آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 آبان ماه 1398 = 12-11 2019

اجرای حکم تبعید ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی

اجرای حکم تبعید؛ ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی راهی شهرستان سرباز شد

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه ۲۱ آبان ماه، ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی، جهت تحمل دوران تبعید خود راهی شهرستان سرباز شد. وی پیشتر به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهرستان سرباز محکوم شده و ۴ آبان سال جاری با پایان دوران حبس از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از محبت نیوز، امروز سه شنبه ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۸، ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی، جهت تحمل دوران تبعید ۲ ساله خود راهی شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان شد.

آقای فیروزی پیشتر در تاریخ ۴ آبان ماه، با پایان دوره محکومیت ۵ ساله خود از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.

این نوکیش مسیحی در دوران محکومیت خود از دسترسی به خدمات پزشکی و اعزام به مرخصی محروم بوده است. مسئولین زندان پس از فوت مادر آقای فیروزی در آذرماه سال ۹۷ نیز از اعزام وی به مرخصی سر باز زده بودند.

ابراهیم فیروزی، کارگر تراشکار ۳۵ ساله، ساکن رباط کریم تا به امروز سه بار به اتهام گرویدن به مسیحیت و برگزاری جلسات مذهبی بازداشت و محاکمه شده است. نخستین بار به دلیل فعالیت‌های تبلیغی در راستای مسیحیت پس از دو بار احضار از سوی نهادهای امنیتی، دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. وی در این پرونده توسط دادگاه انقلاب کرج به ۵ ماه حبس تعزیری و ۵ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

آقای فیروزی در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ برای دومین بار بازداشت و راهی زندان اوین شد. دادگاه انقلاب رباط کریم او را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از طریق برگزاری کلاس‌های مذهبی به ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان محکوم کرد.

وی بار دیگر در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ برای سومین بار بازداشت و به زندان رجایی شهر منتقل شد. در فروردین ۱۳۹۴ شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، ابراهیم فیروزی را به اتهام «تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور» موضوع ماده ۴۹۸ قانون مجازات، به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم سرانجام در دادگاه تجدیدنظر که در ۲۵ دی ماه ۱۳۹۵ تشکیل شده بود، تایید شد.

شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان و از محروم‌‌ترین و ناامن‌‌ترین مناطق ایران است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: