آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 آذر ماه 1398 = 09-12 2019

سروش فرهادیان، روزنامه نگار به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – سروش فرهادیان، روزنامه نگار توسط شعبه ۱۵دادگاه انقلاب استان تهران به ریاست قاضی صلواتی به یک سال زندان و‌ دوسال محرومیت از کار رسانه ای محکوم شد. بنا به گفته سعید میرمحمدی، وکیل مدافع آقای فرهادیان، وی برای سومین بار در سه سال گذشته از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، به زندان محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از اصلاحات نیوز، سروش فرهادیان، روزنامه نگار، توسط شعبه ۱۵دادگاه انقلاب استان تهران به ریاست قاضی صلواتی به یک سال زندان و‌ دوسال محرومیت از کار رسانه‌ای محکوم شد.

سعید میرمحمدی، وکیل مدافع آقای فرهادیان، با اعلام این خبر ضمن بیان جزییات پرونده وی گفت: ” اتهام مطرح شده علیه آقای فرهادیان «فعالیت تبلیغی علیه نظام» بوده و این سومین حکم محکومیت صادر شده توسط دادگاه انقلاب در سه سال گذشته به همین اتهام تکراری علیه موکلم است”.

میرمحمدی افزود: “پیشتر دادگاه انقلاب استان مرکزی نیز در سال ۹۵ موکلم را به ۷ ماه زندان، آن هم به دلیل یک سخنرانی در روزهای انتخابات مجلس محکوم کرده بود که در دادگاه تجدید نظر این هفت ماه به جزای نقدی تبدیل شد”.

میرمحمدی ادامه داد: “سال ۹۵ هم حدود یک ماه پس از نهایی شدن حکم قبلی، با شکایت پاوا « پلیس اطلاعات و‌ امنیت»، به دلیل برخی نوشته‌های آقای فرهادیان، پرونده جدیدی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” برای وی تشکیل شد که شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب استان تهران در سال ۹۶ به ریاست قاضی مقیسه ایشان را به یک سال زندان محکوم کرد. در نهایت به دلیل اینکه مستندات دادگاه، مشمول مرور زمان شده بود، دادگاه تجدید نظر استان تهران حکم موقوفی تعقیب برای موکلم صادر کرد”.

بنابه گفته آقای میرمحمدی، وزارت اطلاعات، شاکی خصوصی پرونده اخیر این روزنامه نگار بوده است.

گفتنی است سروش فرهادیان از روزنامه‌نگارانی است که سال‌ها در رسانه‌هایی مانند روزنامه‌ها و‌ مجله‌هایی مانند یاس نو، اقبال،شرق، اعتماد ، بهار ، صبح آزادی، ایران فردا و چند رسانه دیگر فعالیت داشته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: