آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 19 فروردین ماه 1400 = 08-04 2021

مرخصی به زندانی سیاسی زن به شرط اجرای حکم شلاق

اعزام زهره سرو به مرخصی، به شرط اجرای حکم شلاق پرونده مختومه

خبرگزاری هرانا – زهره سرو، زندانی سیاسی روز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه پس از اجرای حکم شلاق از زندان قرچک ورامین به مرخصی اعزام شد. اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق این زندانی سیاسی در شرایطی است که پیشتر این مجازات به جزای نقدی تبدیل شده و پس از الصاق فیش واریزی، این بخش از پرونده مختومه اعلام شده بود. با این حال حکم شلاق پیش از خروج از زندان با تهدید به جلوگیری از اعزام به مرخصی اجرا شده است.

خانم سرو در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و چهار ماه فعالیت موثر در بسیج و مطالعه تفسیر سوره حجرات محکوم شده بود. این حکم پس از تسلیم به رای به ۲ سال و ۸ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، زهره سرو، زندانی سیاسی پس از اجرای حکم شلاق از زندان قرچک ورامین به مرخصی اعزام شد.

اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق این زندانی سیاسی پیش از اعزام به مرخصی در شرایطی است که پیشتر این مجازات در خصوص بخش دوم پرونده او از بابت اتهام “نگهداری مشروبات الکلی در منزل” به جزای نقدی تبدیل شده و پس از الصاق فیش واریزی، این پرونده مختومه اعلام شده بود. با این وجود حکم شلاق با اصرار مسئولان زندان و اعلام آنکه بدون اجرای حکم، امکان اعزام به مرخصی وجود ندارد، اجرا شد.


گزارش های قبلی: اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق یک فعال کارگری

حکم ۷۴ ضربه شلاق برای داود رفیعی کارگر اخراجی کارخانه پارس خودرو در دادسرای مقدس اجرا شد. این کارگر معترض در جریان اعتراضات کارگران پارس خودرو در سال ۹۱ همراه با شماری از کارگران از این کارخانه اخراج شده بود.

اسماعیل بخشی «فعال کارگری خوزستانی» در توییتی با انتشار تصویری از آثار شلاق بر کمر یک فعال کارگری که به جرم توهین به سخنگوی دولت ۷۴ ضربه شلاق خورده است نوشت: این تن شلاق‌خورده همه کارگران ایران است.

به گزارش صفحه توییتر decreation که اخبار کارگری را پوشش می‌دهد، حکم ۷۴ ضربه شلاق این کارگر اخراجی هنوز تایید نشده بوده و در مرحله بدوی بوده است.

داود رفیعی اردیبهشت ۹۷ در حالی که در اعتراض به اخراجش مقابل ساختمان وزارت کار تحصن کرده بود، بازداشت شد. او یک ماه بعد با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

بر اساس گزارش منتشرشده در توییتر، وثیقه‌گذار این کارگر اخراجی تحت فشار قرار گرفته بوده و او برای پیگیری این موضوع به دادسرای مقدس مراجعه می‌کند اما در آنجا به جای پاسخ‌گویی به او، حکم شلاقش بدون اطلاع قبلی و بدون تایید در دادگاه تجدیدنظر یا دیوان عالی اجرا می‌شود.

سایتی که اخبار کارگری را گزارش می کند نوشته است:: داوود رفیعی، کارگر اخراجی پارس خودرو بعد از تحت فشار قرار گرفتن وثیقه‌گذارش توسط دستگاه قضایی، هنگام مراجعه به دادسرای مقدس برای پیگیری مسئله بدون حکم قطعی و اطلاع قبلی، توسط مأموارن اجرای احکام هفتاد و چهارصد ضربه شلاق خورد!


حکم شلاق معلم با شکایت وزارت آموزش و پرورش

یک معلم در تهران به دلیل کشیدن کاریکاتور طنزآمیز با شکایت وزیر آموزش و پرورش به ۴۵ ضربه شلاق محکوم شد. معلمان سراسر کشور در ابراز همدردی با معلم محکوم، در شبکه های اجتماعی آمادگی خود را برای تحمل ضربات شلاق وی اعلام می کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، در این حکم که توسط شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران صادر شده، آمده است: “در خصوص اتهام آقای رضا نهضت شغل فرهنگی فاقد سابقه کیفری متاهل، دایر بر توهین به مقامات به سبب انجام وظیفه موضوع شکایت آقایان ۱- محسن حاجی میرزایی (وزیر اموزش و پرورش ) و ۲- ترکمن الله یار (معاون وزیر آموزش و پرورش) با نمایندگی حقوق آقایان سیدجعفر سادات رسولی و امید رضاوند تحت عنوان ((حرف حساب)) اقدام به بیان مطلب و یا ترسیم کاریکاتور توهین آمیز نسبت به شکات نموده که تصاویری از آن در پرونده مضبوط است. از جمله آن در یک کاریکاتور پوشاندن پارچه شبیه به چادر بر سر آقای ترکمن الله یار و با بیان عبارتی تحت عنوان آقای وزیر! جان نیروهای ستادی و جان خودتان در خطر است تورا به خدا بفهم! و یا مواردی مشابه از این نوع ( که جهت اشاعه آن از تکرار در دادنامه اجتناب می گردد) از سوی متهم بیان گردیده است.”

بر اساس این گزارش، متهم ضمن رد اتهام انتسابی اظهار داشت موسس کانال تلگرامی خودش است و در کانال یک گروه تلگرامی تحت عنوان (حرف حساب) ایجاد کرده که در آن موضوعاتی در رابطه با آموزش و پرورش و در بخشی مطالب در قالب طنز بیان شده است.

به دنبال گشایش پرونده و صدور حکم شلاق برای این معلم، تعدادی از معمان سراسر کشور در حمایت از این معلم منتقد در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که حاضر به تحمل ضربات شلاق صادره علیه او هستند.


یک مجری رادیو را شلاق زدند در خانه بستری است

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم ۷۴ ضربه شلاق سجاد صادقی، مجری و کارشناس رادیو اجرا شد.

آقای صادقی پیشتر به دلیل منتشر کردن اطلاعاتی پیرامون دریافت رشوه در یکی از معاملات نفتی توسط وزارت اطلاعات بازداشت و نهایتا در تاریخ ۲۴ اسفندماه ۹۸ با شکایت حسین آفریده، عضو کمیسیون انرژی مجلس در دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی توسط دادگاه کیفری دو مجتمع قضائی شهید قدوسی تهران از بابت اتهامات”توهین، تهدید و افترا” به سه فقره ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.

یک منبع مطلع در خصوص این پرونده به هرانا گفت: “دکتر سجاد صادقی به دلیل انتشار مطالبی درباره دریافت رشوه توسط رئیس سابق کمیسیون انرژی مجلس، حسین آفریده برای دلالی در قرارداد کرسنت یک خانه در زعفرانیه و یک آپارتمان در دوبی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده و سه ماه در بازداشت بود. نهایتا هم دادگاه او را به شلاق محکوم کرد. قرار بود دادگاه تجدیدنظر در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شود اما به صورت غیابی و بدون اطلاع آقای صادقی خردادماه امسال برگزار شده و مجددا دکتر صادقی را محکوم کرد. در این مدت ممنوع‌الکار شد، از هرگونه نوشتن و صحبت درباره مسائل سیاسی باز داشته شد و حالا حکم شلاقش اجرا شده و در خانه بستری است”.



شهنام February 27, 2020 04:38 AM

به این جوون های شجاع که شهامت نشان دادن و آمدند در خیابان شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادن به دستور خامنه ای جنایتکار تو زندان تجاوز می کنن... یعنی می‌خوام ببینم کدوم ایرانی بازم میاد و از مجازات نکردن آخوند و بسیجی و پاسدار بعد از آزادی ایران حرف میزنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی February 27, 2020 08:37 AM

بخشی از این جنایات را باید به پای بسیاری از عناصر اپوزیسیون برون مرزی نوشت آنانیکه هنوز هم دارند برای رسیدن بیک اتحاد و همداستانی مشترک و تشکیل یک اپوزیسیون یکصدا، با طرفند جمهوری وپادشاهی موجبات ادامه حیات جمهوری اسلامی ودرنهایت استمرار جنایات این رژیم را فراهم میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو July 10, 2020 02:03 PM

جناب صبحی در گذشته سیر نکنید در حال حاضر هیچکدام از گروهای اپوزیسیون خارج از کشور دعوا و گفتگویی در مورد شکل نظام ندارند و آنرا موکول به رای مردم در آینده کرده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانی July 15, 2020 04:08 AM

در نظامی که باید برای افشای رشوه و اختلاس و باید مجازات بشی، پس بدون اونایی که در راس کارها هستند همه از دم یک قماش متعفن هستند که شورشیان 57 که تبهکاران و قاتلان و سادیسمیهای سهیم در ویرانی کشور مسند حکومت رو اشغال کردند همین طرز برخورد کافی نیست تا بفهمیم که اراذل و اوباش و خلافکاران و جلادان در راس امور هستند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیر October 13, 2020 01:10 AM

اتفاقا خیلی خوب شد این احمقها از این دست احکام بدوی و ضد انسانی صادر کنند، اینجور احکام در رسانه های جهانی و اتحادیه های معلمان در سراسر دنیا بازتاب خواهد داشت و رژیم بی آبرو، رسواتر از همیشه خواهد شد، ملتها خواهند دید در قرن ۲۱ ما در ایران با چه جانورانی طرف هستیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران در بند November 27, 2020 10:27 AM

این کارگر عزیز باید از هفت تیر کشان مخالف شاه و کسانی که ۷۰ سال تاریخ دروغ ضد پهلوی به خورد مردم دادن تشکر کنه که سود سهام سالانه کارگران را در مصوبه انقلاب سفید با شلاق بر پیکر گرسنه اش عوض کردند حالا کجا هستند تا از این کارگر دفاع کنند ننگ بر آخوند مفت خور

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان November 27, 2020 03:46 PM

مقصر اصلی کسانی هستند که پشت کارگران معترض را خالی کردند و بجای حضور داشتن کنار گارگران و حمایت از آنها در برابر رژیم ملاها، در پستوی خانه های خود لمیده اند و نام این عمل شرم آور خود را مبارزه از راه دور گذارده اند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویرک April 8, 2021 10:40 AM

تا بحال بجان مموتر معنی مقدس را نمیدانستم امروز متوجه شدم
مقدس یعنی زندان شلاق رشوه دزدی حق و ناحق کردن بی گناه را شکنجه دادن بجان مموتی کلی معلوماتمون رفت بالا مخصوصا" به اماکنی که میگن مقدس !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: