آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 آذر ماه 1398 = 09-12 2019

ترور معترضان سرشناس عراقی؛ پیام به سلیمانی

گزارش رادیو بین المللی فرانسه: بسیج مردم عراق در اعتراض به دولت این کشور و فساد و ناکارآمدی سیاستمردان و نیز حکومت اسلامی ایران که به حمایت از آنها متهم شده است، به رغم حملات خونین و قتل‌های هدفمند، همچنان ادامه دارد. امروز صدها تن از مردم با شرکت در مراسم تشییع «فاهم الطائی»، کنشگر مدنی فعال در اعتراضات اخیر، مخالفت خود را با دو حکومت عراق و ایران اعلام داشتند.

یکی از چهره‌های مطرح در اعتراضات عراق به دست افراد ناشناس در برابر منزلش در کربلا کشته شد.

خبرگزاری فرانسه از «مرگ مشکوک» چندین تن از معترضان عراقی در روزهای اخیر در این کشور خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری تا کنون جسد برخی معترضان در شرایطی مبهم و ناشناخته در استان‌های مختلف عراق یافت شده است. آخرین مورد از این مرگ‌های «مشکوک» مربوط به زهرا علی، شهروند ۱۹ ساله عراقی است که خانواده‌اش جسد او را هفته گذشته پیدا کردند. بدن بی‌جان این دختر جوان چند ساعت بعد از ربوده ‌شدنش در حالی پیدا شد که آثار شکنجه روی آن به چشم می‌خورد. روز جمعه نیز یک عکاس ۲۲ ساله به نام زید خفاجی حوالی سحرگاه در حالی که میدان تحریر، کانون تجمع معترضان در پایتخت به منزلش بازمی‌گشت به دست افراد ناشناس ربوده شد. خبرگزاری فرانسه این خبر را به نقل از نزدیکان این فرد منتشر کرده است.

معترض سرشناس عراقی را کشتند

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد: فاهم طایی، ۵۳ ساله که به عنوان یکی از رهبران شناخته شده اعتراض‌های اخیر در عراق به ویژه منتقد دخالت های رژیم ایران در امور داخلی این کشور بود، شامگاه یکشنبه ۱۷ آذر در حالی که از مهمانی باز می‌گشت مورد سوء‌قصد واقع شد و به قتل رسید. در تصاویری که از صحنه قتل به دست آمده دیده می‌شود که طایی به همراه دو نفر دیگر با موتورسیکلت به مقابل منزلش می‌رسند. طایی از موتور سیکلت پیاده شده و دو همراهش دور می‌شوند. در همان لحظه دو مرد سوار بر یک موتورسیکلت دیگر از پشت سر به فاهم طایی نزدیک می‌شوند. سرنشین موتورسیکلت با یک تفنگی که به نوشته خبرگزاری فرانسه مجهز به صداخفه‌کن بوده، دست کم دوبار از فاصله حدود دو متری به او شلیک می‌کند. راننده موتور سیکلت هم تفنگی بیرون می‌آورد اما شلیک نمی‌کند.

شبکه تلویزیونی عرب‌ زبان الغد ویدیوی مربوط به این صحنه را که از دوربین مداربسته در برابر منزل مقتول به دست آمده، منتشر کرده است. خبرگزاری فرانسه که این خبر را به نقل از همسایگان فاهم طایی نقل کرده همچنین یادآوری کرده است که منزل مقتول در محله‌ای از کربلا واقع شده که از امنیت برخوردار است زیرا در نزدیکی مناطق مذهبی شیعیان و نیز یک پاسگاه پلیس قرار دارد. طایی در آخرین پست فیس‌بوکی خود در شب پیش از مرگش در واکنش به برخی مرگ‌ها و بازداشت‌های «مشکوک» در عراق نوشته بود: «ما پیروز خواهیم شد و کشورمان را به‌رغم خواسته شما پس خواهیم گرفت. با وجود دردی که داریم، لبخند خواهیم زد. به رغم میل شما و آن احزاب فاسد سیاسی فاسدتان.»



کمبوجیه December 9, 2019 02:13 PM

این اژدهای هم غربی هم شرقی فقط با سلاح بیرون رانده میشود مردم سوریه پیروز شدند که روسیه بیناموس هزاران تن بمب روی سر آنها ریخت، ولی امروز روسیه ورشکسته این توان را ندارد، پس بکشید این بیناموس ها را

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: