آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 16 دی ماه 1398 = 06-01 2020

بی خبری از آتنا پس از انتقال به بازداشتگاه سپاه

تداوم بی خبری از وضعیت آتنا دائمی پس از انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه

خبرگزاری هرانا – آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس از ۱۲ روز پیش از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده است. علیرغم پیگیری‌های مکرر خانواده دائمی تاکنون پاسخ روشنی از سوی مسئولین در خصوص وضعیت او داده نشده است. بی خبری از وضعیت این زندانی عقیدتی باعث افزایش نگرانی خانواده او شده است. پیشتر دادیار ناظر بر زندان اوین در گفتگو با خانواده آتنا دائمی، ضمن تایید انتقال او به مکانی نامعلوم از احتمال گشایش پرونده جدیدی علیه او خبر داده بود. این انتقال در پی تحصن هشت تن از زنان زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین به مناسبت چهلمین روز و در همراهی با خانواده‌های داغدار اعتراضات سراسری آبان ماه صورت گرفته است. از میان این افراد نرگس محمدی، فعال حقوق بشر محبوس نیز روز سه‌شنبه ۳ دی ماه همراه با خشونت و ضرب و شتم به زندان زنجان تبعید شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس از ۱۲ روز پیش از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده است.

منابع نزدیک به خانواده دائمی به هرانا گفتند “در ادامه پیگیری های خانواده امروز صبح نیز پدر آتنا تا عصر بین اداره های مختلف سر گردان بود و نهایتا هم هیچ پاسخی در خصوص سرنوشت فرزندش به دست نیاورد”.

از زمان شروع این واقعه، آتنا دائمی، تنها شب سه‌شنبه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۸، طی یک تماس تلفنی با خانواده‌اش از انتقال خود به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین خبر داده بود.


واکنش زبونانه رژیم به تحصن زندانیان زن

آتنا دائمی، کنشگر مدنی زندانی در اوین طی یک تماس تلفنی با خانواده‌اش از انتقال خود به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین خبر داده است. پیشتر دادیار ناظر بر زندان اوین در گفتگو با خانواده آتنا دائمی، ضمن تایید انتقال او به مکانی نامعلوم از احتمال گشایش پرونده جدیدی علیه او خبر داده بود

. این انتقال در پی تحصن هشت تن از زنان زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین به نام‌های “منیره عربشاهی، نرگس محمدی، یاسمن آریانی، صبا کردافشاری، آتنا دائمی، مژگان کشاورز، سمانه نوروز مرادی و سهیلا حجاب” به مناسبت چهلمین روز و در همراهی با خانواده‌های داغدار اعتراضات سراسری آبان ماه صورت گرفته است.

از میان این افراد نرگس محمدی، فعال حقوق بشر محبوس نیز روز سه‌شنبه ۳ دی ماه همراه با خشونت و ضرب و شتم به زندان زنجان تبعید شده بود.


گرفتن گلوی نرگس محمدی و تهدید به خفه کردن

تعدادی از زندانیان سیاسی در نامه‌ای خطاب به مسولان قوه ‌قضاییه ضمن محکوم نمودن برخوردهای صورت گرفته با زندانیان سیاسی به ویژه نرگس محمدی در روزهای اخیر، نسبت به تداوم خشونت‌ها نسبت به زندانیان سیاسی هشدار دادند.

روز گذشته مسئولان زندان اوین ضرب و شتم نرگس محمدی هنگام انتقال به زندان زنجان را رد کردند. برادر نرگس محمدی خبر داد که به دنبال انکار ضرب و شتم نرگس توسط غلامرضا ضیایی، خواهرش روز شنبه ۷ دی‌ماه آثار جراحت‌های وارد شده به بدنش را در پزشکی قانونی ثبت کرد.

در یادداشت برادر نرگس محمدی که در شبکه‌های اجتماعی، از جمله کانال تلگرام خانم شیرین عبادی منتشر شده، آمده است:

«دیروز روابط عمومی زندان اوین ضرب و شتم و تبعید غیر قانونی نرگس به زندان زنجان را انکار کرده و گفته این کار با ابلاغ قضایی بوده. گویا منظور آنها از ابلاغ قضایی گرفتن گلوی نرگس و تهدید به خفه کردن او توسط ضیایی رئیس زندان است. جای ابلاغ قضایی آنها هنوز روی بدن خواهر من است. کبودی‌ها، بریدگی‌ها و حتی جای ناخون روی سینه و گلوی او و رد انگشتان و مشت آنها روی بدن او.»


کنایه سنگین نماینده شجاع به رهبر سرکوبگر

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس شورای اسلامی در اعتراض به رفتار خشونت آمیز رئیس زندان اوین با نرگس محمدی در حساب توییتری خود نوشت: ...نقل است از گاندی کسی که خشونت می‌ورزد ضعیف است، و چون منطق ندارد با خشونت پاسخ می‌دهد. نرگس محمدی، نماد ایستادگی‌ است که در مقابلش کم آورده‌اند....

گزارش قبلی: نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که در زندان اوین تحصن کرده بود، با ضرب و شتم و اجبار به زندان زنجان تبعید شده است.

همسر او گفته: نرگس با تبعید اجباری و بدون ابلاغ حکم به زنجان مخالف بوده و ماموران امنیتی و رئیس زندان به اعتراض او با وحشی‌گری پاسخ داده‌اند: رئیس زندان چند بار نرگس را به دیوار کوبیده و در جریان درگیری ماموران، دست‌های نرگس زخمی و همراه خون‌ریزی بوده است.

نرگس محمدی پس از انتقال به زنجان نامه‌ای چهارصفحه‌ای نوشته و جزئیات ضرب و شتم خود توسط ضیایی، رئیس زندان اوین را شرح داده و آورده است: «برای بریدن صدای من نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدام خشونت‌آمیز، از زندان و حبس‌های طولانی تا ندیدن فرزندانم و حتی قطع تماس‌های تلفنی و نشنیدن صدایشان و ضرب و شتم و تبعید و توهین و حتک حرمت دریغ نمی کند. سوم دی‌ماه [۱۳۹۸] برای من روز نکبت خشونت عریان مردان امنیتی و زندان علیه من بود.»

خانم محمدی نوشته: «آنچه در این بند عمومی در میان زنان متهم و مجرم عادی [غیرسیاسی] و با تن پر از کبودی و زخم و درد من را سرپانگه داشته عشقم به ملت سربلند و رنج کشیده سرزمینم و آرمان عدالت و آزادی است.»

این فعال حقوق بشر تاکید کرده "تا لحظه‌ دم فرو بستن ابدی از گفتن حق و از فریاد بر سر ظلم و حمایت از عدالت‌جویان و آزادی‌خواهان و تحقق صلح پایدار دست برنخواهم داشت".

او در بخش دیگری از نامه‌اش می‌نویسد: «جمهوری اسلامی ایران هرآنچه من داشته‌ام از من ربوده و غارت کرده است. اما قلبم در سینه به یغمای مردان قدرت‌پرست ظالم درنخواهد آمد و با فریاد مادران جگرسوخته و مردان آزادی‌خواه و جوانان پرشور سرزمینم خواهد تپید و فریادم را قدرت خواهد بخشید.»


تحصن اعتراضی اوین با سرود "ای ایران

گزارش قبلی: جمعی از زندانی سیاسی زن در حمایت از اعتراضات آبان ۹۸ و علیه سرکوب خونین معترضان، و همچنین همبستگی با خانواده‌های عزادار و خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات اقتصادی جشن یلدا ندارند، در زندان اوین دست به تحصن زدند.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر ایران، چند خانم زندانی از ساعت ۹ صبح روز شنبه تحصن خود را در دفتر بند زنان سیاسی زندان اوین آغاز کردند. یاسمن آریانی، صبا کردافشاری، آتنا دائمی، منیره عربشاهی و نرگس محمدی تحصن خود را با خواندن سرود "ای ایران" شروع کردند.



آزاده December 3, 2019 07:55 PM

نرگس محمدی عزیز؛ درود و افتخار بر تو، سربلند و پیروز باشی!
حقا که حق مطلب را به بهترین بیان ادا کردی، مقاومتت استوار، صبر و طاقتت پایدار، و صدای دادخواهی ات هرچه رساتر باد، برای ما مردم ایران بمان، با روحیۀ تسلیم ناپذیر و حقطلب و پرطراوتت، برای همیشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


ساسان December 21, 2019 02:11 PM

درود بیکران بر بانوان آزاده و شکست ناپذیر
به داشتن هم میهمانی مانند شما افتخار می کنم
طاقت بیار رفیق
بزودی درب زندانها را می گشائیم و شما را آزاد میکنیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی December 27, 2019 02:32 PM

بیاد دارم که در مورد ضیائی رئیس کنونی زندان اوین قبلا" هم نوشته بودم تجربه عملی ودیده های عینی خودم را منعکس کرده بودم بعنوان یک زندانی سیاسی قبلی باردیگر مینویسم که ضیائی پستان مادرش را گاز گرفته است ضیائی نمیتواند یک انسان متعارف با حداقلی از خصیصه های انسانی باشد ضیائی یک حرام زاده تمام عیار ویک حیوان در کالبد انسان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


آریا December 27, 2019 09:09 PM

انتخابات اسفند ماه امسال یک تفاوت اساسی با انتخابات های قبلی دارد
و آن تفاوت این است :رای ندادن خودش بهترین رفراندوم است

بله هموطن عزیز نگذار فردا ما را افراد احمق خطاب کنند و مسئولان به ما بخندند
نگذاریم فردا فرزندانمان ما را لعنت کنند

جواب فرزندانمان در مقابل این سوال که چرا باوجود تورم و اینکه سرکوب تان کردند بازهم پای صندوق رفتید چیست !

رای ندادن بهترین اعتراض است و انتشار این متن مهم بهترین راهکار

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرام December 28, 2019 01:53 PM

گفتار راست از هر که باشد بر دل مینشیند و درود بر این دو بانوی شجاع که با گفتار و کردار خویش نشان داده اند که در صف مردم قرار دارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو December 28, 2019 05:54 PM

حکومت آخوندی ورهبرش وآقازاده ها و سپاهیون وبسیج ومزدورانش با هزینه کردن میلیاردها دلاروضمیمه آن ساخت وسازکلاهک اتمی وواگذارکردن معادن ایران به روسیه وچین درصدد برپائی امپراطوری بودند که تمامی خاورمیانه تحت تسلط خود داشته باشد و اسرائیل را تسخیرکنند که هیچ موفقیتی نداشته اند و تنها به کشتن بی دفاع مردمان ایران وعراق وسوریه وحتی لبنان موردی برای تبلیغات داشته اند و ازآنچه که دراین باخت وحشتناک نصیب شان شده عقده های وکینه های افسارگسیخته است که با کشتارو خفقان واستبداد سربازکرده است عماصرحکومت آخوندی که همانند دزدان با نقاب اسلامی برچهره نهادن و پوشیدن دستکش هایی که با جملات آنچنانی قرانی ومذهبی برآنها نقش زده بوده است به دزدی ثروت ملی مردم که همان نفت وگازومعادن ایران باشد پرداختند که حالا چهره واقعی این چپاولگران وجنایتگران افشا شده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی December 29, 2019 06:37 PM

هزار بار دیگر هم مینویسم که غلامرضا ضیائی یکی از هولناکترین ومخوف ترین مسئولان زندان اوین از دهه هشتاد بوده وهنوز هم همان جانور خونخوار وهمان حرامزاده سابق است با این تفاوت که حالا حکم ریاست زندان اوین را هم در جیب دارد غلامرضا ضیائی از منظر روانشناسانه عنصری بحسال میاید که از ضجر وآزار دیگران لذت میبرد آنهائیکه در دهه هشتاد دوران محکومیت خودرا دراوین گذرانده اند این عنصر پلید را که آنزمان در حفاظت زندان بود بخوبی میشناسند وبه خوی درندگی او واقفند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: