آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 3 دی ماه 1398 = 24-12 2019

عربستان ازدواج دختران زیر ۱۸ سال را ممنوع کرد

در ادامه روند اصلاحات اجتماعی در عربستان سعودی، وزارت دادگستری این كشورخطاب به دادگاهها و دفاتر ثبت ازدواج، اخطاریه ای در خصوص عدم اجرای عقد ازدواج افراد زیر سن ۱۸ سالگی صادر کرد.

این وزارتخانه در اخطاریه خود عنوان کرد: آیین نامه اجرایی قانون حمایت از کودک به روشنی بیان کرده است که پیش از امضای هرگونه قرارداد ازدواج لازم است اطمینان حاصل شود که ازدواج افراد زیر سن ۱۸ سال ضرری متوجه آنها نمی کند و منافع عالی آنها اعم از مرد و زن را محقق می سازد.

اخطاریه وزارت دادگستری عربستان در پاسخ به سوالات رسیده به این وزراتخانه در مورد ازدواج افراد کمتر از سن ۱۸ سالگی صورت گرفته است.

این وزارتخانه سعودی در اخطاریه خود از دادگاهها و دفاتر ثبت ازدواج خواسته است پرونده های مرتبط با این موضوع را به دادگاه ویژه رسیدگی به چنین مواردی ارجاع دهند.


بخش دیگری از اصلاحات اجتماعی دولت

از این پس زنان و مردان مجرد در عربستان سعودی نباید برای رفتن به رستوران‌ و سالن‌های جشن از ورودی‌های جداگانه استفاده کنند. این بخشی از اصلاحات اجتماعی دولت است که در سال‌های اخیر گام به گام اجرا می‌شود.

بر اساس بخشنامه‌ای که دولت عربستان سعودی منتشر کرده است، زنان و مردان و خانواده‌ها مجاز هستند، از یک ورودی برای استفاده از رستوران‌ها و مکان‌هایی که برای جشن عروسی و تفریح در نظر گرفته شده استفاده کنند .

تاکنون ورودی مردان جدا از ورودی زنان و خانواده‌ها بود.



خسرو December 24, 2019 12:39 PM

درود بر محمد بن سلمان که با قوانین معطوف به شریعت و چرندیات و خرافات اسلامی مبارزه میکند بن سلمان هم اکنون نقش آتاتورک عربستان را ایفا میکند و نام او به نیکی در تاریخ باقی خواهد ماند و اما نام خمینی و خامنه ای جلاد با تف و لعنت و نفرین ثبت میگردد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام December 24, 2019 08:50 PM

با این حال هنوز عده ای بخصوص در ایران کاسه داغتر از آش هستند و کودک همسری را تبلیِغ و ترویج میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: