آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 آبان ماه 1398 = 13-11 2019

انتقاد رییس انجمن زرتشتیان یزد از عملکرد دولت

انتقاد سپنتا نیکنام، رییس انجمن زرتشتیان یزد از عملکرد دولت در خصوص رعایت حقوق این اقلیت دینی در ایران

خبرگزاری هرانا – روز جاری سپنتا نیکنام، رییس انجمن زرتشتیان یزد، در خلال همایش اقلیت‌های دینی این استان که با حضور برخی مقامات دولتی از جمله مشاور رییس‌جمهور در امور ادیان و اقوام برگزار شد، ضمن انتقاد از عملکرد دولت به بیان مهم ترین مطالبات جامعه زرتشتیان استان یزد پرداخت. وی مهم ترین مطالبات این اقلیت دینی که دو درصد حمعیت یزد را به خود اختصاص داده اند را، رفع موانع استخدام زرتشتیان در ادارات دولتی، رفع محدودیت ها در برگزاری جشن سده زرتشتیان و همچنین رعایت قانون در بحث واگذاری اراضی زرتشتیان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، نقل از ایسنا، رییس انجمن زرتشتیان یزد در خصوص خدمات جامعه زرتشتیان در حوزه وقف در همایش اقلیت‌های دینی این استان بر رعایت قانون در بحث واگذاری اراضی زرتشتیان به عنوان یکی از مطالبات اقلیت‌های دینی تاکید کرد.

سپنتا نیکنام در این همایش که با حضور مشاور رییس‌جمهور در امور ادیان و اقوام، برگزار شد، گفت: “جامعه زرتشتیان که دو درصد جمعیت یزد را به خود اختصاص می‌دهند، بیش از ۴۰ درصد وقفیات یزد را انجام داده اند، اما متأسفانه هیچ سهمی از استخدام در ادارات استان نظیر اداره کل اوقاف نداشته‌اند”.

وی ادامه داد: “واگذاری اختیار اراضی زرتشتیان به مالکانشان یکی از مطالبات جامعه زرتشتیان یزد از مسئولان ارشد نظام و دولت است”.

نیکنام با اعلام اینکه زرتشتیان یزد ۲۰ درصد از زمین‌های پارک “مارکار” این شهر را به شرط آن که اسم پارک به نام “مارکار” معرفی و ماندگار شود، به شهرداری واگذار کرده اند، از عملی نشدن این شرط انتقاد کرد.

وی همچنین واگذار نشدن زمین‌های دخمه زرتشتیان به مالکان و جلوگیری از مصادره این منطقه توسط نهادهای دولتی را از دیگر مطالبات اقلیت‌های دینی در استان یزد دانست و یادآور شد: “خلدبرین” یزد هم توسط یک فرد زرتشتی وقف شده است.

رییس انجمن زرتشتیان یزد، ایجاد محدودیت‌های امنیتی برای برگزاری جشن سده زرتشتیان را از دیگر چالش‌های زرتشتیان در استان یزد دانست و افزود: “دستگاه‌های حاکمیتی باید با تعیین خطوط قرمز به جامعه زرتشیان کمک کنند تا این جشن به صورت ملی برگزار شود”.

در خصوص آقای سپنتا نیکنام لازم به ذکر است که پیشتر در مهرماه ۱۳۹۶، عضویت وی در شورای شهر یزد تعلیق شده و پس از آن در تیرماه ۹۷، با رای مجمع تشخیص مصلحت نظام این عضو زرتشتی شورای شهر یزد، بار دیگر به عنوان نماینده این اقلیت دینی به این شورا بازگشته بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: