آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 آذر ماه 1398 = 05-12 2019

گروه اینستاگرامی ویژه تراجنسیی: افساد فی الارض

«مدیریت گروه اینستاگرامی ترنس‌ها» مبنای اتهام محسن لرستانی، خواننده ایرانی

خبرگزاری هرانا – به گفته وکیل مدافع محسن لرستانی، خواننده ایرانی، وی از بابت ایجاد گروه اینستاگرامی ویژه افراد تراجنسی با اتهام “افساد فی الارض” روبرو شده است. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام محسن لرستانی، مهرماه سال جاری در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود. وی از تاریخ ۱۲ اسفندماه ۹۷ در بازداشت به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از بی بی سی، کاظم حسینی، وکیل دادگستری، می‌گوید محسن لرستانی، خواننده پاپ ایرانی، به ایجاد یک گروه اینستاگرامی ویژه افراد تراجنسی (ترنس) متهم شده و به همین دلیل با اتهام “افساد فی‌ الارض” روبرو است.

آقای حسینی همچنین گفته است “متهمین اصلی پرونده” نظامی هستند و اتهام‌های مطرح‌شده درباره آقای لرستانی “شائبه پرستوهای ترنس را تداعی می‌نماید”.

عبارت “پرستو” در ماه‌های اخیر درباره کسانی رایج شده که از طریق رابطه جنسی افراد را در دام دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی می‌اندازند.

بنا به گزارش‌های قبلی محسن لرستانی از اسفند ماه سال ٩٧ در بازداشت است. اتهام “افساد فی الارض”، که می‌تواند حکم اعدام داشته باشد، پیش از این درباره آقای لرستانی گزارش شده بود، اما حال وکیل او می‌گوید که “مدیریت گروه اینستاگرامی پرطرفدار ویژه ترنس‌ها” مبنای این اتهام است.

کاظم حسینی اعتراض کرده است که دستگا قضایی تاکنون دو بار محسن لرستانی را به دادگاه برده بدون آن که به وکلای او اطلاع داده باشد.

آقای حسینی به “ادعاهای نفوذ متهمان نظامی پرونده در مجموعه حفاظتی‌ شخصیت‌های طراز اول” اشاره کرده و می‌گوید با توجه به “اشراف شدید نهادهای حفاظتی ارگان‌های نظامی از فعالیت‌های نیروهای نظامی تحت امر وجهه امنیتی پرونده” پررنگ می‌شود و در عین حال “نمی‌توان آقای لرستانی را با چنین شبکه‌ای مرتبط دانست.”

این وکیل دادگستری گفته متهم ردیف اول پرونده “بچه محل” محسن لرستانی در کرمانشاه بوده و رابطه آقای لرستانی با این فرد بر همین مبنا بوده است.

آقای حسینی هویت این فرد را اعلام نکرده و جزئیات بیشتری از پرونده ارائه نکرده است.

لازم به ذکر است در تاریخ ۱۵ مهرماه ۹۸، جلسه رسیدگی به پرونده محسن لرستانی، خواننده ایرانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شده بود.

سید کاظم حسینی وکیل مدافع محسن لرستانی در تاریخ ۱۰ مهرماه در این باره گفته بود: موکلم ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در منزل مادرش در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.

حسینی تصریح کرد: موضوع اتهامی موکلم در رابطه با مسائل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود و او شاکی خصوصی ندارد.

در ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی در رابطه با افساد فی الارض و مجازات آن آمده است: «هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌گردد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: