آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 23 بهمن ماه 1398 = 12-02 2020

اتفاقاتی در اوین افتاده که نشانه خوبی نیست

یک منبع آگاه در زندان اوین به سایت کلمه اطلاع داده است که بر اساس دستور صادره از مقام‌های امنیتی و مقامات سازمان زندان‌ها، زندان اوین با تغییر کاربری به بازداشتگاهی برای بازداشتی‌های اعتراضات پیش‌رو تبدیل می‌شود.

طی ماه‌های اخیر بسیاری از زندانیان زندان اوین به زندان بزرگ تهران و دیگر زندان‌ها منتقل شده‌اند و اکنون در بندهای مختلف زندان اوین حدودا ۱۵۰۰ تن زندانی نگهداری می‌شود که نسبت به آمار ۷۰۰۰ تن زندانی ماه‌های گذشته این تعداد کاهش بسیار چشمگیری داشته است.

حاکمیت با اطلاع از وضعیت پیش‌رو و احتمال وقوع اعتراضات گسترده و در پی آن احتمال بازداشت‌های گسترده معترضان سعی می‌کند با تبدیل بند‌های عمومی (اندرزگاه‌ها) ۴، ۷ و ۸ زندان اوین به بازداشتگاه مشکل کمبود جا برای بازداشت‌های احتمالی آینده را حل کند.

سعید ملک‌پور نویسنده ای که بیش از ده سال سابقه حبس دارد در صفحه فیس بوک خود نوشته است : اتفاقاتی در زندان اوین افتاده که نشانه خوبی نیست. اندرزگاه ۷ و ۸ تا چند ماه پیش جمعا بیس از ۲۰۰۰ زندانی داشت. تقریبا همه را به زندان تهران بزرگ منتقل کرده اند و تنها چند تبعه خارجی و زندانی سیاسی و کمتر از ۱۰۰ نفر کارگر کارگاه های خیاطی و نجاری و نساجی در آن باقی مانده اند. این کارگاهها هنوز باز هستند چون چند قرارداد با بخش خصوصی دارند که با اتمام قرارداد در چند ماه بعد همین تعداد زندانی هم به تهران بزرگ منتقل میشوند. یکی از بدترین اتفاق ها برای زندانی جابجایی از یک بند به بند دیگر و بدتر از آن از زندان به زندان دیگر است و از این دو بدتر حالت برزخی هست که الان ساکنان اوین دارند.

او ادامه داده است: ساخت و ساز بسیار وسیعی در اوین در جریان است. فنس های الکتریکی کار گذاشته اند. دوربین های قدیمی را تعویض کرده و کل زندان اوین را دارند مانند بازداشتگاه های ۲۰۹ و دو الف به بازداشتگاه فوق امنیتی تبدیل می کنند.

به نوشته ی این زندانی سیاسی سابق، این اصلا نشانه خوبی نیست. یعنی موج دستگیری گسترده ای در راه است. سال ۱۳۸۸ درست ۲۰ روز قبل از انتخابات من در دو الف انفرادی بودم و تمام سلول ها پر. در عرض ۲ روز تقریبا همه رو از دو الف بیرون بردن به جز ۵ نفر که یکی شون من بودم. دوربین های جدید برای دو الف نصب کردند و تعدادی کارمند جدید آوردند. یعنی ۲۰ روز قبل از انتخابات سپاه خودش رو برای پذیرایی از تعداد زیادی بازداشتی آماده کرده بود.

الان کل اوین را خالی کرده اد و ساخت و ساز با سرعت عجیبی در حال اجراست. احتمالا سپاه برنامه انتقام سخت را می خواهد اجرایی کند. یا میخواهند ۷۰۰۰ بازداشتی سراسر کشور را به اوین بیاورند و یا اینکه بازداشت های گسترده در راه است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: