آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 آذر ماه 1398 = 28-11 2019

شروط جانیان حاکم برای تحویل پیکر جان‌ باختگان

شروط دستگاه امنیتی برای تحویل پیکر جان‌باختگان بە خانوادەها / احراز هویت کشته‌شدگان کرمانشاه

سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات جمهوری اسلامی "برای پنهان نگاه داشتن دامنۀ سرکوب تظاهرکنندگان روزهای اخیر در این کشور عامدانه از انتشار آمار کشته شدگان، زخمی و بازداشت شدگان خودداری می ورزند.

در همین حال برخی منابع فاش کردند که دستگاه‌های امنیتی و قضایی در استان کرمانشاه برای تحویل پیکر کشتە شدگان اعتراضات اخیر به خانواده‌ها قوانین و شرایطی ویژه ای را وضع کرده است.

به گفته منابع آگاه به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی: «خانواده‌های کشته‌شدگان در استان کرمانشاه برای تحویل پیکر عزیزانشان از سوی اطلاعات سپاه و مراجع قضایی تحت‌فشار قرارگرفته‌اند و از آنها تعهد کتبی به همراه ضمانت مالی و همچنین در مواردی پول نقد در خواست شده است .»

بر اساس این گزارش، خانواده جان‌باختگان در کرمانشاه برای تحویل گرفتن پیکر عزیزانشان باید تعهد بدهند که پیکر جان‌باختگان را در سکوت و شب هنگام به خاک بسپارند و حتی اجازه چاپ آگهی ترحیم و همچنین برگزاری مراسم به خانواده‌ها داده نمی‌شود.

به گفته منابع آگاه در قبال تحویل پیکر جان‌باختگان در شهرستان جوانرود نیز خانواده‌ها با مشکل بسیاری روبرو هستند و گفته‌شده درازای تحویل پیگر کشته‌شدگان اعتراضات اخیر از خانواده‌ها پول و یا حتی سند جهت ضمانت در رابطه با عدم برگزاری مراسم ترحیم و عدم مصاحبه، اطلاع‌رسانی و شکایت از مراجع امنیتی و قضایی و یا اعتراضات احتمالی حین تشییع‌جنازه و برگزاری مراسم ختم دریافت می‌شود. در مواردی نیز گفته شده است که برای دریافت پیکر خانواده های از خانواده بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون پول درخواست شده است.

اعتراضات به افزایش نرخ بنزین در کرمانشاه و بیشتر شهرها و حتی برخی از روستاهای کشور از روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه آغاز شد و در روزهای پس از آن شدت گرفت.

بر اساس گزارش ارسالی به کمپین و اخبار منتشر شده در سایر وب سایت‌های حقوق بشری، در استان کرمانشاه از ابتدای اعتراضات تا کنون ده تن کشته و صدها تن دیگر نیز زخمی و یا بازداشت شده اند.

هویت کشته شدگان اعتراضات سراسری آبان‌ماە ۹٨ در کرمانشاه (کمپین مستقلا قادر به تایید همه اسامی نیست.)

عمران ولیدی-جوانرود
کاوه محمدی-جوانرود
کاوه مرادی-جوانرود
حمزه نقدی-جوانرود
ابراهیم مرادی-جوانرود
یونس هوشنگی-جوانرود
سلمان رحمانی-جوانرود
جبار تجاره-جوانرود
مبین عبداللهی-جوانرود
نادر بیژنوند-جوانرود
علی (یونس) فیروزبخت-جوانرود
ریبوار سیدرستمی-جوانرود
کاوه رضایی-جوانرود
عزیز (نام خانوادگی نامشخص) جوانرود-کارگر فضای سبز شهرداری کە ناشنوا و لال بودە است.
محمد میرزایی-کرمانشاه
مظفر ظهیری-کرمانشاه
یونس عزتی-کرمانشاه
عبدالرضا شیرزادی-کرمانشاه
برهان منصوری‌نیا-کرمانشاه
دانیال محمدی-کرمانشاه
مصطفی فرزامی-کرمانشاه
بهمن عزیزی-کرمانشاه
حسام بارانی راد-کرمانشاه
آرمین قادری-کرمانشاه
محمد پالانی-کرمانشاه
مظفر وطن دوست-کرمانشاه
یونس جلیلی-کرمانشاه
رامین میرازیی-کرمانشاه
نادر بیراموند-کرمانشاه


جو امنیتی و سرکوب معترضان ادامه دارد

در ادامه سرکوب گسترده معترضان در ایران، گزارش‌ها حاکی از بازداشت چندین معترض دیگر از جمله سه زن، در شهرهای مختلف ایران است.

عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز، روز پنجشنبه ۷ آذرماه از بازداشت سه زن معترض خبرد داد و مدعی شد که این معترضان «لیدر» اعتراضات در منطقه محمدشهر کرج بوده‌اند.

بنابه گفته این مقام انتظامی، این سه معترض زن خودروهای خود را برای ایجاد «راهبدان» خاموش کرده بودند و «شعار» سر دادند.

همچنین در اصفهان هم مقامات انتظامی روز پنجشنبه ۷ آذرماه از بازداشت ۷ تن دیگر از معترضان در اصفهان خبر داده اند.

ادامه این بازداشت‌ها در حالی است که ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا روز چهارشنبه ۶ آذرماه اعلام کرده بود که ۱۸۰ نفر از معترضان که از آن‌ها به عنوان «لیدر» نام برده شده است، از سوی پلیس بازداشت شده‌اند.

وزارت اطلاعات هم اعلام کرد که ۸ نفر را در رابطه اعترضات اخیر به اتهام «جمع آوری اطلاعاتی» و «انتقال ‌‌‌آن‌ها به خارج از کشور» شناسایی و بازداشت کرده است.

گزارش روز گذشته: از مجموعۀ گزارش هایی که از ایران رسیده، چنین بر می آید که جو امنیتی در اکثر شهرهای کشور ادامه دارد. از مشهد خبر رسید که فضای شهر همچنان بشدت امنیتی است، هنوز در چهار راهها و خیابانهای اصلی شهر نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها مستقر هستند و به هیچ عنوان شرایط یک شرایط عادی نیست . (فیلم زیر)

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در باره اوضاع بحرانی ایران و التھاب کشندە برای حکومت خامنه ای گفت: رژیم ایران اینترنت را قطع کرد تا از علنی شدن اخبار اعتراضات جلوگیری کند.


این هنوز از نتایج سحر است

منصور امان: حاکمان ج.ا خود را به خواب زده اند و با تمام وُجود مایلند از آنچه که بر سرشان می آید، بی خبر بمانند. این ژست را می توان از بیهوده گویی علیه اعتراضات و مُعترضان و تبلیغات تکراری دستگاه های تحت امر آنها دریافت.

آنها خیزش جامعه را محصول توطئه آمریکا، اسراییل و عربستان معرفی می کنند، به یکدیگر به مناسبت پایان یافتن اعتراضها تبریک می گویند، شکست "دُشمن" را جار می زنند و به خودستایی به دلیل توانایی و مهارت در این امر می پردازند.

این واقعیت که رژیم حاکم در برخورد ضد تبلیغاتی با اعتراضها و جنبشهای مردُم، خود را تکرار می کند، نُکته تازه ای نیست. در برخورد به خیزشهای ۸۸ و ۸۹، "نظام" به همین عبارتها، استدلالها و ارزیابی توسُل می جست. چند سال بعد، در جریان اعتراضهای دی ماه ۹۶، همین کلیشه ها بود که دست افزار آن را تشکیل می داد. حاکمیت در جنگ علیه اعتراضهای صنفی یا سیاسی محدود یا سراسری یا پیگرد فعالان سیاسی و مدنی نیز از این خوراک نظری تغذیه کرده است. تنها تفاوُتی که می توان برای دوره های گوناگون مصرف و بازمصرف محورهای یاد شده سُراغ گرفت، ناموثرتر و باورناپذیرتر شدن شان از یک دوره تا دوره دیگر است.

با خیزش ۹۸ اما آنچه که در گذشته سپر دفاعی حاکمیت به شُمار می رفت و نیروهای آن را انسجام می داد، امروز فقط نقش یک عایق برای پوشاندن التهاب و از هم پاشیدگی راس و بدنه را ایفا می کند. با این حال حتی رنگ و روغن سنگین ژست مصنوعی تسلُط به اوضاع هم نمی تواند مانع بیرون زدن بُهت و وحشتی شود که زیر پوست رژیم ولایت فقیه آماس کرده است. در همان لحظه ای که این سرکرده سپاه پاسداران یا آن پایور دولتی برای مردُم رجز می خواند و نمایش اعتماد به نفس می دهد، بُغض سرنگونی نیز راه گلویش را می بندد و ناله "جنگ جهانی"، "عملیات کربلای ۴"، "فُروغ جاویدان ۲"ُ، "جنگ شهری" و سرآخر "نجات بافتن توسُط خُدا" سر می دهد.

سرگشتگی حاکمان ج.ا فهم پذیر است؛ خیزش ۹۸ از نظر عُمق و شدت، پُردامنه ترین حرکتی است که ایران از هنگام قیام ۵۷ شاهد آن بوده و تمامی شواهد بیانگر آن است که این هنوز پایان زنجیره قطع نشدنی خیزشهایی نیست که هر بار با قُدرت بیشتر و سمتگیری بی واسطه تری خود را در صحنه سیاسی - اجتماعی کشور تثبیت می کند.

رژیم ولایت فقیه در برابر یک چالش عظیم قرار گرفته و برخورد آن در هفته گذشته به روشنی نشان داد که برای رویارویی و مُدیریت آن به هیچ وجه مُجهز نیست. به میدان آوردن ساز و برگ نظامی در برابر شهروندان بی سلاح، آخرین برگی است که حاکمیت علیه جامعه روی میز می گذارد و این افلاس را مردُمی که او را به این نُقطه کشانده اند، زودتر و بهتر از هر کسی درک می کنند.

به همین صورت قطع اینترنت نیز نشانی از آمادگی و توانایی کشمکش با جامعه مُعترض ندارد. به گفته منابع حُکومتی، راهکار مزبور فقط در کمتر از یکهفته یک ونیم میلیارد دُلار خسارت به بار آورده و این مُستقل از هزینه روانی و اجتماعی این امر به ویژه نزد طبقه مُمتاز و حامیان رژیم حاکم است. "نظام" آب طشت حمام را با بچه داخل آن دور ریخته و این نیز جُز از بی چارگی و رسیدن به انتهای راه نشان ندارد.

آتشفشان قیام علیه رژیم استبدادی - مذهبی و نظم ستمکارانه اش فعال شده است و به تناوُب با قُدرت بیشتر و گُدازه سوزانده تر به بیرون می توفد. لحظه انفجار بُزُرگ نزدیک و نزدیک تر می شود.




www.youtube.com/watch?v=kZGE2sEhhMo

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



نسل بیدار November 25, 2019 10:01 AM

منصور امان گرامی، با شما موافقم آتشفشان قیام علیه رژیم استبدادی در سراسر کشور فعال شده * خیزش سراسری نشان می دهد که مردم متوجه شده‌اند که اگر می خواهند هر چه زودتر به یک زندگی بهتر و سالم و مفید و پر درامد برسند باید این رژیم را یک بار برای همیشه کنار بزنند *
امیدوارم ایرانیان خارج از کشور بیشتر به خبر پیروزی‌های مردم برسند و کمتر از شکست‌های ملت بگویند تا مردم بدانند که دارند رژیم را شکست می دهند و زود دلسرد نشوند و عقب نشینی نکنند *

چشم جهانیان بر روی ایران است تا ببینند مردم ایران با این رژیم چه می کنند و همه پشتیبان مردم ایران هستند *

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی November 27, 2019 04:44 PM

وقتی جمهوری اسلامی هنوز جرئت نمیکند اینترنت گوشی های همراه را روی اوپراتور ببرد تا گوشی بتوانند با بسته های اینترنتی کار کنند مبین این واقعیت است که جمهوری اسلامی وسربازان گمنام و غیر گمنام امام زمان در هراس و وحشت بسر میبرند وباید هم چنین باشد علی خامنه ای وروحانی و همه ملایان ریز ودرشت حکومتی وسرداران وحشت زده پاسداران میدانند که دارند روی زمین مین گذاری شده قدم بر میدارند وهر آینه ممکن است از یک گوشه خشم مردم موجبات انفجار مین ها را فراهم نماید خامنه ای روزهای ملال آور وروزهای وحشت آفرینی را میگذراند اون داد وفریاد های حسین سلامی هیچ مفهومی بجز هیاهو وقمپوز درکردن نداشت وندارد جمهوری اسلامی در انتظار مرگ بسر میبرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان November 27, 2019 10:48 PM

در شهرهای کرج اراک و اهواز نیز شرایط مانند مشهد غیر عادی و بسیار امنیتی ست!
همچنین باوجود وصل مجدد اینترنت در این شهرها هنوز سرعت خطوط بسیار کند شده!
و این نشان از رسوخ وحشت فزاینده در دل سیاه سران دست نشانده جمهوری عسلامی را میرساند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: