آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 آبان ماه 1398 = 17-11 2019

بنزین و اعتراضات؛ یک نماینده دیگر هم استعفا داد

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر محمدقسیم عثمانی پس از قرائت نطق سالیانه‌اش گفت: اگر بناست رئیس مجلس در مراکز تصمیم‌گیری نظر خودش را بیان کند ما برای چه در مجلس هستیم و من در اعتراض به همین امر استعفای خودم را تقدیم هیات رئیسه می‌کنم.

این در حالیست که محمود صادقی، یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز قرار است استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کند.

به گزارش ایسنا، محمد قسیم عثمانی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به افزایش قیمت بنزین ادامه داد: وارد کردن این شوک به جامعه تصمیم غلطی بوده است که موجبات نارضایتی و فشار بر مردم را فراهم کرده است. این فشار متوجه مردمی است که شایسته خدمت هستند. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در انتقاد از رییس جمهور، اظهار کرد: در کمال تعجب و تاسف قیمت بنزین با کشورهای دیگر مقایسه می‌شود. این مقایسه‌ از اساس غلط است؛ چراکه قرار است هزینه‌های مردم ما با سایر کشورها مقایسه شود، چرا درآمد سرانه مردم را با درآمد سرانه مردم کشورهای منطقه مقایسه نمی‌کنید؟

عثمانی با بیان این‌که «مگر می‌شود قیمت بنزین بالا برود و قیمت سایر کالاها افزایش پیدا نکند»، تاکید کرد: باور کنید با تیر، تفنگ و گاز اشک‌آور می‌توان مردم را متفرق کرد، اما نمی‌توان جلوی افزایش قیمت کالا و خدمات را گرفت. مگر می‌شود قیمت‌ها را به صورت دستوری کنترل کرد؟ بدیهی است که افزایش این قیمت‌ها باعث فشار مضاعف بر مردم می‌شود مخصوصا مردمی که دارای درآمد ثابت هستند و نمی‌توانند تورم را به لایه‌های دیگر منتقل کند.



شهنام November 18, 2019 01:35 AM

هر نماینده ای که فکر میکند نماینده ملت است باید بلافاصله استعفا دهد چون این مجلس حتی یک مشروعیت نیم بند و نمایشی هم دیگر ندارد و البته این استعفا ممکن است در فردای آزادی ایران جانش را نجات دهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: