آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 فروردین ماه 1399 = 22-03 2020

از سلبریتی‌ها آبی برای حکومت گرم نمی‌شود+فیلم

عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی در کانال تلگرامی خود با عنوان «به گذشته بنگرید» نوشت: این روزها دو اتفاق جالب در صداوسیما و فضای مجازی رخ داده که عبرت‌آموز است. مورد اول یک بازیگر تلویزیون را در برنامه‌ای زنده می‌آورند که ناگاه در باره کرونا سخنان خارج از چارچوب می‌زند و فوری برنامه قطع می‌شود!! بعد هم آن فرد عذرخواهی می‌کند و عذرخواهی او نیز از صد تا نقد علیه سیستم بدتر بود.

سپس یک بازیگر دیگر که پیش‌تر جزو مبلغان ارزش‌های رسمی بوده، فیلم بسیار ساده و کوتاهی را در فضای مجازی پخش می‌کند که به نوعی تعریض به شعار سال محسوب می‌شود و مورد هجوم قرار می‌گیرد و ظاهرا احضار و به قولی بازداشت شده است (فیلم زیر). احتمالاً یکی دو روز دیگر نیز او با عذرخواهی مشابه سروته قضیه را هم می‌آورد. در هر دو مورد طرفداران ساختار هم چوب نقد را می‌خورند و هم چوب عذرخواهی را!!

ریشه این فلاکت و بدبختی رسانه‌ای کجاست؟ از زمانی آغاز شد که ارزش‌های رسمی فاقد افراد مرتبط و تأثیرگذار جهت دفاع از آنها شد. تایید ارزش فرهنگی و سیاسی را نباید از زبان ورزشکار و هنرمند گرفت. نه تنها اعتبار ندارد، بلکه چون القایی است و متناسب نان به نرخ روز خوردن گفته می‌شود، یک روز دیگر هم که فضا عوض شود سخن دیگری خواهند گفت.

در حقیقت این وضعیت محصول آویزان شدن نهادها و طرفداران ارزش‌های رسمی به نیروهایی است که اصولاً حرفه‌ای این کار نیستند و صلاحیت لازم برای ورود در این عرصه را ندارند. بدترین نمونه آن را در جریان تتلو دیدیم و اینها نیز عوارض کوچک‌تر آن است.

بهتر است به این افراد ناسزا نگویید. از سلبریتی‌ها برای هیچ حکومتی آب گرم نمی‌شود. کار چندانی هم با این افراد نمی‌توان کرد و در نهایت با یک توبه صوری که صد بار از کار اولیه آنها عوارض بدتری برای سیستم دارد، راضی می‌شوند، مثل توبه تتلو که زمانی حسرت چنین توبه‌ای را می‌خوردند.




www.youtube.com/watch?v=wx9ebJ0Y2uw

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Dariush March 22, 2020 01:22 PM

بعد از فروکش گرد و خاک کرونا چند چیز از زندگی‌ مردم حذف خواهد شد؛ به عنوان نمونه، اجناس چینی‌، دلقک ها، گلبالیست‌ها و نوکرانشان مثل آخوند‌ها و شاید اسلام در ایران!

گزارش یا اعتراض به این نظر


koroush March 22, 2020 02:11 PM

عباس عبدس و سعید حجاریان در سال ۹۶ به وزارت اطلاعات سپاه و دولت پشنهاد دادند حرفمون باید از دهان سلبریتی ها بزنیم چون مردم دیگر ما را قبول ندارند و این پشنهاد پذیرفته شد و حکومت هم مدتی از این را اهدافش را پیشبرد تا مردم دست سلبریتی ها را خواندند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: