آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 8 آذر ماه 1398 = 29-11 2019

بازداشت خواهر یکی از کارکنان رسانه مخالف

خواهر یکی از کارکنان تلویزیون «احوازنا» از سوی نیروهای امنیتی در اهواز بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۴ آذرماه ۹۸، ماموران امنیتی لیلا شاوردی (خنافره) فرزند عزیز ساکن کوی گلستان اهواز را در منزل مسکونی‌اش بازداشت کردند. گفته می‌شود این بازداشت به دلیل تحت فشار گذاشتن برادر او ناصر خنافره یکی از کارکنان تلویزیون «احوازنا» در هلند، صورت گرفته‌است.

بنا به گفته کریم دحیمی، فعال حقوق بشر؛ “نیروهاى امنیتى خانواده لیلا خنافره را تهدید کرده اند که در قبال آزادى او، برادرش ناصر خنافره که در تلویزیون احوازنا در هلند کار مى‌کند از فعالیت‌های خود دست بردارد و پدر و دیگر برادرش خود را تسلیم دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی کنند.”

آقای دحیمی به کمپین می‌گوید؛ “این موضوع تنها و تنها نشانه گروگان‌گیری خانواده‌های فعالان از طرف حکومت ایران برای تحت فشار گذاشتن خبرنگاران خارج از کشور است.”

بر اساس این گزارش، دیگر افراد خانواده قبل از ورود نیروهاى امنیتى از منزل خارج شده‌بودند و به همین دلیل نیروهاى اطلاعات با بازداشت خانم خنافره و فشار بر او خواسته اند که از دیگر افراد خانواده بخواهد که خودشان را تسلیم کنند.

کریم دحیمی اضافه‌می‌کند: «ماموران اداره اطلاعات اهواز می‌خواهند که ناصر شاوردى معروف به ناصر عزیز از گویندگى تلویزیون یادشده دست بکشد در غیر این صورت خواهرش در زندان خواهد ماند.»

اخیرا برخی گویندگان چند تلویزیون خارج از کشور و رسانه‌های فارسی زبان از جمله رادیو فردا، صدای آمریکا، بی‌بی‌سی و ایران‌اینترنشنال گفته‌اند که بستگانشان به اداره‌های امنیتی احضار شده و به آن‌ها در مورد فعالیت‌ نزدیکانشان هشدار داده‌شده‌است.

سازمان حقوق بشری «گزارشگران بدون مرز» با انتشار بیانیه‌ای به افزایش آزار و اذیت خانواده‌های خبرنگاران خارج از ایران واکنش نشان داد. گزارشگران بدون مرز، سه‌شنبه پنجم آذر، با صدور بیانیه‌ای تهدید و فشار نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی علیه خانواده‌های روزنامه‌نگاران ایرانی فعال در خارج از کشور را محکوم کرد.

در بیانیه این سازمان حقوق بشری تایید شده است که از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی بیشتر از ۲۵ مورد تهدید و احضار خانواده و روزنامه‌نگاران توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده که اغلب توسط وزارت اطلاعات انجام شده است.

در بیانیه گزارشگران بدون مرز آمده است: «بنا بر اطلاعات گردآوری شده بدست گزارش‌گران بدون مرز، شماری از روزنامه‌نگاران رسانه‌های جهانی به مانند رادیو فردا، بی بی سی، صدای آمریکا و شبکه‌های خصوصی ایران اینترنشنال، من و تو و روزنامه‌های آنلاینی چون کیهان لندن، از سوی سرویس‌های امنیتی تهدید و هم‌زمان خانواده‌های برخی از آن‌ها در ایران تهدید شده‌اند. این تهدیدها به اشکال گوناگون بوده اند، تهدید مستقیم، حملات سایبری، توهین و رعب آفرینی روی شبکه‌های اجتماعی».

فرناز فصیحی، روزنامه نگار نیویورک‌تایمز در توییتی به تهدید و آزارواذیت روزنامه نگاران ایرانی از طرف حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوری اسلامی در بریتانیا اشاره کرده است: « تهدید شهروندان یک کشور بخصوص روزنامه‌نگاران، بخشی از اختیارات منسوب به یک سفیر نیست.»


حکومت اسلامی، و خفه کردن صدای آزادی خواهی در خارج از ایران

شکوه میرزادگی: اخیرا، همزمان با قطع اینترنت در ایران و برخوردها و خشونت‌ها‌ی حکومت اسلامی با مردمان بی پناه، سفارت این حکومت در لندن علیه رسانه‌های «ایران اینترنشنال، بی بی سی فارسی، و من و تو» به «سازمان نظارت بر شبکه‌های تصویری» شکایت برده و این رسانه‌ها را متهم به «تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران و دعوت به خشونت» کرده است.

من به عنوان یک ژورنالیست می‌توانم شهادت بدهم آن چه که رسانه‌های فارسی زبان خارج کشور، به ویژه تلویزیون اینترنشنال، در چندین روز گذشته انجام داده‌اند، یکی از درخشان ترین شیوه‌های ژورنالیسم آزاد و مسئول، در ارتباط با مردمانی بوده که مورد بدترین نوع خشونت و خفه کردن صدایشان از سوی یک حکومت انسان ستیز بوده‌اند.

در طی روزهای گذشته تقریبا بیشتر خبرها، گزارش‌ها، و گفتگوهای تلویزیون اینترنشنال، و بی بی سی فارسی را (که من به دلایلی، به هیچ روی توافقی با بسیاری از روش‌های آن در قبال حق طلبی مردمان ایران ندارم) دیده‌ام، و می‌توانم این را هم بگویم که شیوه‌ی برخورد این رسانه‌ها بسیار حرفه‌ای و براساس تعاریفی بوده که در کشورهای دموکراتیک متداول است.

به این ترتیب می‌توان گفت که این حکومت آزادی کُش ِ انسان ستیز، علاوه بر این که دیوارهایی آهنین به دور ایران کشیده و مردمان ایران را با بیشترین و بدترین آزارها و کمبودها زندانی و خاموش کرده است، تحمل آزادی و آزادگی ایرانیان خارج از کشور و رسانه‌های فارسی زبان را که به وظیفه انسانی و حرفه‌ای خود پایبند هستند را نیز ندارد.

در چهل سال گذشته آن‌ها تا دستشان رسید به حذف فیزیکی آزادی خواهان ایرانی در خارج پرداختند و اکنون درصدد خاموش کردن صدای آزادی خواهی خارج کشوری‌ها هستند.

این نوع برخوردها، ما ایرانیان خارج از کشور را که از موهبت آزادی در کشورهای دمکراتیک برخورداریم، موظف می‌کند تا در مقابل این نوع عملیات ایستادگی کرده و با هر شیوه‌ای که برایمان ممکن است به پشتیبانی و تقویت صدای «آزادی برای ایران» ادامه دهیم.



حقیقتگو November 22, 2019 05:18 PM

هرگزیادم نمی رود ونخواهد رفت که دردوران خاندان پهلوی برای با اهمیت نشاندادن تاریخ ایران و حرمت و اعتباروهویت ایرانی ها درجهان اقدام برپائی جشن دوهزاروپانصدساله درشهرشیرازکردند که خشم مافوق تصورمطبوعات انگلیسی و فرانسه وهمچننین بی بی سی انگلیس را درپی داشت که چرا حتی خاندان پهلوی به خودش اجازه میدهد برای قدرت نمائی به تاریخ ایران و جشن دوهزارپانصد ساله متوصل شود وهرروزه بی بی سی لندن چه کنت ها برعلیه خاندان پهلوی انتشارمیداد - با پشتوانی و حمایت مالی و تبلیغاتی ازاسلامیون ومذهبی یان درایران و درفرانسه با خمینی وبا قشونی ازبازاری ها وکاسب کاران سیاسی حکومت پهلوی را به سقوط کشاندند برهمگان روشن بوده است که سیاست استعمارگرانه انگلیس وفرانسه درایران به ظهورحکومت اخوندی انجامید- وحالا سفیربی شرم وفرومایه رژیم درلانه انگلیس احساس قدرت می کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


داریوش November 22, 2019 10:12 PM

یکی به این قصاب بی مخ بگه این سه تا که گفتی مال خودتونه سیرابی

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان November 26, 2019 05:43 AM

مدتهاست که اروپا کانادا آمریکا استرالیا نیوزیلندو بسیاری از کشورهای دیگر سالها پذیرای بسیار گرم مزدوران سرکوبگررژیم جمهوری عسلامی بوده و هستند !
حمایت همه جانبه پلیس و قوه قضائیه تمامی کشورهای یاد شده از تروریستهای تحت امر جمهوری عسلامی در این کشورها  سبب ایجاد شدن محیطی بسیار بدتر از داخل ایران برای اکثریت ایرانیان بشدت مخالف رژیم ملاها شده است که مقیم کشورهای مذکور هستند!
اصولا اروپا و اروپای شمالی کانادا آمریکا و آمریکای جنوبی امن ترین کانون اصلی  مزدوران جمهوری عسلامی بوده  وهستند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی November 28, 2019 09:32 AM

همآوائی خود فروختگانی مثل مسعود بهنود - عطا الله مهاجرانی - فرخ نگهدار- ملیحه محمدی و جیره خوارانی از این دست را در ردیف جبارانی چون بعیدی نژاد باید ذکر نمود تا این اسامی منحوس در تاریخ ثبت شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: