آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 آذر ماه 1398 = 18-12 2019

بازداشت معترض تیرخورده در بیمارستان چابهار

شهروند معترض، پس از اصابت گلوله توسط ماموران امنیتی در بیمارستان چابهار بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – یک شهروند که در جریان اعتراضات به بازداشت روحانی اهل سنت در شهرستان سرباز توسط مامورین مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود در بیمارستان چابهار بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات زاهدان منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، یک شهروند در جریان اعتراضات به بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است.

بر اساس این گزارش، پس از انتقال این شهروند به بیمارستانی در شهر چابهار ماموران امنیتی با مراجعه به بیمارستان، اقدام به بازداشت وی کرده اند.

این شهروند که هویت او “اصغر گران” عنوان شده است، پس از مدتی از چابهار به بازداشتگاه وزارت اطلاعات زاهدان منتقل شده و همچنان در بازداشت به سر می برد.

به گفته یک منبع مطلع: “ماموران امنیتی اصغر را بهمراه‌ پدرش و سه نفر دیگر زمانی که در بیمارستان بودند بازداشت کردند اما پدر اصغر و سه نفر دیگه همان روزهای اولیه آزاد شدند اما اصغر را نگه داشتند”.

تا لحظه تنظیم این گزارش از از وضعیت جسمانی و شرایط نگهداری این شهروند اطلاعاتی در دسترس نیست.

گفتنی است، روز پنجشنبه، ۷ آذرماه ۱۳۹۸، مولوی فضل الرحمن کوهی از روحانیان اهل سنت و امام جمعه پشامگ سرباز، پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت مشهد، بازداشت شد. همزمان با بازداشت این روحانی، ۸ نفر از همراهان وی نیز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

در پی این موضوع گروهی از شهروندان ساکن شهرستان سرباز در اعتراض به بازداشت این روحانی اهل سنت، دست به تجمع زده و مسیر مواصلاتی جکیگور-چابهار و پارود-پشامگ در منطقه سرباز را بستند.

تجمع این شهروندان با ورود ماموران سپاه پاسداران به درگیری کشیده شد و ماموران برای کنترل تجمع و متفرق کردن مردم، از گاز اشک‌آور استفاده کرده و به سمت شهروندان تیراندازی کردند که در پی آن دستکم ۳ شهروند مجروح شدند و تعدادی نیز بازداشت شده اند.



عجب! December 1, 2019 09:46 AM

چه ضرورتی داشت این خبرنگار به منبع خبرش(گورکن بیچاره) اشاره کند؟! حالا پیدا کردن او کار مشکلی است؟! خودش نوشته این هموطن گورکن بسختی به او "اعتماد" کرده، و این خبرنگار با این "اعتماد" چه کرده؟! واقعاً که! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: