گذشته از بند زنان زندان اوین به زندان بوشهر تبعید شد.

محبوبه رضایی نیز در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمود ساداتی محاکمه و از بابت اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در یکی از گروه‌های معاند نظام، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام مجموعا به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس حکم صادره با اعمال ماده ۱۳۴ مدت ۵ سال از این حبس به عنوان مجازات اشد برای وی قابل اجرا بود. این محکومیت در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس به ۲ سال و ۶ ماه زندان تقلیل یافت.

خانم رضایی نهایتا در تاریخ ۳۰ دیماه ۹۹ بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان بوشهر منتقل شد.

محبوبه رضایی، شهروند ساکن شهرستان برزاجان در استان بوشهر است.



ایران فردا July 23, 2021 11:47 AM

این جنایتکاران و در سردسته این ادم کشان , خامنه ای کودک کش ,شروع کرده اند به خیمه شب بازی و پلیس خوب و بد
مردم ما به هیچ قیمتی به جز اذادی از مبارزات خود دست بر نخواهد داشت
مردم متوجه باشید , که این اخوند های جانی فردا خواهند گفت „ تقیه کردیم „
ما ۸۵ میلیون هستیم و شما ها عده قلیل کودک و انسان کش و وطن فروش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: