آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 آذر ماه 1398 = 23-11 2019

بازداشت یک زن "لیدر اغتشاشات" در شهر بوکان

گفته شده که سپاه پاسداران حدود ۱۰۰ نفر از «لیدرها، سردسته‌ها و عوامل اصلی» اعتراض‌های روزهای گذشته در ایران را دستگیر کرده است.

خبرگزاری هرانا – یک شهروند زن که از معترضان روزهای اخیر در بوکان بود، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. پیش از این تلویزیون ایران در برنامه ای «اعترافات» این شهروند را پخش کرده بود با این حال با توجه به سابقه نهادهای امنیتی در اخذ اعترافات تلویزیونی، مشخص نیست این اعترافات تحت چه شرایطی از وی اخذ شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، یک شهروند زن معترض در بوکان، تحت عنوان «لیدر اغتشاشات» بازداشت شد. این خبرگزاری نام این شهروند را به اختصار «ف.د» اعلام کرده است.

گفتنی است که از سرنوشت و محل نگهداری این شهروند اطلاعی در دست نیست با این حال تلویزیون ایران پیشتر در برنامه ای «اعترافات» یکی از بازداشت‌شدگان با نام «فاطمه داوند» را پخش کرده بود.

پخش تلویزیونی اعتراف متهمین از روش‌های رایج حکومت ایران بوده که همواره توسط نهادهای حقوق بشری و بین المللی محکوم شده است.

از سوی دیگر استفاده از عناوینی همچون «لیدر اغتشاشات» توسط مسئولین حکومتی و رسانه ها در ارتباط با بازداشت شدگان با توجه به موضع گیری رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی باعث افزایش نگرانی در خصوص آنان می شود.

پیشتر روزنامه کیهان که تحت نظر نماینده آیت الله خامنه‌ای منتشر می‌شود مردم معترض را به اعدام تهدید کرد و با تاکید بر این‌که «مراجع قضایی مجازات اعدام با طناب‌دار را برای لیدرهای آشوب اخیر قطعی می‌دانند»، نوشت: “اقدام آشوبگران مصداق بغی است و مجازات قانونی و شرعی آن‌ها اعدام است”.

لازم به ذکر است تجمعات سراسری در ایران از روز جمعه ۲۴ آبان ماه با حضور گسترده مردم در شهرهایی از جمله اهواز، شوشتر، دزفول، گچساران، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، رشت، شیراز، بندرعباس، گرگان، خرم‌آباد، قم، ایلام، کرج، سنندج، دورود، قزوین، اراک، مهدیشهر، گرمسار، شاهرود، نجف آباد، شهریار ، مریوان، تهران، تبریز، اردبیل، ارومیه، ساوه، پاسارگاد، قلعه حسن خان، ورامین، دهدشت، ساری، یاسوج، قائمشهر، شهرکرد، ملک شهر، پرند، دماوند، پلدختر، نیشابور، سرپل ذهاب، کهنوج، یزد، بوشهر، بهمئی، سقز، جوانرود، تهران‌شهر، اراک و… شکل گرفته بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: