آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 16 آذر ماه 1398 = 07-12 2019

شکنجه های روحی مادر یک روحانی دربند اهل سنت

خبرگزاری هرانا – مولوی علی صفر زهی، روحانی اهل سنت ساکن استان گلستان، نوسط دادگاه انقلاب زاهدان به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است. وی خردادماه سال جاری پس از حضور در این دادگاه بازداشت و هم اکنون نیز در زندان زاهدان به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، مولوی علی صفر زهی، روحانی اهل سنت توسط دادگاه انقلاب زاهدان به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

بر اساس این گزارش حکم صادره توسط این دادگاه در ارتباط با اتهاماتی از جمله “خروج غیرقانونی از مرز” بوده است.

مولوی علی صفر زهی روحانی اهل سنت ساکن استان گلستان در تاریخ ۱۸ خردادماه ۹۸ به دادگاه انقلاب زاهدان احضار و بازداشت شد و هم اکنون در زندان زاهدان در حال تحمل دوران محکومیت خود است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: مادر او بیماری سرطان دارد و بسیار زندگی سختی دارد اما با این وجود ماموران امنیتی که از این مساله خبر دارند و میدانند که علی در زندان زاهدان است هر از چندی به خانه آنها زنگ میزنند و تهدید میکنند و صحبت هایی بیان میکنند که باعث ناراحتی بیشتر و آزار و اذیت روحی مادرش می شود”.

مولوی علی صفر زهی فارغ التحصیل دارالعلوم مکی زاهدان و ساکن علی آباد کتول استان گلستان است که در تیرماه سال ۹۶ نیز در منزل خود در روستای بلوچ آباد سیاه خان شهرستان علی آباد کتول استان گلستان بازداشت شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: