آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 دی ماه 1398 = 25-12 2019

سازمان بین المللی: خانواده پویا باید فورا آزاد شوند

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در پیامی در توئیتر دستگیری پدر و مادر پویا بختیاری را به شدت محکوم کرد و خواستار آزادی فوری آن‌ها شد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز در پیامی نوشت: رژیم ایران باید فوری و بدون قید و شرط پدر و مادر پویا بختیاری را آزاد کند. آنها خواهان اجرای عدالت برای مرگ پسرشان هستند که در اعتراضات ایران کشته شد.

در ادامه این پیام آمده است: غیرقابل باور است که مقامات رژیم ایران پدر و مادری داغدار را بازداشت می‌کنند.


بازداشت مراجعه کنندگان و تعدادی از اعضای خانواده پویا

خبرگزاری هرانا – نیروهای امنیتی صبح دیروز در کرج اقدام به بازداشت والدین پویا بختیاری، از جان باختگان اعتراضات اخیر کردند. این نیروها همچنین تعدادی از مراجعه کنندگان به منزل این خانواده را برای ساعاتی بازداشت کردند و ضمن ضبط تلفن های همراه به تفتیش منزل دو تن از دستگیر شدگان پرداختند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعاتی پیش، پس از اینکه تعدادی از مراجعه کنندگان به منزل خانواده بختیاری این محل را ترک کردند نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت اعضای خانواده و همینطور تعدادی از مراجعه کنندگان در مسیر برگشت کردند.

یک منبع مطلع در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت “امشب سه ماشین و حدود ده نفر از فعالان مدنی و همینطور تعدادی از وکلا به منزل خانواده بختیاری برای عرض تسلیت و دیدار رفته بودند، پس از پایان دیدار مراجعه کنندگان سوار بر سه ماشین در حال برگشت از کرج به تهران بودند که نیروهای امنیتی یکی از خودروها را متوقف کردند و سرنشینان آنها را بازداشت کردند.”

به گفته این منبع که نخواست هویتش اعلام شود “نیروهای امنیتی ساعتی بعد بازداشت شدگان را در میدان ونک تهران رها کردند اما تلفن های آنها را ضبط کردند، همچنین در میان بازداشت شدگان زوجی حضور داشت که نیروهای امنیتی به منزل آنها مراجعه و آنجا را تفتیش کردند اما صرفا به توقیف گوشی ها بسنده کردند.”
همزمان با این برخورد، گزارش شده است نیروهای امنیتی استان البرز با مراجعه به منزل خانواده بختیاری اقدام به بازداشت منوچهر بختیاری و ناهید شیربیشه، پدر و مادر پویا بختیاری کردند.

خبرگزاری مهر با تایید این خبر آن را تحت عنوان “عناصر فعال در پروژه استمرار اغتشاشات و کشته سازی بازداشت شدند” بازتاب داد.

گفته می شود روند تماس و تهدید مراجعه کنندگان به منزل بختیاری در زمان تنظیم این گزارش کماکان در جریان است و احتمال بازداشت افراد بیشتری می رود.

پدر پویا بختیاری با هدف برگزاری مراسم چهلم پویا، که مصادف با ۵ دی ماه بود فراخوانی را برای یادبود کشته شدگان اعتراضات ۱۳۹۸ پیشنهاد داد. این فراخوان که با استقبال گسترده ای روبرو شده بود منجر به احضار آقای بختیاری به اداره اطلاعات در روز شنبه شد، نیروهای امنیتی از او خواستند تا مراسم خود را لغو یا محدود کند اما آقای بختیاری این خواسته را نپذیرفت.


چرا خانواده پویا بازداشت شدند؟

خانواده پویا بختیاری، جوان ۲۷ ساله‌ای که در دومین روز اعتراض‌ها به افزایش بهای بنزین یعنی شنبه ۲۵ آبان در شهر کرج کشته شد، بازداشت شدند. این خبر روز سه‌شنبه ۳ دی ماه از سوی خبرگزاری مهر اعلام شد.

این خبرگزاری حکومتی به نقل از «یک منبع مطلع» نوشت از آنجا که خانواده پویا بختیاری «در روند پروژۀ ضدانقلابیِ ورشکستگان فراری» قرار گرفته بودند و «فعالانه بر اقدامات ساختار شکنانۀ خود اصرار ورزیدند» بازداشت شده‌اند.

این بازداشت پس از آن انجام شد که خانواده پویا بختیاری اعلام کردند قصد دارند روز پنج‌شنبه ۵ دی (۲۶ دسامبر) مراسم چهلمین روز کشته شدن فرزندشان را در بهشت سکینۀ شهرستان کرج برگزار کنند.

پدر و مادر پویا بختیاری پس از اعلام تصمیم خود برای برگزاری این مراسم، به وزارت اطلاعات احضار می‌شوند و در آنجا از آنها خواسته می‌شود که این مراسم را در مکانی سرپوشیده برگزار کنند. اما پس از سه ساعت بازجویی، والدین او همچنان بر اجرای تصمیم خود پافشاری داشته‌اند و به این ترتیب حکومت تصمیم به بازداشت آنها می‌گیرد.


فیلم زیر؛ پدر پویا: گفتند مراسم چهلم را در مسجد برگزار کنید

بر اساس گزارش‌ها وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مادر و پدر پویا بختیاری را احضار کرده و از آنها خواسته که مراسم چهلمین روز درگذشت فرزندشان را "به دلیل دشواری تأمین امنیت" در مکانی سرپوشیده برگزار کنند. والدین پویا با این خواسته موافقت نکرده‌اند.

پوریا بختیاری ۲۷ ساله ۲۵ آبان‌ماه در جریان اعتراض‌ها در ایران، از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت. مراسم چهلمین روز درگذشت او پنجم دی‌ماه در شهر کرج برگزار خواهد شد.


مرگ پویا؛ به تاریخ و ادبیات ایران شلیک کردند

پدر پویا بختیاری در مصاحبه ای در پاسخ به این سئوال که آیا می‌توانید بگوئید که به عمد به سر پویا شلیک کردند؟ گفت: صد در صد یعنی اگر به قصد قتل شلیک نمی‌کردند لااقل پاش را می‌زدند..مغزش را هدف قرار دادن برای اینکه مغز پویا پر از شعر بود یعنی به شعر ایران شلیک کردند... به تاریخ و ادبیات ایران شلیک کردند چون تاریخ ایران را که خونده بود تو مغزش بود...برای از بین بردن شعر و ادبیات ایران به مغز پویا شلیک کردند.

وی در باره آینده جمهوری اسلامی هم گفت: یک روزی مردم این‌ها را آوردند و شعارشان استقلال بود آزادی بود و جمهوری اسلامی بود. امروز نه استقلال وجود دارد، نه آزادی وجود دارد و نه جمهوری وجود دارد و نه اسلامی، چیزی که مانده حکومت آخوند‌هاست. دیگر مردم با‌هاشان نیستند. خود خمینی گفت که اگر روزی ما پشتیبانی ملت را از دست بدهیم فاتحه مان خوانده است. امروز آن روزاست. آن پشتیبانی دیگر وجود ندارد که این‌ها مجبورند روزی که یکی اعتراض می‌کند با گلوله جوابش را بدهند


خیزش بعدی ملت ایران قابل کنترل نخواهد بود

رحیم محمدی، مدیر گروه انجمن جامعه‌ شناسان در ایران، با انتشار نامه‌ای خطاب به خامنه ای در کانال تلگرامی خود به وقایع آبان ماه پرداخته و نوشته است: خیزش‌های‌ سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و اعتراضات صنفی که در میانه‌ی آنها رخ داد، حاکی از آن است که هم فاصله‌ زمانی آنها رفته رفته به هم نزدیک می‌شود، هم گستره‌ آنها در کشور بیشتر می‌شود، هم میزان و تراکم خشم و خشونت آنها بیشتر می‌شود، هم خسارات ملّی و جانی و مالی آنها مرتب بیشتر می‌شود، و هم شعارها و مطالبات آنها ریشه‌ای‌تر و متمرکزتر بر ارکان نظام و گفتمان اصلی آن می‌شود.

وی افزود: در نتیجه همه‌ این اموری که از یکسو می‌شوند و در مقابلْ آن اموری که نمی‌شوند ـ و من نامی در اینجا از آنها نبردم، ـحاکی از آن است که خیزش بعدی احتمالاً به صورتی بروز نخواهد کرد که قابل مهار و کنترل کردن باشد.




www.youtube.com/watch?v=P68jZF-NVs4

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



شهنام December 8, 2019 02:32 AM

روزی که همه ی ایرانیان بفهمند آخوند و بسیجی تبار ایرانی ندارند و انسانیت در قانوس آنها واژه ای بیگانه است به نام مام میهن و به پاس خونهای ایرانیان بر خاک افتاده به دست این تازی پرستان اشغالگر همه آنها را به دریا خواهند ریخت
پاینده ایران نابود باد سلسله ی تازیان اشغالگر ایدون باد

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان December 8, 2019 06:59 AM

شرکت در مراسم چهلم پویا بختیاری این جانباخته راه آزادی میهن در بهشت سکینه کرج قطعه ۲۶ جزو وظایف ملی میهنی مردم کرج و شهر تهران خواهد بود!
زنده و پیروز باد قیام مردمی، پاینده باد ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی December 8, 2019 02:56 PM

من هنوز هم به پاسخ این سئوال خودنرسیده ام که خانم فهیمی مادرسهراب اعرابی کجایندوچراهیچ صحبتی از ایشان درمیان نیست؟ خانم فهیمی وپدرمحمدمختاری وپدران ومادران دیگرجان باختگان 88 یا96 یا چرا درچنین بزتگاهی درچنین کمپین هائی که میتواندکمر جمهوری اسلامی رابشکند واورادرانظارجهانیان رسواتراز هرزمانی بکندحضورپیدانمیکنند؟؟درسال88 زمانیکه آن جنایات هولناک توسط جمهوری اسلامی رخداده بودمنوما فعالین آن دوران هموارهذ برمزاراین عزیران در قطعه 275 وقطعات دیگردرکنارپدران ومادران حضوری دائمی داشتیم واجازه نمیدادیم تاجنایات جمهوری اسلامی باان سرعتی که خامنه ای وسربازان گمنامش تصورمیکردند فراموش شودوازبابتاین حرکتهادوستان هزینه های بسیار دادندودادیم وحالاهم باید مادران وپدران داغدیده بعنوان یک لشکر تاثیر گذاردرکنار هم باشند تارژیم اسلامی نفس راحت نکشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


سهراب December 20, 2019 06:40 PM

بنظر من رفتن شاه و أمدن خمينى و كل سياست خاورميانه با انگيزه هاى منفعت طلبانه آمريكا (انگليس ) و روسيه رقم ميخوره و هيچ بيگانه خارجى و داخلى إز كشته شدن مردم معترض متاثر نميشود و عدم حميت اكثريتى مردم مفهوم ملت رأ منتفى ميسازد ادعاهاى دولتمردان هر طرف هم مصداق جنگ بازار زرگرهاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو December 20, 2019 07:19 PM

اگرحکومت ترامپ ازمردم ایران حمایت می کند واین جنایت های عبابردوشان را درامریکا فاش می کند باید پرسید آیت الله اوباما وجان کری درکجای امریکا سکونت دارند وچرا سکوت می کنند ؟ که با پرداخت میلیاردها دلاربه گنیجینه این جنایتگران ادامه حیات حکومت اخوندی را تدارک دیدند - موگیرینی و مکرون کجا هستند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


daneshjo December 21, 2019 08:48 AM

توجه دوستان عزیز =۵ دیماه روز خیزش دوم است که اینبار از شهر کرج به مناسبت پویا‌های عزیز جان گذشته فداکار شروع میشود و از همه ملت عزیز خواهش داریم که درب‌های منزل خود را با احتیاط لازم برای هموطن شهرستانی که برای خیزش به آنجا تشریف میارن باز داشته باشن- که اصلا دغدغه جا و مکان نداشته باشن پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی December 21, 2019 09:25 AM

بدون تردید جمهوری اسلامی در یک موضع انفعالی قرار گرفته است وبشدت از خشم وخروش ملت ایران در هراس دائمی بسر میبرد بهمین دلیل بر هر ایرانی باعزت وبا غیرت وشرافتمندی است تا با حضوری گسترده در مراسم چهلم جانباختگان آبانماه ندای نفرت و انزجار خودشان را بگوش جهانیان برسانند امیدواریم مادران وپدران داغدار شاهد این حضور گسترده باشند ودریابند که عزیزان انها نورچشم همه ملت ایران هستند
5 دیماه 98 نمایش بزرگی خواهد بودازاتحاد همدلی ملی و نفرت ملت ایران نسبت به حاکمان غیر ایرانی وضد بشری پیش بسوی رهائی میهن ودر انداختن طرحی نو

میعادگاه عشق به آزادی البرز- گورستان بهشت سکینه قطعه 26 مزار پویا بختیاری

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو December 24, 2019 12:25 PM

روز 5 دی مشخص خواهد شد که ملت ایران همت سرنگونی این رژیم را دارد یا نه !

گزارش یا اعتراض به این نظر


aria December 25, 2019 12:28 AM

خامنه ای جنایتکار برای اینکه خانواده های این شهدا را ارام کند در یک سخنرانی گفته بود این کشته شدگان را شهید حساب میکنیم خب این بیشرف اگر راست میگوید پس چرا خانواده شهدا را دستگیر میکند !؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی December 25, 2019 10:35 AM

جمهوری اسلامی در یک بن بست غیر قابل بازگشت قرار گرفته است بازداشت پدر ومادر پویا بختیاری وامنیتی کردن مراسم چهلم جانباختگان نشانه روشنی از زبونی و عجز وفلاکت نظام ولایت فقیه است خامنه ای دریافته است که در انتهای خط قرار گرفته است و هیچ راه گریزی از سقوط حتمی نظام پلید او متصور نیست همه داده ها حکایت از آن دارد که مردم خواهند آمد ولو اینکه نهادهای امنیتی بویژه سازمان اطلاعات سپاه همه راههای ورودی به قبرستان بهشت سکینه را مسدود نماید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Pompeo or Lavrov December 25, 2019 08:17 PM

روسیه می خواهد ایران ملاها را به عنوان کره شمالی ، سپر امنیتی خودش کند تا امریکا و اروپا نتوانند به مرزهای روسیه و دیکتاتورهای اسیای مرکزی که توسط شوروی و ک گ ب ساخته شده اند و پوتین پشت انها است نزدیک شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: