آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 20 آذر ماه 1398 = 11-12 2019

روزنامه: سرقت اطلاعات بانکی میلیون‌ها ایرانی

روزنامه آمریكایی نیویورک تایمز از هک شدن اطلاعات میلیون‌ها مشتری بانک‌‌های ملت، تجارت و سرمایه در ایران خبر داده و گفته است که درز این اطلاعات احتمالا به کمک یک عامل دولتی انجام شده است.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت در پی رویدادهای اخیر ایران که با اعتراض به گران شدن بنزین آغاز شد، یک شکاف امنیتی در سامانه‌های بانکی این کشور پدید آمده که می‌تواند به چالش مالی عمده‌ای برای جمهوری اسلامی بدل شود. این اتفاق در حالی افتاده که در نخستین روزهای پس از اعتراض‌های خونین در ایران، مقام‌های این کشور اینترنت را قطع کرده بودند. این روزنامه آمریکایی شمار مشتریانی را که شماره کارت بانکی آنها لو رفته و در اینترنت منتشر شده، ۱۵ میلیون نفر ذکر کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در مورد بانک‌هایی که به نوشته این روزنامه مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند نوشت که این رویداد مربوط به سه بانک ملت، تجارت و سرمایه بوده است. هر سه این بانک‌ها در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند. نیویورک تایمز به نقل از برخی کارشناسان امنیت سایبری نوشته است: «پشت شکافی امنیتی در این ابعاد احتمالا یک دولت قرار دارد و هدف آن هم احتمالا ایجاد بی‌ثباتی بوده است. این کار تبهکارانی که قصد باج‌گیری داشته باشند، نیست.»

این روزنامه با اعلام این که اتفاق اخیر «جدی‌ترین» نقص امنیتی بانکی ایران بوده، همچنین توضیح داده که اطلاعات منتشر شده شامل نام دارنده حساب و شماره حساب بانکی افراد بوده است. کاخ سفید و ارتش اسرائیل در واکنش به پرسش خبرنگار نیویورک‌تایمز در این زمینه از اظهار نظر خودداری کرده‌اند.



حقیقتگو December 11, 2019 06:04 PM

همانطور که بارها درگذشته اعلام شده بود که مقامات دولتی آنهم درحقیقت بدستورعلی خامنه ای درصدد هستند هزینه اقتصاد مردم ایران ومخارج آن را ازدرامدهای نفتی و گازو دیگرمنابع ایران جدا کنند ومردم باید برای چرخش اقتصاد خودشانا تمامی هزینه ها ومخارج دولتی را بپرادزند که با گران شدن بنزین تنها یک مورد برآورده شد و موردهای دیگری برچپاول مردم که چه دستبرد به اندوخته های بانکی و سپرده های بانکی مردم باشد درحال شکل گیری وظهوراست که حالا برعوام فریبی و آماده کردن مردم دربروزچنین فاجعه ای گاه گاه هک شدن اطلاعات بانکی مردم مطرح میشود والبته این صحنه سازی های عمدی که بدون شک ازجانب رهبری و سپاه پاسداران انجام گرفته و خواهد گرفت برای اخلال دراطلاعات بانکی مردم وحذف آنها و به یغما بردن اندوخته های بانکی مردم خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: