آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 آذر ماه 1398 = 27-11 2019

فلسطینیان؛ حمله محمود عباس به حکومت خامنه ای

محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطینی در گفتگو با شماری از روزنامه نگاران روسی، به صراحت از حکومت اسلامی ایران خواست از توطئه گری در میان فلسطینیان و دخالت در امور داخلی آنان دست بردارد و فلسطینیان را به حال خود بگذارد.

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، سامانه خبری اسپوتنیک در مسکو که وبسایتی نیز به زبان فارسی دارد، نوشت: حمود عباس ، در مصاحبه با روزنامه نگاران روسی از جمله گفت: ارادۀ ملی فلسطین اجازه نخواهد داد که رژیم ایران در امور فلسطین دخالت کند. رئیس حکومت خودگردان، به صراحت از مقامات جمهوری اسلامی خواستار شد که مستقیماً با مقامات مشروع فلسطین ارتباط برقرار کنند و از فرافکنی در میان فلسطینیان خودداری ورزند.

خرگزاری روسی اسپوتنیک، در ادامه گزارش از قول محمود عباس نوشت: دولت ملی فلسطین اجازه نخواهد داد که ایران در امور فلسطین دخالت کند و از مقامات جمهوری اسلامی می خواهد که مستقیماً با مقامات مشروع فلسطین ارتباط برقرار کنند.

اشاره محمود عباس به این واقعیت بود که رژیم ایران در یک سال اخیر مبالغ کلانی پول و اسلحه در اختیار جهاد اسلامی آزادی فلسطین قرار داده و همچنان به حمایت مالی و تسلیحاتی به حماس نیز ادامه می دهد، تا موجب سقوط حکومت خودگردان در کرانه باختری شود.

محمود عباس در ادامه سخنان خود گفت: «رژیم ایران با برخی از کشورهای عربی اختلاف نظر دارد. ما نیز به نوبه خود شاهد هستیم که چه اتفاقی می افتد. همانطور که مشاهده می کنیم در چند کشور دیگر منطقه لبنان، عراق، ایران، الجزایر چه اتفاقی می افتد. همه جا مشکلاتی وجود دارد اما ما فقط چرا؟ زیرا ما تصمیم گرفتیم که در امور دیگران دخالت نکنیم و اجازه نخواهیم داد کسی در امور ما دخالت کند؛ وقتی هر کشوری می خواهد در امور داخلی دیگری دخالت کند، ما اجازه نمی دهیم و ما اجازه نخواهیم داد ایران در امور ما دخالت کند».

رئیس حکومت خودگردان فلسطینی، در ادامه سخنانش علیه دخالت های رژیم ایران افزود: «اینها کارشان است. همین مسئله در لبنان، عراق و سایر کشورها وجود دارد ولی ما مداخله نمی کنیم و از همه می خواهیم که در امور ما دخالت نکنند. درباره نا آرامی های منطقه صحبت می کنیم. همیشه در کنار یکدیگر ایستاده ایم. خودمان یک مشکل مهم داریم و ما می خواهیم همه افراد در این شرایط، دوست ما باشند».

آشنایان امور در اسرائیل می گویند که هدف رژیم ایران از فرافکنی بین فلسطینیان و تقسیم آن ها به گروه های متنازع، هموار کردن راه به هدف برانداختن حکومت خودگردان فلسطینی و انتقال قدرت به دست جهاد اسلامی آزادی فلسطین و حماس است که در غزه حکومت را به دست دارند.

علی خامنه ای در یکی از سخنان پیشین خود گفته بود که باید خرابکاران فلسطینی در کرانه باختری را نیز مسلح ساخت تا آن هم به پیروی از حماس و جهاد اسلامی در غزه، اسرائیل را هدف حملات موشکی قرار دهند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: