آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 11 آبان ماه 1399 = 01-11 2020

سفره آخوندهای کاخ ‌نشین و سفره مردم محروم ایران

روزنامه داخلی با اشاره به فقر و فلاکت مردم محروم ایران نوشت: وضعیت امروز بسیار اسفناک‌تر از آن چیزی است که می‌توان تصور کرد

روزنامه آرمان در شماره امروز خود نوشت: وضعیت اقتصادی کشور روزبه‌روز بدتر شده و در این بین خانوارهایی که درآمد کمتری دارند تحت فشار بیشتری قرار گرفته‌اند. رشد روزافزون قیمتها و هم‌چنین نرخ تورم، باعث شده تا بسیاری از خانواده‌ها در تأمین معیشت و کالاهای اساسی خوراکی با مشکل جدی روبه‌رو شوند. این مشکل به حدی جدی شده که بسیاری به‌دنبال راههای جایگزین تأمین مواد غذایی هستند. یکی از مواردی که در روزهای اخیر بسیار پررنگ‌تر شده خرید استخوان مرغ و گوسفند تمیز شده از گوشت، است.

این منبع نوشت: با افزایش قیمت مواد پروتئینی و البته کاهش قدرت خرید مردم، بسیاری برای تأمین مواد غذایی دچار مشکل جدی شده‌اند، آنهایی که درآمدهای بسیار پایینی دارند یا به‌دلیل کرونا از کار بیکار شده‌اند و خانواده پر تعدادی هم دارند،‌ روزهای بسیار سختی را می‌گذرانند. این روزها در میان فلاکتهایی که اقتصاد بیمار نصیب ایرانی‌ها کرده حالا خانواده‌هایی با زیرپا گذاشتن عزت و غرور خود، برای تأمین غذایی که مزه گوشت بدهد تن به خرید استخوان مرغ و گوسفند داده و از همین رو هم بازار استخوان رونق گرفته است.

تجارت‌نیوز نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است: وضعیت امروز بسیار اسفناک‌تر از آن چیزی است که می‌توان تصور کرد. صف‌های طولانی در میادین میوه و تره‌بار حکایت غریبی است از بازار گوشت و مرغ در این روزها. اسکلت مرغ بسته یک کیلویی ۴هزار تومان. فروشنده می‌گوید مشتری های اسکلت زیاد شده‌اند. معمولا هم برای مصرف شخصی می‌خرند.

او در پاسخ به پرسش‌های کنجکاوانه برخی از مشتریان که تصور می‌کنند اسکلتها را فقط برای غذای سگ و گربه می‌فروشند، می‌گوید: اینطور نیست، واقعیت این روزهای اقتصاد کشور حکایت دیگری است. حکایت مردمی که قدرت خریدشان به‌شدت پایین آمده و حالا به جای گوشت، اسکلت مرغ و گوسفند را ترجیح می‌دهند.

فروشنده در ادامه حرف‌هایش می‌گوید: دیگر این روزها طبیعی شده، اسکلت ها را می‌برند و با آن سوپ درست می‌کنند یا هم خورش را طعم‌دار می‌کنند!



seek November 1, 2020 04:53 PM

تا زمانی که جهل و حماقت وجود دارد شارلاتان ها گرسنه نمی مانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: