آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 آبان ماه 1398 = 11-11 2019

سرکوب وحشیانه تجمع بازنشستگان مقابل مجلس

ضرب و شتم و بازداشت حدود ۱۵ تن توسط نیروهای امنیتی

خبرگزاری هرانا – روز جاری جمعی از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی برای پیگیری مطالباتشان اقدام به برگزاری تجمع اعراضی در مقابل مجلس کردند. این تجمع با دخالت نیروهای انتظامی جهت ممانعت از برگزاری آن به خشونت کشیده شد و شماری از معترضین مورد ضرب شتم قرار گرفته و حدود ۱۵ تن از این شهروندان نیز بازداشت و به بازداشتگاه پلیس امنیت تهران واقع در خیابان وزرا منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، امروز یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه ۹۸، اعتراض جمعی از بازنشستگان برای پیگیری مطالباتشان در مقابل مجلس با دخالت نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای انتظامی جهت متفرق کردن تجمع، معترضان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. همچنین حدود ۱۵ تن از این شهروندان نیز بازداشت و به بازداشتگاه پلیس امنیت تهران واقع در خیابان وزرا منتقل شدند.

از هویت و تعداد دقیق بازداشت شدگان تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی در دست نیست.

همچنین خبرگزاری ایلنا نیز روز جاری در گزارشی خبر بازداشت تعدادی از بازنشستگان و انتقال آنان به بازداشتگاه وزرا را تائید کرده است. گفته می شود نیروهای امنیتی تمام خروجی ها به بهارستان را مسدود و مانع شکل گیری تجمع شدند.

لازم به ذکر است که روز گذشته ۱۷ تشکل مربوط به بازنشستگان در تهران طی بیانیه ای ضمن بیان معضلات اصلی خود همچون حقوق نامتناسب با هزینه سبد خانوار، نارسایی سیستم بهداشت و درمان، نبود بیمه کارآمد، عدم پرداخت مطالبات مالیشان و …، تنها راه حل را برگزاری مستمر تجمعات اعتراضی دانسته و فراخوانی برای تجمع روز جاری در مقابل مجلس را منتشر کردند.

در بخش پایانی این بیانیه گفته شده است: “تنها راه برون رفت از شرایط فعلی اتحاد و یکپارچگی بازنشستگان و همه مزد بگیران حول مطالبات مشترک، با حضور گسترده و خستگی ناپذیر در تجمعات واعتراضات بطور مستمر می باشد”.



شهنام November 11, 2019 10:43 AM

این هم مزد دست جوانانی که چهل سال پیش انقلاب اسلامی کردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: