آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 مرداد ماه 1400 = 06-08 2021

حمله بی‌سابقه دختر رفسنجانی به رهبر جمهوری اسلامی

خامنه‌ای اعتماد به نفس ندارد و در حد یک مبتدی از روابط بین‌الملل نمی‌داند

رادیو فرانسه در گزارشی گفت: در واکنش به انتشار فیلم مجادلۀ علی خامنه‌ای با علی اکبر هاشمی رفسنجانی بر سر مذاکره با آمریکا، فائزه هاشمی اقدام رهبر جمهوری اسلامی را ناجوانمردانه و غیراخلاقی"و ناشی از ترس و عدم اعتماد به نفس وی دانسته و گفته است که رهبر جمهوری اسلامی به اندازۀ یک مبتدی هم از الفبای سیاست و اصول روابط بین‌الملل نمی‌داند.

فائزه هاشمی گفته است پدر او پنج سال است مُرده است و او نمی داند که منتشرکنندگان این فیلم در سایت رسمی رهبر جمهوری اسلامی از چه می ترسند که "این طور ناجوانمردانه دست به تخریب" او زده اند.

فرزند علی اکبر هاشمی رفسنجانی در پاسخ غیرمستقیم به این سئوال، خود خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفته است : ممکن است هدف "رسیدن به قدرت" و "دیکتاتوری بیشتر" باشد. اما، این "تخریب یک دلیل دیگر هم می تواند داشته باشد و آن نداشتن اعتماد به نفس است. یعنی : علیرغم این که قدرت کامل دارند، [اما] خودشان هم خودشان را باور ندارند."

فائزه هاشمی حتی تلویحاً گفته است که هدف از انتشار این فیلم ای بسا خواباندن انتقادها به رویکرد خارجی رهبر در عالیترین مراجع قدرت باشد. او گفته است با این قبیل تخریب‌ها "در واقع می‌خواهند اعتماد به نفس به دست آورند و سر و صداهای اطراف خودشان را کاهش دهند. اما این راه‌ها جواب نمی‌دهد."

فائزه هاشمی، رهبر حکومت اسلامی ایران را مسئول انتشار فیلم جانبدارانه علیه پدرش دانسته و با اشاره به انتشار این فیلم در سایت رسمی رهبر جمهوری اسلامی گفته است : "متأسفانه تصمیم درباره انتشار این مستند در سطح بالا گرفته شده است [و]... سئوال من این است چه طور اجازه داده شده که این فیلم یک طرفه و دروغ ساخته شود."

به گفتۀ فائزه هاشمی در این فیلم "یکجانبه"، "صدا رسای رهبر" شنیده می شود، اما، حتی صدای هاشمی رفسنجانی برای چند ثانیه هم شنیده نمی شود. او گفته است که علی اکبر هاشمی رفسنجانی "روابط با دنیا را ضرورت کشورداری و حکمرانی می دانستند این فیلم یک طرفه و دروغ ساخته شود "، در حالی که علی خامنه‌ای در توجیه عدم رابطه با آمریکا دائماً بر "بی اعتمادی به غرب" تأکید می کند. فائزه هاشمی سپس افزوده است : "هر دانشجوی کلاس اول علوم سیاسی" می داند که "در روابط خارجی اصلاً اعتماد جایی ندارد" و "در سیاست خارجی حرف اول را قدرت و حرف دوم را منافع می زند که البته این دو در هم تنیده‌اند". فائزه هاشمی سپس گفته است که او تعجب می کند "چرا آقای خامنه‌ای مدام بحث را طرف این موضوع می برد که به غرب نمی‌شود اعتماد کرد." او این حرف را نشانۀ "ناآگاهی [رهبر] نسبت به شرایط مذاکره" دانسته و گفته است "اگر اختلافی [با آمریکا] وجود نداشت که مذاکره نیاز نبود."

فرزند علی اکبر هاشمی رفسنجانی سپس افزوده است که رهبر جمهوری اسلامی دائماً با اتکاء به این استدلال مدعی می‌شود که غربی‌ها سر ایران کلاه می‌گذارند، غافل از این که "خودمان مفت و مجانی کشورمان را برای روسیه، چین، عراق، فلسطین، لبنان، یمن و سوریه حراج کرده ایم و همگی آن‌ها به ما پشت کرده اند."

فائزه هاشمی با انتقاد از سیاست "چرخش به شرق" رهبر جمهوری اسلامی در توجیه مقابله با غرب، مناسبات جمهوری اسلامی ایران را با چین و روسیه فاجعه بار خوانده و گفته است : "همان طور که آقای ظریف هم گفته، ما اصلاً متحدی نداریم. چین که روابطش با ما فاجعه است. خاک و ماهی‌ها و برق ما را چین می برد و [...] هنوز اطلاع رسانی لازم درباره قرارداد بیست و پنج ساله با چین نکرده اند، چون می دانند چه گندی زده اند و چطور کشور را حراج کرده اند. [...] این همه در سوریه خرج می‌کنیم، [اما]، قراردادها را به دیگران می دهند یا حماس در قضیه سوریه طرف عربستان را می‌گیرد."

فائزه هاشمی در انتقاد به سیاست غرب ستیزانۀ رهبر و باصطلاح سیاست "چرخش به شرق" او گفته است : "ما خودمان را انداخته ایم در دامان شرق و مدام داریم باج می دهیم تا با غرب رابطه نداشته باشیم، بعد می گویند [غربی‌ها] سر ما کلاه گذاشته‌اند. پس کلاه هایی که دیگران سر ما گذاشته اند، چه می شود؟ ضربه هایی که به ما از شرق خورده خیلی بیشتر از ضربه هایی است که توسط غرب زده شده است." فائزه هاشمی در پایان گفته است که در نتیجۀ این یکجانبه نگری نظام اسلامی ایران اکنون طالبان را هم "تطهیر و از آنها طرفداری می‌کند."






www.youtube.com/watch?v=u83xxA42dRM

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



بهروز June 20, 2021 11:13 AM

شک نکنید که این رژیم در حال مراحل پایانی ساخت بمب اتم هست طبق نص صریح قرآن و آیه بالای ارم سپاه پاسداران ای بایدن خواب آلود بیدار شو

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزدک بامدادان June 20, 2021 12:41 PM

به اسراییل باید بگویم مطمعآ باشید طولی نخواهد کشید که بر سر دیوارهای بلند فرار همانگونه گه شما آیشمن را دستگیر کردید ما ریسی و ریسی ها را به همراه خانوادههایشان گه ادامه دهندگان نسلشان است دست بسته به دادگاه میبریم ولی بدانید مانند آیشمن ما به اعدام خشک و خالی بسنده نخواهیم کرد داستان چشم در مقابل چشم! مرگی بر اساس همان دیدگاهشان یعنی سوزاندن زنده زنده در قفس به شیوه اسلام داعشی سنت علی یا زنده بگور کردن کافران بر اساس عملکرد زبیر و به دستور محمد یعنی چنان آتشی بیفروزیم گه نرون در تاریخ شرمنده شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی July 3, 2021 04:11 PM

گر چه که آمریکائیها و جاسوسان اسرائیلی گزاراشات لحظه به لحظه اقدامات اتمی رژیم را در اختیار سرویسهای اطلاعتی قرار میدهند وجمهوری ولایت فقیه به یک دلخوشی احمقانه مشغول است اما آمریکائیها و اروپائیها باید خیلی عقب مانده وکند ذهن و عاری از شعور باشند که با چنین حکومت دروغگئ ئ شیاد و سرشار از پدر سوخته بازیها اطمینان نمایند کار بجائی رسیده است که مردم ایران اینکه میگویم مردم ایران ، یعنی یک اکثریت بزرگ از ملت ایران خواهان این هستند که غرب با بهانه قرار دادن پیمان شکنی وحرکت بسوی ساخت سلاح اتمی باید در یک عمیلبات کوبنده یک تصمیم سخت ودر عین حال بنفع امنیت جهانی بگیرند وملت ایران از آن با تمام قثدرت حمایت میکند بیایند یزنند کار را یکسره نمایند

گزارش یا اعتراض به این نظر


سام July 10, 2021 06:18 AM

اموال مردم ، نفت، گاز، منابع غنی زیرزمینی را به تاراج دادند، ایرانیان را اسیر و بسیاری را کشتند! ولی روز جزای اینان نزدیک است روزی را تجسم کنید که بزودی به واقعیت خواهد پیوست روزی که خامنه ای خیانتکار جنایتکار ضد ایران و ایرانی را با امیران و نوکران تازی اش در دادگاه بین المللی لاهه به محاکمه بجرم جنایت بر علیه بشریت بکشانیم
و آنان را برای همیشه از سرزمین مادری مان بیرون خواهیم کرد، باشد که بروند نجف، لبنان یا سوریه یا کشورهای عقب مانده اسلامی قاره آفریقا در آنروز تعامل خود و کشور عزیزمان ایران را با کشورهای دمکراتیک دنیا با حفظ منافع ایران نشان خواهیم داد آنروز هر ایرانی صاحب میراث مشروطه است

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان July 14, 2021 09:40 AM

به احتمال بسیار هیئت جدید مذاکره کننده مربوط به باند رئیسی دنبال کننده و تعین کننده افسانه برجام خواهند بود!
چراکه این موجودات بسیار خطرناک اما انسان نما همگی مشتی جاسوس روسیه هستند که خط مشعی آنها از سوی پوتین تعین خواهد شد!
همچنین این سناریوی جدید، برجام 2 در دقیقه 90 ودر آخر این بازی کثیف به زیان مردم ایران و به سود تمامی دیگر کشورهای شرکت کنندگان این نشست مسخره تمام خواهد شد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


امید July 25, 2021 10:25 AM

بابا بایدن بیدارشو به خدا ما ایرانیان نمی خوایم توافق کنی به جای دنبال توافق از مردم ایران حمایت کنید هم شما هم اروپا اینا آخرشونو ما گله داریم از شما یکبار کارهای این جانیان رو محکوم نکردید ما ملت ایران این کار شما رو فراموش نخواهیم شمادم از آزادی و حقوق بشر میزنید مطعنن دوغ میگید شما دلت برا ملت ما نسوخته ما از شما راضی نیستیم این برجام رو بی خیال بشید و از مردم حمایت کنید شما دارید از دستها ی خون آلوده به جنایت حمایت کنید بیدارشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان July 28, 2021 02:24 PM

افسانه برجام در زیر سایه قیام مردم اینبار در شهر بهارستان استان اصفهان ، استان ایلام و در کرج محو شد!
در شهر بهارستان استان اصفهان مردم این شهر ضمن سرودن شعار روحت شاد رضا شاه و مرگ بر خامنه ای جوانان و نوجوان این شهر تصاویر زشت و بد منظر علی خامنه ای را به پائین کشیدن و آن تکه پاره و به آتش کشیدند!
همچنین مردم دیشب در کرج به خیابانها ریختند و فریاد مرگ بر خامنه ای سر دادند!
در شب گذشته قسمتی از تهران نیز مردم بر سر بامهایشان با سر دادن شعار مرگ بر استبداد و مرگ بر خامنه ای اینگونه فضای تهران را عطر آگین ساختن!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی August 6, 2021 04:35 PM

ضمن تائید بخشهائی ازسخنان خانم فائزه هاشمی درموردبیمایگی علی خامنه ای درمسیردرغلطیدن بشرق بویژه دوکشورروسیه وچین اماخانم فائزه هاشمی بایدبالاخره این واقعیت را بپذیردویک روزی آنراصریحا" برزبان بیاوردکه این آش شله قلمکارحاصل اقدامات احمقانه وسازشی ساده لوجانه میباشد که بعد ازمرگ خمینی بین هاشمی وخامنه ای منعقد شد و اکبرهاشمی رفسنجانی بااستفاده ازیک دروغ بزرگ ویک نقل قول ساختگی علی خامنه ای رابرکرسی رهبری نشاند بدون اینکه درمورد تبعات قدرت گیری ومطلقه کردن رهبری علی خامنه ای بعنوان یک ملای گدازاده بررسی وسنجشهای لازم راانجام داده باشد پس اول بایدسیاستهای جاهلانه پدرش رابه نقدبگذاردچراکه وضعیت امروززائیده اشتباه بزرگیست که پدرایشان در1368 انجام داد حتی بایددرمورد دخول سپاه به اقتصاد کشورتوسط پدرش یک پرانتز بزرگ ویک نقد تاریخی را مطرح نماید

گزارش یا اعتراض به این نظر


کارل مارکس August 6, 2021 06:01 PM

مرکز هماهنگی عملیات نظامی تروریستی طالبان در تهران است

سلاح های بسیار پیشرفته از آمریکا به پاکستان و از آنجا به طالبان تحویل داده میشود

پشتیبانی مالی طالبان دلالان بین المللی اسلحه و سوداگران مواد مخدر میباشند

در عوض طالبان میلیون‌ها تن مواد مخدر از ایران و لبنان به دنیا صادر میکند

جریانهای تروریستی اسلامی تحت حمایت ملایان با طالبان همکاری میکنند تا دولت مرکزی افقانستان را سرنگون کرده و حکومت اسلامی مورد نظر خود را سر کار بیاورند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: