آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 اسفند ماه 1399 = 19-03 2021

منبع حکومتی: نسل z و آینده تیره و تار جمهوری اسلامی!

نشریه «صبح صادق»، ارگان معاونت سیاسی سپاه پاسداران در مطلبی تحت عنوان «نسل z و آینده ایران!» به بررسی ویژگی و خصلت متولدین دهه ۸۰ و ۹۰ پرداخت و نوشت: حکمرانی بر این نسل به راحتی نسل‌های قبل نخواهد بود؛ چرا که این نسل بر خلاف نسل‌های قبل از خود، عمدتا طبعی معترض نسبت به وضع موجود دارند.

این منبع حکومتی نوشت: امروزه در کشورهای توسعه یافته مطالعه و شناخت نسل جوان و نوجوان (متولدان اواسط دهه 90 میلادی تا 2015) جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که نسل جوان و نوجوان هر جامعه‌ای شکل‌دهنده آینده آن جامعه هستند، لذا امروزه اندیشکده‌های گوناگونی در سطح جهان مشغول واکاوی ابعاد پیدا و پنهان این بازه سنی‌ـ که از آن با عنوان «نسلZ » یاد می‌شود‌ـ هستند و هر روز مقالات جدیدی در این زمینه منتشر می‌کنند.

امروزه هر چند در کشور ما توجهی به نقش نسل z در شکل‌دهی آینده سیاست داخلی و خارجی کشورمان نمی‌شود؛ اما بررسی برخی از کنش‌های شاخص این نسل به ویژه در فضای مجازی به خوبی نشان می‌دهد حکمرانی بر این نسل به راحتی نسل‌های قبل نخواهد بود؛ چرا که این نسل بر خلاف نسل‌های قبل از خود عمدتاً طبعی معترض نسب به وضع موجود دارند؛ به گونه‌ای که حتی برخی جامعه‌شناسان آنها را نسل پلورالیست می‌خوانند!

متأسفانه بی‌توجهی به این نسل، زمینه را برای تبدیل شدن بخشی از این نسل به یک تهدید جدی علیه آینده نظامات فرهنگی و حتی سیاسی کشور فراهم کرده است؛ چرا که سرعت بالای تحولات تکنولوژیک فاصله بین نسلی را هر روز بیش از پیش افزایش می‌دهد و به تبع آن هم درک مسئولان از نسل جدید کمتر و کمتر می‌شود، از همین رو با افزایش نقش سیاسی و اجتماعی نسل z شاهد افزایش تقابل آنها با نسل‌های قدیمی‌تر خواهیم بود؛ چرا که نسل z مشکلات خود را ناشی از تصمیمات نسل‌های پیشین می‌داند، لذا به سرعت در مسیر اخذ تصمیمات جدید حرکت می‌کند که این مسئله می‌تواند به خوبی مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد.

باید پذیرفت که امروزه بخش قابل توجهی از جوانان و نوجوانان کشورمان در فضای مجازی ساخته و پرداخته آمریکا و دیگر کشورهای غربی که ماهیتاً مخالف انقلاب اسلامی هستند، حضور دارند؛ لذا عملاً بخش قابل توجهی از فضای تربیتی نسل z ایرانی در دست دشمن است و باید از هم اکنون تدبیری برای رفع و مقابله با تهدید پیش‌رو داشت!

گفتنی است بررسی این تهدید از جانب این منبع حکومتی در زمانی صورت می‌گیرد که به اذعان رسانه های داخلی، سن افراد شرکت‌کننده در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ به زیر ۲۰ سال رسیده است.

روزنامه جهان صنعت در این باره اذعان می‌دارد که روندهای جاری بر شرایط این نسل معلول دلایل دیگری نیز هست و آن چیزی جز انفعال حکومت در پاسخ ‌دادن به نیاز‌های آنها نیست و می‌افزاید این نسل همواره در حال ساختارشکنی‌… است.



کاریکامراناتور March 20, 2021 06:47 PM

نسل Z دیگر به مهملات مذهبی مثل مبعوث شدن کسی از اسمان و نصف کردن ماه با شمشیر و دیگر این مهملات مثل دیدن عکس کسی در ماه و پنهان شدن یک طفل 6 ساله در چاه و سایر اینگونه مزخرفات دیگر معتقد نیست و عاقلتر از این شده اند تا مثل پدران خودشان ابلهانه عمل کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل Z «اسلام» نمی خواهد !!! March 21, 2021 09:34 AM

نسل z ستمدیده، آزادیخواه و متمدن ایران خواستار:

• برخورداری از «آزادی،عدالت، برابری و حقوق انسانی» کامل در ایران و در سطح جهانی است!
• «شکوفایی اقتصادی» ایران در سطح جهان است!
• «رقابت محصولات تولیدی» ایران در بازارهای تجاری جهان است!
• «ارزش پول ملی» ایران در سطح جهان است!
• «ارزش گذرنامه های» ایران در سطح جهان است!
• «امنیت داخلی» و «ثبات ملی» در سرتاسر ایران است!
• «نفوذ سیاسی، اقتصادی و امنیتی» ایران در جهان است!
• نقش موثر «مطبوعات و رسانه های آزاد» ایران در انعکاس جهانی است!
• «رشد فوق العادهٔ تولید ناخالص ملی» ایران در جهان است!
• به رسمیت شناخته شدن و جایگاه آثار «فرهنگ، هنر، ادبیات، تاریخ و تمدن ارزشمند» ایران باستان در جهان است!
• «پیروزی و درخشش ورزشکاران» ایران در رقابت های ورزشی جهانی است!
• تعامل و همکاری ایران در «دیپلماسی و روابط بین الملل» در جهان است!
• الگو و پیشتازی ایران در «حفاظت از طبیعت و محیط زیست انسانی» در جهان است!
• و شاخص های «بهداشت، درمان، آموزش، پرورش، سعادت، رفاه و استانداردهای زندگی مردم» ایران در سطح جهانی است!

و «نه» خواستار:
- درندگی!
- وحشیگری!
- شمشیر کشیدن!
- بکار گیری قدرت قهر آمیز!
- لجاجت های ابلهانه!
- قلدری کردن!
- انتقام گیری!
- دشمن تراشی!
- فحاشی کردن!
- نفرت پرآکنی!
- تهدید کردن!
- افترا و تهمت زدن!
- دروغ و فریبکاری!
- یاوه گویی کردن!
- بلند عرعر کردن!
- و نعره کشیدنِ!
رهبران سیاسی، مذهبی و لشکری ایران در صحنهٔ جهان!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: