آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 مرداد ماه 1400 = 28-07 2021

عراق؛ سپاه پاسداران نوشته روی این کاغذ را جدی بگیرد

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در دیدار با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در کاخ سفید، کاغذنوشته‌ای در دست داشت که در وهله اول به نظر می‌رسید به عنوان برگه یادداشتی طی مذاکرات با میهمان خود از آن استفاده کرده است.

اما در کاغذ دست نوشته بایدن که از نگاه دوربین‌ها و رسانه‌ها مخفی نمانده است دو جمله نوشته شده بود؛ یکی این‌که، ایالات متحده مصمم و آماده واکنش به حملات است و دیگری این‌که رژیم ایران باید توقف حملات را جدی بگیرد.

به گزارش العربیه، پس از حملات مکرر به پایگاههای آمریکایی در عراق که واشینگتن شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را مسئول آن دانسته و حملاتی را علیه آنها انجام داده است، اکنون از متن این کاغذ نوشته به نظر می‌رسد که در این دیدار، اقدامات رژیم ایران در عراق محور گفت‌وگو‌های میان بایدن و الکاظمی بوده و رئیس جمهوری آمریکا خواسته از این طریق پیامی هشدار آمیز به تهران منتقل کند.

پیام هشدار آمیزی که رژیم ایران را از ادامه حملات علیه منافع آمریکایی در منطقه بر حذر داشته و بر عزم و آمادگی ایالات متحده برای واکنش به حملات گروههای شبه‌نظامی وابسته به آن تاکید دارد.

روزنامه شرق هم در این باره نوشت: کاغذی که بایدن برای (رژیم) ایران نوشته بود. این اولین پیام غیر رسمی دولت بایدن به تهران نیست. چندی پیش مقامی آگاه بدون ذکر نام به خبرگزاری رویترز گفته بود ایالات متحده در حال بررسی امکانات مسدودکردن راه انتقال نفت ایران به چین در جهت تشدید تحریم‌هاست و تعلل ایران در مذاکرات و تردیدها در تمایل دولت آینده به احیای برجام باعث شده است واشنگتن برای شکست گفت‌وگوهای وین آماده شود. این خبر مشخصا حاوی پیامی غیر مستقیم برای ابراهیم رئیسی بود: ناکامی مذاکرات احیای برجام به معنای ادامه و تشدید تحریم‌ها خواهد بود.



بابک خرمدین July 7, 2021 06:16 PM

ای موش لوس یک غازی با دم شیر میکنی بازی ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


محمود July 8, 2021 06:04 AM

بایدن برای نزدیک شدن به ایران التماس میکند و خواهیم دید هیچ عکس اللعملی نشان نخواهد داد کافیست نگاهی به اخبار بعد از این واقعه بیندازیم تا ببینیم که چطور وزیر امور خارجه امریکا برای تعیین زمان مذاکره بعدی با لحنی دوستانه و حقیرانه حرف میزند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: